Σύμφωνα με την 6η ετήσια έρευνα της Salesforce, «Small & Medium Business Trends Report», το 75% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) παγκοσμίως έχει ήδη ενσωματώσει την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) στις λειτουργίες του. Από αυτές, το 91% καταγράφει αύξηση εσόδων, υπογραμμίζοντας τον κρίσιμο ρόλο της AI στη σύγχρονη επιχειρηματική στρατηγική.
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του ΑI
Η τεχνητή νοημοσύνη μετασχηματίζει τις λειτουργίες των ΜμΕ σε πολλαπλά επίπεδα:
- Βελτιστοποίηση Μάρκετινγκ: Τα AI εργαλεία αυξάνουν τα ποσοστά μετατροπής και προσωποποιούν τις εκστρατείες.
- Αυτοματοποίηση Εξυπηρέτησης Πελατών: Chatbots και αυτόματες απαντήσεις μειώνουν τον χρόνο επίλυσης ζητημάτων.
- Αύξηση Παραγωγικότητας: Εργαλεία AI υποστηρίζουν τις ομάδες πωλήσεων στη δημιουργία εξατομικευμένων emails.
Η πλειοψηφία (78%) των στελεχών θεωρεί ότι η AI θα επαναπροσδιορίσει τη λειτουργία των επιχειρήσεων, ενώ το 87% επιβεβαιώνει την αναβάθμιση των δραστηριοτήτων τους.
Οι επιτυχημένες προσεγγίσεις
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι η ποιότητα και η ολοκλήρωση των δεδομένων είναι το κλειδί για την επιτυχία:
- Το 74% των αναπτυσσόμενων ΜμΕ αυξάνει τις επενδύσεις στη διαχείριση δεδομένων.
- Οι επιχειρήσεις με πλήρως ενσωματωμένα συστήματα έχουν διπλάσιες πιθανότητες ανάπτυξης.
Η χρήση αξιόπιστων δεδομένων ελαχιστοποιεί τα λάθη, ενώ ολοκληρωμένες τεχνολογικές λύσεις εξαλείφουν τα προβλήματα των απομονωμένων πληροφοριών.
Ασφάλεια και τεχνητή νοημοσύνη
Η ασφάλεια αποτελεί κορυφαία πρόκληση για τις ΜμΕ: Το 81% δηλώνει ότι προτιμά να επενδύσει σε αξιόπιστους παρόχους. Η επένδυση στην ασφάλεια και στις υποδομές AI σήμερα, θέτει τις βάσεις για το μέλλον, όπως οι αυτόνομοι AI agents, οι οποίοι θα εκτελούν σύνθετες εργασίες χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.