Η αγορά του λιανικού εμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα δείχνει να επηρεάζεται όλο και περισσότερο από τις ψηφιακές πλατφόρμες, όπως το efood και η Wolt, οι οποίες κυριαρχούν στον τομέα των online πωλήσεων σούπερ μάρκετ. Ωστόσο, παρά την αναμενόμενη έκρηξη, οι διαδικτυακές πωλήσεις παραμένουν καθηλωμένες στο 3% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ, με την τάση αυτή να παραμένει σταθερή από το 2020 έως σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.
Οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ συνεχίζουν να επενδύουν στον τομέα της online διανομής, αλλά πολλοί παραμένουν σε αναζήτηση βιώσιμων στρατηγικών για να ανατρέψουν την κατάσταση. Από την άλλη πλευρά, οι ψηφιακές πλατφόρμες, όπως οι efood και Wolt, δείχνουν καλύτερη δυναμική, βασιζόμενες στην ταχύτητα παράδοσης και τις στρατηγικές συνεργασίες με μεγάλες αλυσίδες, κερδίζοντας το «αφρό» της αγοράς.
Το efood, που μέχρι πρότινος είχε μονογαμική σχέση με τη Σκλαβενίτης, επέκτεινε τις συνεργασίες του με πολλές άλλες αλυσίδες, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, τα My Market και άλλοι. Παράλληλα, η πλατφόρμα Wolt συνεχίζει να επεκτείνεται με νέες συνεργασίες και δικές της «dark stores», ενισχύοντας τη δυναμική της στον χώρο των online σούπερ μάρκετ.
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι πωλήσεις από το διαδίκτυο στον τομέα των σούπερ μάρκετ παραμένουν στάσιμες, ενώ σε άλλους τομείς, όπως η μόδα, τα διαδικτυακά έσοδα αυξάνονται ταχέως. Στην Ευρώπη, το μερίδιο των online πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ το 2024 ήταν μόλις 3,5%, ενώ οι εκτιμήσεις δείχνουν αύξηση στο 4,8% το 2028. Αντίθετα, η μόδα απολαμβάνει εντυπωσιακή ανάπτυξη, με το online μερίδιο να φτάνει το 26% και να προβλέπεται να ανέλθει στο 35,6% το 2028.
Η αυξανόμενη πίεση από τις ψηφιακές πλατφόρμες, καθώς και η ανάγκη των παραδοσιακών αλυσίδων να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους, αναδεικνύουν το παράδοξο ότι ο κλάδος των σούπερ μάρκετ παραμένει σχετικά ανέγγιχτος από την πλήρη διαδικτυακή μετάβαση.