E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Ξεκινά η τουριστική σεζόν – Οι προσδοκίες των ξενοδόχων

Με υψηλές προσδοκίες ξεκινά και φέτος η σεζόν για τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς σε επίπεδο αφίξεων και πληροτήτων, με επιχειρηματίες από τον χώρο των ξενοδοχείων να μιλούν για ακόμη μια καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
10/04/2025 12:10
in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Όπως αναφέρουν, η ζήτηση παραμένει σε υψηλά επίπεδα, οι βασικές αγορές του εξωτερικού πάνε καλά και η τουριστική κίνηση επεκτείνεται πλέον και εκτός θερινής περιόδου. Τα early bookings φέτος από τους μεγάλους tour operators είχαν ανοδική πορεία, καταγράφοντας αύξηση σε σχέση με πέρυσι, που αγγίζει μέχρι και το 10% –και ακόμη περισσότερο σε Κρήτη και Ρόδο–, ανάλογα με τον προορισμό, ενώ σημαντικές είναι οι προσδοκίες και από τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής για καλοκαιρινές διακοπές.

Αν και τα τελευταία λίγα χρόνια οι επιχειρηματίες του τουρισμού δεν βάζουν κάποιον ποσοτικό στόχο για τη σεζόν, ούτε αναφορικά με τον αριθμό των επισκεπτών που αναμένουμε ούτε για τα έσοδα, αλλά επιμένουν περισσότερο στους ποιοτικούς στόχους, υπάρχει αισιοδοξία πως η φετινή σεζόν θα πάει ακόμη καλύτερα από την περσινή, όπου είχαμε ρεκόρ και στα δύο αυτά κρίσιμα τουριστικά μεγέθη. Παρά την ασταθή γεωπολιτική κατάσταση, την άνοδο του πληθωρισμού σε βασικές χώρες-“δεξαμενές” τουριστών και το υψηλό κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων, οι ξενοδόχοι βλέπουν τα συστήματα των κρατήσεών τους να γεμίζουν.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Χαρτογράφηση της αγοράς σουπερμάκετ στην Ελλάδα

Πιέσεις στα λιμάνια της Ευρώπης και άνοδος του Πειραιά εν μέσω παγκόσμιων αναταράξεων

Η άνθηση της αγοράς μεταχειρισμένων και το νέο τοπίο στο ελληνικό λιανεμπόριο

Η έναρξη της σεζόν και φέτος με πτήσεις τσάρτερ, η άνοδος των τιμών των ξενοδόχων στα συμβόλαια με τους tour operators και τα θετικά μηνύματα από τις μακρινές αγορές των ΗΠΑ και της Αυστραλίας επιτείνουν τις θετικές προσδοκίες.

Αντίστροφη μέτρηση

Στην Κρήτη, στη Ρόδο και την Κω πολλά μεγάλα ξενοδοχεία αναμένεται να ανοίξουν τις επόμενες ημέρες, ενώ η συντριπτική πλειονότητα των ξενοδοχειακών μονάδων θα ανοίξει την περίοδο του Πάσχα.

Σύμφωνα με στοιχεία από την ξενοδοχειακή αγορά, σε πανελλαδικό επίπεδο, τα μισά ξενοδοχεία έχουν υπογράψει συμβόλαια για το 2025, στα ίδια επίπεδα με το 2024. Το ποσοστό των ξενοδοχείων εποχικής λειτουργίας που έχει υπογράψει συμβόλαια για φέτος ανέρχεται στο 60% (2024: 55%). Από αυτά το 41% (2024: 72%) έχει υπογράψει συμβόλαια με τιμές αυξημένες κατά 8%, όπως και πέρυσι. Από τα ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας που έχουν υπογράψει συμβόλαια για το 2025, το 34% έχει υπογράψει συμβόλαια τύπου Commitment δεσμεύοντας το 56% των δωματίων τους.

Η μεγάλη πρόκληση ωστόσο για τα ξενοδοχεία είναι η στελέχωση με προσωπικό. Τη χρονιά που πέρασε οι κενές θέσεις άγγιξαν τις 54 χιλιάδες και σύμφωνα με πληροφορίες η κατάσταση και φέτος είναι δύσκολη. Το 2023, όπως είχαν δείξει στοιχεία του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, οι ελλείψεις προσωπικού ήταν περισσότερες από 53 χιλιάδες, έναντι των 265 χιλιάδων θέσεων εργασίας που προβλέπονται στο οργανόγραμμα. Το ποσοστό των ελλείψεων ήταν στο 20%, παρουσιάζοντας μικρή μείωση σε σχέση με τις δύο προηγούμενες χρονιές.

Σε σχέση με την κατηγορία των ξενοδοχείων το μεγαλύτερο ποσοστό ελλείψεων παρατηρούνταν στα ξενοδοχεία 3* (24%) και το μικρότερο τα ξενοδοχεία 5* (14%). Σε απόλυτους αριθμούς οι περισσότερες ελλείψεις καταγράφονται στα 4* ξενοδοχεία (16.381).

