Η συμφωνία επαναφέρει μία από τις πιο γνωστές ιταλικές ετικέτες της μόδας υπό ιταλικό έλεγχο, αφού πωλήθηκε στην αμερικανική εισηγμένη Capri Holdings, τότε γνωστή ως Michael Kors, έναντι 2,15 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένου του χρέους, το 2018.
Παρά το γεγονός ότι η Ιταλία αντιπροσωπεύει το 50% έως 55% της παγκόσμιας παραγωγής προσωπικών ειδών πολυτελείας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας συμβούλων Bain, η χώρα δεν διαθέτει έναν όμιλο με κλίμακα που να μπορεί να συγκριθεί με τους γαλλικούς παίκτες όπως η LVMH και η ιδιοκτήτρια της Gucci, Kering.
Η Prada με έδρα το Μιλάνο, η οποία ελέγχεται από τη σχεδιάστρια Miuccia Prada και τον σύζυγό της Patrizio Bertelli και είναι εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ με κεφαλαιοποίηση περίπου 14 δισ. ευρώ, είναι ο μεγαλύτερος ιταλικός όμιλος μόδας πολυτελείας βάσει εσόδων.
Όμως ο όμιλος, ο οποίος περιλαμβάνει επίσης την ταχέως αναπτυσσόμενη Miu Miu, ήταν μια σχετική μικρή ομάδα όσον αφορά τη χρηματιστηριακή αποτίμηση σε σύγκριση με όμοιες της LVMH, ιδιοκτήτριας της Louis Vuitton.
Η συμφωνία με τη Versace έρχεται μετά την ανάληψη της θέσης του διευθύνοντος συμβούλου της Prada από τον Andrea Guerra το 2023, προκειμένου να γεφυρωθεί η αλλαγή γενιάς, με τον Lorenzo Bertelli, γιο των κύριων ιδιοκτητών της εταιρείας και υπεύθυνο μάρκετινγκ, να θεωρείται ο διάδοχος.
Τα συνδυασμένα έσοδα των πέντε μεγαλύτερων εισηγμένων ομίλων πολυτελείας ιταλικής ιδιοκτησίας – Prada, Moncler, Ermenegildo Zegna, Brunello Cucinelli και Ferragamo – εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότερα από τα περίπου 17 δισεκατομμύρια ευρώ της Kering, ακόμη και μετά τη μεγάλη πτώση των πωλήσεων του γαλλικού ομίλου πέρυσι.
Ο ιδρυτής της εταιρείας Brunello Cucinelli συνόψισε τη διαφορά προσέγγισης στις δύο πλευρές των Άλπεων ως εξής: «Οι αξιότιμοι Γάλλοι ομόλογοί μας είναι μεγάλοι χρηματοδότες», προσθέτοντας «αλλά εμείς οι Ιταλοί θεωρούμε τις ‘μικροσκοπικές μεγάλες’ εταιρείες μας σαν να ήταν τα μικρά μας παιδιά, οπότε θέλουμε να τις φροντίζουμε και να τις παραδίδουμε στην επόμενη γενιά».
Οι μεγάλοι όμιλοι με έδρα το Παρίσι, εν τω μεταξύ, συνέχισαν να κάνουν επιδρομές στην Ιταλία, υπογραμμίζοντας την πρόκληση που θα αντιμετώπιζε μια διευρυμένη Prada για να τους ανταγωνιστεί. Στις πιο πρόσφατες συμφωνίες, η Kering αγόρασε ένα μερίδιο 30% του ιταλικού maison Valentino το 2023, και η LVMH πέρυσι βοήθησε στην ιδιωτικοποίηση της Tod’s και απέκτησε ένα μερίδιο 10% του κορυφαίου μετόχου της Moncler.
Μακροπρόθεσμα, τα βλέμματα στρέφονται σε εταιρείες όπως η Armani και η Dolce & Gabbana με έδρα το Μιλάνο, από τις λίγες στην Ιταλία που εξακολουθούν να είναι πλήρως οικογενειακές και μη εισηγμένες στο χρηματιστήριο.
Η τελική τους μοίρα θα μπορούσε να είναι καθοριστική σε οποιαδήποτε προσπάθεια δημιουργίας μιας πραγματικής ιταλικής δύναμης στην παγκόσμια μόδα.