E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

«Coffee badging»: Τι είναι και πώς επηρεάζει την εικόνα σας στη δουλειά

Περνάτε από το γραφείο απλά για να πιείτε έναν καφέ, να μιλήσετε με την ομάδα συναδέλφων που συνεργάζεστε και να πάτε σπίτι σας για δουλειά.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
05/05/2025 11:32
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η πρακτική, με το παρατσούκλι «coffee badging», έχει αποκτήσει δυναμική στον εταιρικό κόσμο τα τελευταία χρόνια και με τις ανατροπές που έφερε ο Covid.

Για ορισμένους, είναι συνώνυμο της έλλειψης δέσμευσης. Για άλλους, είναι ένας στρατηγικός τρόπος διατήρησης των δεσμών με την εταιρεία χωρίς να χάνεται η παραγωγικότητα.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Σιάμισιης (Helleniq Energy): Πιθανή η συμμετοχή στους νέους διαγωνισμούς για υδρογονάνθρακες

Μπρατάκος: Τα Βραβεία ΕΒΕΑ τιμούν τις επιχειρήσεις που επαναπροσδιορίζουν στην πράξη το παραγωγικό μέλλον της χώρας

Αυξήθηκαν κατά 61% οι εκταμιεύσεις δανείων προς τις επιχειρήσεις το 2024

Τι είναι το «coffee badging»;

Σύμφωνα με την ψυχολόγο Milena Brentan, σύμβουλο της High Leadership, το coffee badging, όπως γράφει το γαλλικό exame.com, αποτελεί προσαρμογή στη νέα λογική της εργασίας. «Αν όλα μπορούν να γίνουν εξ αποστάσεως και οι άνθρωποι εξακολουθούν να επιλέγουν να πηγαίνουν στο γραφείο, αυτό συμβαίνει επειδή η κοινωνική αλληλεπίδραση έχει σημασία», λέει.

Η εγασιακή κουλτούρα μια εταιρείας ενισχύεται από τις ανεπίσημες συζητήσεις, τις αυθόρμητες συναντήσεις και τις στιγμές που δεν είναι στην ημερήσια διάταξη. «Τόσο πολύ που πολλές  εταιρείες που δουλεύουν 100% εξ’ αποστάσεως, οργανώνουν συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο κάθε έξι μήνες ή κάθε χρόνο για να διατηρήσουν αυτή τη σύνδεση», λέει.

Αλλά το φαινόμενο αντανακλά και κάτι βαθύτερο: την αναζήτηση της παραγωγικότητας με αυτονομία. «Υπάρχει ένα κομμάτι εργασίας που απαιτεί συγκέντρωση, σιωπή και ιδιωτικότητα – και το γραφείο δεν τα προσφέρει πάντα αυτά. Το coffee badging δεν έχει να κάνει με το να ξεφύγεις από τη δουλειά, αλλά με το να προσαρμόσεις τη ρουτίνα σου σε αυτό που έχει περισσότερο νόημα».

Explained: What Is Coffee Badging, New Workplace Trend As Employees Return  To Office

Πώς επηρεάζει αυτή η πρακτική την επαγγελματική σας εικόνα;

Η αντίληψη ποικίλλει ανάλογα με την κουλτούρα της εταιρείας. «Σε εταιρείες με μια κουλτούρα που εξακολουθεί να επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στη φυσική παρουσία, η πρακτική αυτή, πηγαίνω για έναν καφέ και φεύγω, μπορεί να ερμηνευτεί ως έλλειψη δέσμευσης», λέει ο Brentan. Σε πιο ώριμα περιβάλλοντα, η πρακτική μπορεί να θεωρηθεί ως έξυπνη διαχείριση του χρόνου.

Ο ειδικός σε θέματα καριέρας Andrea Deis, λέει ότι ο τρόπος με τον οποίο γίνεται δεκτή η συμπεριφορά  αυτή εξαρτάται άμεσα από την  κουλτούρα την εταιρείας και τα διευθυντικά στελέχη της. «Εάν ο προϊστάμενος εξακολουθεί να εκτιμά το «ρολόι» ως συνώνυμο της παραγωγικότητας, η πρακτική θα αποδοκιμαστεί. Αν όμως δίνεται έμφαση στις παραδόσεις, το coffee badging μπορεί ακόμη και να ενισχύσει την εικόνα ενός αυτόνομου και αποφασισμένου εργαζομένου».

Το φαινόμενο εξακολουθεί να διχάζει τις απόψεις – και δεν μπορεί να θεωρηθεί κανόνας. «Βιώνουμε μια ένταση μεταξύ των μοντέλων εργασίας: δια ζώσης, υβριδικά και εξ αποστάσεως. Το coffee badging έχει αναδειχθεί ως μια προσαρμοστική απάντηση σε αυτή τη νέα πραγματικότητα», λέει ο Brentan.

Σε εταιρείες που έχουν ήδη υιοθετήσει την υβριδική εργασία, μπορεί να αποτελέσει ακόμη και πλεονέκτημα. «Είναι ένας τρόπος διατήρησης της σύνδεσης με την ομάδα χωρίς να θυσιάζεται η ατομική παραγωγικότητα», λέει. Από την άλλη πλευρά, σε πιο παραδοσιακές εργασιακές κουλτούρες, μπορεί να δημιουργήσει συζήτηση σχετικά με το πόσο αφοσιωμένοι είναι οι εργαζόμενοι.

Coffee Badging: The New Trend In The Workplace

Και οι εταιρείες, τι πρέπει να κάνουν;

Και για τους δύο ειδικούς, το σημείο κλειδί δεν είναι ο έλεγχος της φυσικής παρουσίας στο γραφείο, αλλά η δημιουργία εμπειριών που καθιστούν το εργασιακό περιβάλλον αρκετά ελκυστικό ώστε να το απολαμβάνουν οι εργαζόμενοι.«Δεν έχει νόημα να αναγκάζουμε τους ανθρώπους να πηγαίνουν στο γραφείο, αν αυτό που βρίσκουν εκεί είναι ένα ψυχρό, αποκομμένο και άσκοπο περιβάλλον», λέει ο Deis. «Οι εργαζόμενοι πρέπει να αισθάνονται ότι έχει νόημα να βρίσκονται εκεί».

Tags: coffee badgingγραφείο και τηλεργασίαεργασιακή κουλτούραυβριδική εργασίαψυχολογία στην εργασία
Προηγούμενο άρθρο

Η επέλαση των ξένων αλυσίδων μόδας «ξαναγράφει» τον χάρτη του λιανεμπορίου

Επόμενο άρθρο

Starbucks: Πόσες φορές θα κάνουν comeback;

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

We4All: Η συμμαχία για έναν πράσινο πλανήτη σε συνεργασία με κορυφαίες εταιρείες

We4All: Η συμμαχία για έναν πράσινο πλανήτη σε συνεργασία με κορυφαίες εταιρείες

30 Δεκεμβρίου 2024
Ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις: Πώς καινοτομούν παρά τις προκλήσεις

Ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις: Πώς καινοτομούν παρά τις προκλήσεις

25 Φεβρουαρίου 2025
Πόσο κοστίζει ένα ταξίδι στο Διάστημα με την Blue Origin του Τζεφ Μπέζος – Η αστρονομική προκαταβολή που ζητά

Πόσο κοστίζει ένα ταξίδι στο Διάστημα με την Blue Origin του Τζεφ Μπέζος – Η αστρονομική προκαταβολή που ζητά

22 Απριλίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP