E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Η Apple έτοιμη να κλονίσει την κυριαρχία της Google -Το σχέδιο για το ριζικό «λίφτινγκ» στο Safari

Μετά από δεκαετίες αποκλειστικότητας, η Google βλέπει την Apple να ανοίγει την πόρτα σε μηχανές αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη όπως το ChatGPT και το Perplexity.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
09/05/2025 10:22
in ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η Apple σχεδιάζει να αναδιαμορφώσει το Safari, το προεγκατεστημένο πρόγραμμα περιήγησης στις συσκευές της, στρέφοντάς το προς τις μηχανές αναζήτησης που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.

Η κίνηση αυτή ενδέχεται να κλονίσει την κυριαρχία της Google στην αγορά της διαδικτυακής αναζήτησης, προκαλώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις στο διαφημιστικό οικοσύστημα του τεχνολογικού κολοσσού.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Ψηφιακός στυλίστας ή εργαλείο μαζικοποίησης; Το ChatGPT αλλάζει τη μόδα της Gen Z

TikTok για CEOs και η προσωπική εικόνα τους στα social

Microsoft: Απολύει το 3% του δυναμικού της την ώρα που επενδύει δισεκατομμύρια στο AI

Κατά τη διάρκεια της πολύκροτης δίκης για παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας που έχει κινήσει το αμερικανικό Υπουργείο Δικαιοσύνης κατά της Alphabet (μητρικής εταιρείας της Google), ο αντιπρόεδρος της Apple, Έντι Κου, κατέθεσε ότι οι αναζητήσεις στο Safari μειώθηκαν για πρώτη φορά τον περασμένο μήνα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η αλλαγή αυτή οφείλεται στην αυξανόμενη προτίμηση των χρηστών για αναζητήσεις μέσω συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης.

Η Google πληρώνει, αλλά για πόσο ακόμα;

Η Google είναι σήμερα η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στο Safari — ένα «χρυσό συμβόλαιο» που της αποφέρει περίπου το 36% των εσόδων της από διαφημίσεις αναζήτησης μέσω των Apple συσκευών, με εκτιμώμενο αντίτιμο προς την Apple στα 20 δισ. δολάρια ετησίως. Ωστόσο, η αποκλειστικότητα αυτή πλέον φαίνεται να απειλείται, καθώς η Apple στρέφεται σε νέες συνεργασίες.

Ήδη έχει κλείσει συμφωνία με την OpenAI για την ενσωμάτωση του ChatGPT στο Siri, ενώ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη Google ώστε να ενσωματωθεί το μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης Gemini στις νέες της συσκευές έως τα μέσα του 2025.

AI vs Google: Το μέλλον της αναζήτησης αλλάζει

Ο αντιπρόεδρος της Apple εκτίμησε ότι οι μηχανές αναζήτησης που βασίζονται σε AI, όπως οι OpenAI και Perplexity AI, θα αντικαταστήσουν σύντομα τις παραδοσιακές, όπως η Google. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στο Bloomberg, «θα τις προσθέσουμε στη λίστα -πιθανόν όμως να μην είναι οι προεπιλεγμένες».

Η προοπτική αυτή έχει ήδη προκαλέσει ανησυχία στην Alphabet, της οποίας οι μετοχές υποχώρησαν κατά 6% μετά τις αποκαλύψεις, ενώ και η Apple σημείωσε πτώση της τάξης του 2%.

Κίνδυνος για το «μονοπώλιο» της Google στην online διαφήμιση

Όπως σημειώνει ο αναλυτής της D.A. Davidson, Gil Luria, η πιθανή απώλεια της αποκλειστικότητας της Google στην Apple θα μπορούσε να έχει «πολύ σοβαρές συνέπειες», ακόμα κι αν δεν επιβληθούν άλλοι περιορισμοί.

«Η Google έχει σχεδόν μονοπωλιακό μερίδιο άνω του 90% στην αγορά αναζήτησης, γι’ αυτό και οι περισσότεροι διαφημιζόμενοι επενδύουν αποκλειστικά εκεί. Αν υπάρξουν σοβαρές εναλλακτικές, μεγάλα ποσά από διαφημιστικούς προϋπολογισμούς μπορεί να μετακινηθούν αλλού», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται πως τον περασμένο μήνα, η Google προσπάθησε να κατευνάσει τις αγορές παρουσιάζοντας θετικά οικονομικά αποτελέσματα πρώτου τριμήνου, τονίζοντας ότι οι επενδύσεις της στην τεχνητή νοημοσύνη ενισχύουν την κερδοφορία του βασικού της διαφημιστικού τομέα.

Ωστόσο, η πραγματική πρόκληση φαίνεται να βρίσκεται μπροστά της…

Tags: AI searchAI vs GoogleAppleChatGPTGeminiGoogleOpenAISafariSiriΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Προηγούμενο άρθρο

Έρευνα Randstad: Οι πιο περιζήτητες ειδικότητες για το 2025 στην Ελλάδα -Οι κλάδοι με τη μεγαλύτερη κινητικότητα

Επόμενο άρθρο

TikTok στην Ευρώπη: Επένδυση 1 δισ. ευρώ στη Φινλανδία εν μέσω ψηφιακών εντάσεων

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Pharos: Πώς θα λειτουργεί το εργοστάσιο τεχνητής νοημοσύνης στο Λαύριο

Pharos: Πώς θα λειτουργεί το εργοστάσιο τεχνητής νοημοσύνης στο Λαύριο

22 Απριλίου 2025
Σοκ και δέος με αυξήσεις- μαμούθ στα δημοτικά τέλη επιχειρήσεων

Σοκ και δέος με αυξήσεις- μαμούθ στα δημοτικά τέλη επιχειρήσεων

12 Μαΐου 2025
Επιμελητήριο Κέρκυρας: Παγκοσμια Ημέρα Τουρισμού 2024 – INSULEUR

Επιμελητήριο Κέρκυρας: Παγκοσμια Ημέρα Τουρισμού 2024 – INSULEUR

30 Σεπτεμβρίου 2024
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP