Οι Walmart, Amazon και Costco διαμορφώνουν το μέλλον του λιανικού εμπορίου, με αυξημένο μερίδιο αγοράς και στρατηγικές που προσελκύουν πιστούς πελάτες. Το 2023, αυτές οι εταιρείες αντιπροσώπευαν το 17% των λιανικών πωλήσεων στις ΗΠΑ, καταλαμβάνοντας το μεγαλύτερο ποσοστό της αύξησης του κλάδου.
Ο ρόλος της τιμολόγησης και των επενδύσεων
Η Walmart και η Amazon διατηρούν ανταγωνιστικές τιμές, ενώ η Costco διαπραγματεύεται σκληρά με προμηθευτές. Το 2024, οι τιμές στα σούπερ μάρκετ ήταν κατά μέσο όρο 21% υψηλότερες από τη Walmart, σύμφωνα με τη BofA Securities. Παράλληλα, οι τρεις εταιρείες επένδυσαν συνολικά $47 δισεκατομμύρια σε κεφαλαιουχικές δαπάνες, ενισχύοντας τις υποδομές τους και μειώνοντας το κόστος λειτουργίας.
Η επιρροή στα σούπερ μάρκετ και τα dollar stores
Η άνοδος των γιγάντων έχει μειώσει το μερίδιο των παραδοσιακών παντοπωλείων από 66% το 2000 σε 54% το 2023, ενώ τα dollar stores αγωνίζονται να προσαρμοστούν. Η Walmart έχει προσελκύσει πελάτες χαμηλού εισοδήματος με οικονομικά προγράμματα συνδρομών, ενώ η Amazon ηγείται πλέον στις μειώσεις τιμών, προκαλώντας έντονες πιέσεις στον ανταγωνισμό.
Πιστότητα πελατών και στρατηγικές συνδρομών
Οι πελάτες των Walmart, Amazon και Costco εμφανίζονται ιδιαίτερα πιστοί. Σχεδόν το 90% των συνδρομητών τους δηλώνουν έτοιμοι να ανανεώσουν τις συνδρομές τους, έναντι χαμηλότερων ποσοστών για άλλους λιανοπωλητές. Αυτή η πιστότητα ενισχύεται από τη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών και τη σταθερή πολιτική χαμηλών τιμών.