Έρευνα ΙΤΕΠ: Πώς κινήθηκαν το 2024 τζίροι και επενδύσεις

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα για τον ξενοδοχειακό κλάδο 2024, την οποία πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος:

– Την τελευταία δεκαετία ο αριθμός των ξενοδοχειακών μονάδων αυξήθηκε μόλις κατά 4% και των δωματίων κατά 11%. Παρατηρήθηκε όμως ουσιαστική αναβάθμιση του ξενοδοχειακού δυναμικού. Τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψαν οι μονάδες 5 αστέρων (+103%, από 412 το 2015 σε 835 το 2024) και 4 αστέρων (+43%, από 1.444 σε 1.898).

–  Ο τζίρος των ξενοδοχείων το 2024 αυξήθηκε κατά 8,8% σε σχέση με το 2023 και έφτασε τα 11,5 δισ. ευρώ. Τα ξενοδοχεία 1*-3*, που αποτελούν το 74% των ξενοδοχείων, κατέγραψαν αύξηση του τζίρου τους κατά 5,0% το 2024 σε σχέση με το 2023. Τα ξενοδοχεία 4*-5* κατέγραψαν αύξηση του τζίρου τους κατά 10% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

– Η απασχόληση παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα, κοντά στις 200.000 θέσεις εργασίας.

– Παρατηρείται σταθεροποίηση της τουριστικής κίνησης κατά τους μήνες υψηλής ζήτησης, με την πληρότητα και τις τιμές να παραμένουν σε σταθερά επίπεδα σε σχέση με πέρυσι.

Ξεκινά η τουριστική σεζόν - Οι προσδοκίες των ξενοδόχων

– Υπάρχει σαφής τάση ενίσχυσης της τουριστικής κίνησης τους μήνες εκτός αιχμής, η οποία αποτυπώνεται με την αύξηση της πληρότητας και της τιμής στα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας.

–  Οι συνολικές επενδύσεις ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ, ποσό το οποίο αντιστοιχεί στο 9% του τζίρου των ξενοδοχείων. Οι επενδύσεις σε δράσεις βιωσιμότητας εκτιμώνται στα 200 εκατ. ευρώ, αποτελώντας το 19% των συνολικών επενδύσεων των ξενοδοχείων.

– Ο ξενοδοχειακός κλάδος το 2024 είχε συνολική συμβολή στο παραγόμενο προϊόν της ελληνικής οικονομίας ύψους 17.814,9 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 5,9% του ΑΕΠ, έναντι 4,8% το 2023.

pin

– Ο ξενοδοχειακός κλάδος υποστήριξε συνολικά (άμεσα και έμμεσα) πάνω από 340.000 θέσεις απασχόλησης, με το 42% αυτών να συνιστούν έμμεσες θέσεις που δημιουργήθηκαν σε άλλους κλάδους της οικονομίας. Τέλος, ως εξαγωγικός κλάδος, συνέβαλε στη βελτίωση του εξωτερικού ισοζυγίου της ελληνικής οικονομίας κατά περίπου 7,9 δισ. ευρώ.

Πηγή: capital.gr
Tags: ΕλλάδαεπενδύσειςΚρήτηξενοδοχείαξενοδοχειακός κλάδοςΡόδοςτζίροςτουρισμός 2025
Προηγούμενο άρθρο

Νέα εποχή στα σουπερμάρκετ -Το στοίχημα Μασούτη με την εξαγορά της Κρητικός

Επόμενο άρθρο

Ο πρωθυπουργός στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ζαχαράκη: Αυξημένη χρηματοδότηση για βρεφονηπιακούς σταθμούς και ΚΔΑΠ ΑμεΑ – Νέα στήριξη για τις οικογένειες

Ζαχαράκη: Αυξημένη χρηματοδότηση για βρεφονηπιακούς σταθμούς και ΚΔΑΠ ΑμεΑ – Νέα στήριξη για τις οικογένειες

24 Φεβρουαρίου 2025
Ο Ιάπωνας που κατέκτησε τον κόσμο: Το προϊόν-μανία των ‘80s πούλησε 420 εκατομμύρια κομμάτια

Ο Ιάπωνας που κατέκτησε τον κόσμο: Το προϊόν-μανία των ‘80s πούλησε 420 εκατομμύρια κομμάτια

7 Μαΐου 2025
Νέα εποχή για τα επιδόματα αναπηρίας: Αποσύνδεση από το ΕΕΕ και διεύρυνση δικαιούχων

Νέα εποχή για τα επιδόματα αναπηρίας: Αποσύνδεση από το ΕΕΕ και διεύρυνση δικαιούχων

31 Ιανουαρίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP