E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Ψηφιακή αναβάθμιση στην e-καταναλωτής: Νέα εργαλεία για έγκυρη σύγκριση τιμών

Το Υπουργείο Ανάπτυξης ετοιμάζει σημαντικές αλλαγές στην πλατφόρμα e-καταναλωτής, δίνοντας στους πολίτες τη δυνατότητα να συγκρίνουν τιμές προϊόντων και υπηρεσιών σε πραγματικό χρόνο, τόσο σε εγχώριο όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
27/02/2025 09:18
in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της διαφάνειας και του ανταγωνισμού, το Υπουργείο Ανάπτυξης σχεδιάζει ένα «λίφτινγκ» στην εφαρμογή e-καταναλωτής. Η αναβάθμιση θα επιτρέψει στους καταναλωτές να συγκρίνουν τις τιμές των προϊόντων ανάμεσα σε διαφορετικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ και, ταυτόχρονα, να διαπιστώνουν τις διαφορές τιμολόγησης με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μέσω της νέας πλατφόρμας, οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση σε ενημερωμένα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, εξασφαλίζοντας μια πιο διαφανή αγορά.

Επέκταση του περιεχομένου και νέες κατηγορίες

Αρχικά, ο αριθμός των κωδικών προϊόντων που καταχωρούνται στην πλατφόρμα θα αυξηθεί από 3.000 σε 5.000. Παράλληλα, εξετάζεται η προσθήκη ιστορικού τιμών για κάθε προϊόν και σούπερ μάρκετ, δίνοντας τη δυνατότητα παρακολούθησης της εξέλιξης των τιμών σε βάθος εξαμήνου ή έτους. Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της προσπάθειας ολοκληρωμένης ενημέρωσης, προγραμματίζεται η ένταξη νέων κατηγοριών αγαθών και υπηρεσιών, όπως:

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Έρευνα RE/MAX για τις αγορές κατοικιών: Τα 76-100 τ.μ. στην κορυφή των προτιμήσεων

Ανάπτυξη 2,3% προβλέπει η Τράπεζα της Ελλάδος για φέτος

Ελαιόλαδο: Το 70% των πωλούμενων ποσοτήτων διακινείται παράνομα

  • Ασφαλιστικά προϊόντα: Σύγκριση τιμών και πακέτων, δίνοντας τη δυνατότητα επιλογής της πιο συμφέρουσας πρότασης.
  • Τιμολόγια ρεύματος και τηλεπικοινωνιών: Ενσωμάτωση δεδομένων για πιο ολοκληρωμένη εικόνα του κόστους διαβίωσης.
  • Καύσιμα: Σύγκριση τιμών ανά περιοχή και πρατήριο, συμβάλλοντας στην ενημέρωση των καταναλωτών για τις πιο συμφέρουσες επιλογές.

Ενίσχυση των εργαλείων καταγγελιών με GPS

Μέρος της αναβάθμισης αφορά και την πλατφόρμα καταγγελιών του Υπουργείου Ανάπτυξης. Στόχος είναι η βελτίωση του ελέγχου για ελαττωματικά προϊόντα ή παραπλανητικές εκπτώσεις. Μέσω της ενσωμάτωσης συστήματος γεωεντοπισμού (GPS), οι καταναλωτές θα μπορούν να υποβάλλουν καταγγελίες συνοδευόμενες από φωτογραφίες του προϊόντος, διευκολύνοντας τον άμεσο έλεγχο και την αντιμετώπιση των παραβάσεων.

Νέος κώδικας δεοντολογίας στις προωθητικές ενέργειες

Ταυτόχρονα, ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις ανακοινώσεις μείωσης τιμών εισάγει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο εφαρμογής των προσφορών στα σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση:

  • Υπολογισμός προσφορών: Οι προσφορές, είτε αφορούν ποσοστό έκπτωσης είτε ποσό μείωσης, θα υπολογίζονται με βάση την χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών.
  • Παραδείγματα εφαρμογής: Σε περίπτωση που ένα προϊόν επιστρέφει στην αρχική τιμή μετά από περίοδο προσφοράς, οι νέες προσφορές θα εκκινούν από τη χαμηλότερη καταγεγραμμένη τιμή και όχι από την προηγούμενη τιμή πώλησης.
  • Έλεγχος για προωθητικές ενέργειες τύπου 1+1 ή 2+1: Τέτοιες ενέργειες θα υπόκεινται στους κανόνες της νομοθεσίας για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, με την επιβολή πρόστιμων σε περίπτωση παραβάσεων. Τα πρόστιμα ξεκινούν από 5.000 ευρώ και μπορούν να φτάσουν μέχρι και 1,5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε περίπτωση υποτροπής διπλασιάζονται.

Αυτές οι ρυθμίσεις στοχεύουν στο να θέσουν τέλος σε παραπλανητικές πρακτικές και να διασφαλίσουν ότι οι καταναλωτές θα έχουν αξιόπιστες πληροφορίες πριν προχωρήσουν σε αγορά.

Η αναβάθμιση της πλατφόρμας e-καταναλωτής αναμένεται να ενισχύσει την ακρίβεια της τιμολόγησης και να προωθήσει έναν πιο υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των εμπόρων. Οι καταναλωτές θα ωφεληθούν από τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών και την άμεση ενημέρωση για τις τρέχουσες προσφορές, ενώ η δυνατότητα παρακολούθησης ιστορικών τιμών θα βοηθήσει στη λήψη ενημερωμένων αποφάσεων αγοράς. Επιπλέον, η εφαρμογή των αυστηρότερων κανόνων στις προωθητικές ενέργειες αναμένεται να περιορίσει τις παραπλανητικές πρακτικές και να προστατεύσει τον καταναλωτή.

Η νέα ψηφιακή στρατηγική του Υπουργείου Ανάπτυξης αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της διαφάνειας στην αγορά και την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών, προσαρμόζοντας την ελληνική αγορά στις σύγχρονες απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής.

Tags: e-καταναλωτήςeeconomyGPSκαταγγελίεςκαταναλωτέςΠΛΑΤΦΟΡΜΑσούπερ μάρκετσύγκριση τιμώνΤιμέςυπουργείο Ανάπτυξης
Προηγούμενο άρθρο

Κατακλυσμός ξένων κρασιών: Εισαγωγές που ξεπερνούν τις εξαγωγές και κλονίζουν την ελληνική αγορά

Επόμενο άρθρο

Eίναι η τετραήμερη εργασία το «κλειδί» για αυξημένη παραγωγικότητα και εργασιακή ευημερία;

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αμερικανικό ενδιαφέρον για το Mega Data Center της ΔΕΗ στη Δυτική Μακεδονία

Αμερικανικό ενδιαφέρον για το Mega Data Center της ΔΕΗ στη Δυτική Μακεδονία

1 Απριλίου 2025
Η σκοτεινή όψη της γρήγορης μόδας: Εργασία χωρίς τέλος στα εργοστάσια του Shein

Η σκοτεινή όψη της γρήγορης μόδας: Εργασία χωρίς τέλος στα εργοστάσια του Shein

23 Ιανουαρίου 2025
«IRIS ή με κάρτα;» – Τι θα ισχύσει από την 1η Νοεμβρίου στις συναλλαγές

«IRIS ή με κάρτα;» – Τι θα ισχύσει από την 1η Νοεμβρίου στις συναλλαγές

2 Μαΐου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP