Η Meta κάνει τη μεγαλύτερη στροφή στην ιστορία της, επενδύοντας δυναμικά στα ανθρωποειδή ρομπότ. Μετά τις δυσκολίες επέκτασης πέρα από το Facebook και το Instagram, η εταιρεία του Mark Zuckerberg φαίνεται να αναζητά μια νέα ταυτότητα στην αγορά. Στόχος της είναι να δημιουργήσει όχι μόνο ρομπότ που θα εκτελούν καθημερινές εργασίες, αλλά και μια ανοιχτή πλατφόρμα που θα επιτρέπει σε άλλες εταιρείες να αναπτύσσουν τις δικές τους ρομποτικές λύσεις.
Η σύγκριση με το Android είναι εμφανής: όπως το λειτουργικό σύστημα της Google έγινε το θεμέλιο για τα smartphones, η Meta θέλει να θέσει τα θεμέλια για την επόμενη γενιά ρομπότ. Το ερώτημα, όμως, είναι αν μπορεί να αντέξει τον έντονο ανταγωνισμό από εταιρείες που ήδη έχουν προβάδισμα στον χώρο.
Έντονος ανταγωνισμός από τεχνολογικούς γίγαντες
Η Meta εισέρχεται σε έναν τομέα όπου ήδη δραστηριοποιούνται κολοσσοί όπως η Tesla, η Nvidia και η Boston Dynamics. Η Tesla παρουσίασε το ανθρωποειδές ρομπότ Optimus, ενώ η Nvidia επενδύει σε AI μοντέλα σχεδιασμένα για ρομποτικές εφαρμογές. Παράλληλα, εταιρείες όπως η Boston Dynamics έχουν προχωρήσει σημαντικά στην ανάπτυξη ρομποτικών συστημάτων.
Για να διαφοροποιηθεί, η Meta επενδύει στη διασύνδεση των ρομπότ της με τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και τις τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης που έχει ήδη αναπτύξει. Ήδη, η εταιρεία έχει παρουσιάσει το DeepSearch, ένα νέο AI εργαλείο που σχεδιάζεται να ενσωματωθεί στις εφαρμογές της.
Το ιστορικό των επιτυχιών και των αποτυχιών
Η Meta δεν έχει πάντα επιτυχημένες προσπάθειες εκτός των social media. Το 2013, το Facebook Phone απέτυχε εμπορικά, ενώ το 2018, το smart home device Portal αποσύρθηκε λόγω χαμηλής ζήτησης. Το πιο πρόσφατο στοίχημα της εταιρείας, τα Ray-Ban Meta smart glasses, γνώρισε σχετική επιτυχία, ξεπερνώντας τα δύο εκατομμύρια πωλήσεις. Ωστόσο, η αγορά των έξυπνων γυαλιών παραμένει περιορισμένη και η Google, η Samsung και άλλοι τεχνολογικοί παίκτες αναμένεται να εντείνουν τον ανταγωνισμό.
Μπορεί η Meta να αναγεννηθεί μέσα από τη ρομποτική;
Το μεγαλύτερο στοίχημα της Meta είναι να αποτινάξει την εικόνα της ως «μια εταιρεία social media» και να αναδειχθεί ως ηγέτης στον αναδυόμενο τομέα της ρομποτικής. Εάν καταφέρει να δημιουργήσει μια ανοιχτή πλατφόρμα για ανθρωποειδή ρομπότ, μπορεί να διαμορφώσει το μέλλον της αυτοματοποίησης. Αν όχι, υπάρχει ο κίνδυνος να προστεθεί μία ακόμα αποτυχημένη προσπάθεια στην ιστορία της εταιρείας.
Η απάντηση στο ερώτημα αν η Meta μπορεί να κερδίσει το στοίχημα της ρομποτικής θα κριθεί από την ικανότητά της να καινοτομήσει και να πείσει την αγορά ότι είναι κάτι πολύ περισσότερο από «η εταιρεία πίσω από το Facebook».