E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Αθλητικά παπούτσια σε ανιούσα τροχιά: Η κοινή γραμμή Nike, Adidas και Skechers ενάντια στους δασμούς

Οι κορυφαίες αθλητικές μάρκες ζητούν ανάσα από τους αυξημένους δασμούς των ΗΠΑ, καθώς το κόστος παραγωγής και οι τιμές για τους καταναλωτές εκτινάσσονται. Ποια είναι η επόμενη μέρα για την αγορά υποδημάτων και γιατί το Βιετνάμ δεν είναι πλέον το «ασφαλές καταφύγιο».

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
05/05/2025 11:11
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σε κοινή επιστολή-παρέμβαση, οι μεγαλύτερες αθλητικές εταιρείες του πλανήτη – Nike, Adidas και Skechers – ζητούν από την κυβέρνηση των ΗΠΑ να εξαιρέσει τα υποδήματα από τους νέους δασμούς στις εισαγωγές από την Κίνα. Η έκκληση ήρθε μέσω της FDRA (Footwear Distributors and Retailers of America), η οποία εκπροσωπεί δεκάδες επιχειρήσεις που βλέπουν τις τιμές τους να πιέζονται ανοδικά από τις εμπορικές πολιτικές του Λευκού Οίκου.

Όπως υποστηρίζουν, η σχεδόν απόλυτη εξάρτηση της παγκόσμιας βιομηχανίας υποδημάτων από την υπερπόντια παραγωγή (98%) καθιστά τους δασμούς οικονομικά «καταστροφικούς», τόσο για τις ίδιες όσο και για τους Αμερικανούς καταναλωτές.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Noval Property: Επενδύσεις με στόχο το χαρτοφυλάκιο 1 δισ. ευρώ μέχρι το 2030

Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη: Η πορεία από τα μάρμαρα σε μία από τις μεγαλύτερες οινοποιητικές επιχειρήσεις

Microsoft: Απολύει το 3% του δυναμικού της την ώρα που επενδύει δισεκατομμύρια στο AI

Η επιστολή που ταρακουνά τη βιομηχανία

Η επιστολή, με ημερομηνία 29 Απριλίου, υπογράφεται από 76 εταιρείες, μεταξύ των οποίων οι VF Corp, Under Armour, Deckers και Capri Holdings. Κοινή αγωνία όλων: η ανεξέλεγκτη άνοδος του κόστους λόγω των αμοιβαίων δασμών που επανέφερε η κυβέρνηση Τραμπ.

«Η αμερικανική βιομηχανία υποδημάτων αντιμετωπίζει υπαρξιακή απειλή», αναφέρεται χαρακτηριστικά, με την FDRA να ζητά στοχευμένες επιβαρύνσεις μόνο σε στρατηγικής σημασίας προϊόντα – και όχι στα βασικά αγαθά καθημερινής χρήσης, όπως τα αθλητικά παπούτσια.

Ο Τραμπ ξαναγράφει το εμπορικό παιχνίδι

Η επιστροφή Τραμπ στο προσκήνιο συνοδεύτηκε από δασμούς-σοκ που αγγίζουν ακόμη και το 145% σε ορισμένες εισαγωγές από την Κίνα. Παρότι η Ουάσινγκτον άνοιξε «παράθυρο» για συνομιλίες, το Πεκίνο μέχρι στιγμής περιορίζεται σε… αξιολογήσεις.

Από τις πρώτες που δέχθηκαν το πλήγμα ήταν η Adidas, η οποία αν και εμφάνισε κέρδη-έκπληξη το πρώτο τρίμηνο του 2025, απέφυγε να αυξήσει τις οικονομικές προβλέψεις της, επικαλούμενη την αβεβαιότητα γύρω από τους δασμούς.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η Skechers, η οποία διατηρεί υψηλή εξάρτηση από την Κίνα (35% της παραγωγής), με εκτιμώμενο πρόσθετο κόστος 42,3 εκατ. δολάρια μόνο για φέτος.

Βιετνάμ: Το παλαιό καταφύγιο, ο νέος στόχος

Το Βιετνάμ αποτέλεσε για χρόνια το παγκόσμιο εργοστάσιο των αθλητικών παπουτσιών. Nike και Adidas μετέφεραν εκεί το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής τους, εκμεταλλευόμενες το φθηνό εργατικό δυναμικό. Σήμερα, το 50% της παραγωγής της Nike και το 39% της Adidas προέρχεται από τη χώρα.

Όμως, το νέο δασμολόγιο των ΗΠΑ χτυπά και το Βιετνάμ, επιβάλλοντας επιβαρύνσεις έως και 46% στα υποδήματα. Όπως επισημαίνουν οι Financial Times, η επιβολή δασμών ακόμη και σε χώρες εκτός Κίνας αλλάζει τον χάρτη της παγκόσμιας παραγωγής.

Η αντίφαση της «αναβίωσης» της εγχώριας παραγωγής

Ο Ντόναλντ Τραμπ δηλώνει ότι στόχος του είναι η επιστροφή της παραγωγής στις ΗΠΑ. Όμως, όπως εξηγούν οι ειδικοί, η αμερικανική βιομηχανία δεν διαθέτει πλέον τις υποδομές και την τεχνογνωσία για κατασκευή εξειδικευμένων αθλητικών υποδημάτων.

Ο Chris Rogers της S&P Global Market Intelligence σημειώνει ότι η μεταφορά της παραγωγής απαιτεί τουλάχιστον δύο χρόνια, ενώ οι στρατηγικές τέτοιου είδους σχεδιάζονται σε βάθος πενταετίας. Οι εταιρείες βρίσκονται επομένως σε αδιέξοδο: να απορροφήσουν το κόστος ή να αυξήσουν τις τιμές.

Το κόστος «πάει» ταμείο

Οι εταιρείες προετοιμάζουν ήδη τους καταναλωτές για αυξήσεις. Η Adidas ξεκαθάρισε πως οι δασμοί θα επιφέρουν αυξήσεις σε όλα της τα προϊόντα στις ΗΠΑ. Αντίστοιχα, η Nike αναγκάστηκε να αναθεωρήσει τις προβλέψεις της μετά τα απογοητευτικά αποτελέσματα τριμήνου, όπου οι δασμοί αναφέρθηκαν ρητά ως παράγοντας επιβάρυνσης.

Η Skechers εφαρμόζει «πλάνο άμυνας» για να περιορίσει τις επιπτώσεις, αλλά παραδέχεται ότι ο αντίκτυπος θα είναι εμφανής στην εγχώρια χονδρική της δραστηριότητα.

Η ένταση του εμπορικού πολέμου και η αβεβαιότητα για το πού θα κάτσει η μπίλια σε επίπεδο δασμών καθιστούν εξαιρετικά δύσκολο για τις επιχειρήσεις να κάνουν προβλέψεις, να σχεδιάσουν επενδύσεις ή να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Οι καταναλωτές, από την άλλη, θα δουν τις τιμές των αγαπημένων τους παπουτσιών να αυξάνονται αισθητά, όχι λόγω marketing, αλλά λόγω γεωπολιτικής.

Η μάχη των εταιρειών για εξαίρεση από τους δασμούς είναι αγώνας επιβίωσης. Και ενδεχομένως το πρώτο επεισόδιο ενός νέου, παγκόσμιου επεισοδίου εμπορικής αναδιάταξης.

Tags: Nike Adidas SkechersTrump δασμοίδασμοί ΗΠΑεμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίναςτιμές αθλητικών παπουτσιών
Προηγούμενο άρθρο

ΚΕΠΑ: Οριστικό τέλος στην ταλαιπωρία – Νέες δομές, ενιαία γνωμάτευση και ψηφιοποίηση για τα ΑμεΑ

Επόμενο άρθρο

Η Temu σταματά τις απευθείας αποστολές από την Κίνα – Πώς θα εξυπηρετούνται οι πελάτες

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ξεκινάει το Athens Street food Festival με 3 απολαυστικά τριήμερα

Ξεκινάει το Athens Street food Festival με 3 απολαυστικά τριήμερα

2 Μαΐου 2025
Φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες και εμπορικά κτίρια – Ρύθμιση για αυτοπαραγωγή ενέργειας και νέες διευκολύνσεις

Φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες και εμπορικά κτίρια – Ρύθμιση για αυτοπαραγωγή ενέργειας και νέες διευκολύνσεις

27 Νοεμβρίου 2024
«Εβδομάδα Αναπηρίας» στο BCA από τη syNNergy

«Εβδομάδα Αναπηρίας» στο BCA από τη syNNergy

6 Μαρτίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP