E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Πώς ψωνίζει η γενιά Ζ

Έρευνα της Visa και του Ινστιτούτου ΕΣΕΕ

NefeliRantou by NefeliRantou
24/03/2025 22:07
in ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ - ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Το 80% της Gen Z στην Ελλάδα επιλέγει τις ψηφιακές πληρωμές για τις αγορές της σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας, την οποία πραγματοποίησαν η Visa και το Ινστιτούτο ΕΣΕΕ. Στόχος; Στόχος να αποτυπωθεί η καταναλωτική συμπεριφορά και οι προτιμήσεις στον τρόπο πληρωμής των νέων ηλικίας 17 έως 30 ετών – της περίφημης γενιάς «Z».

 

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Το Επιμελητήριο Αρκαδίας στην υπηρεσία της εκπαίδευσης και της επιχειρηματικότητας των νέων

Ορθογραφικό λάθος σε εκατομμύρια χαρτονομίσματα – Και δεν το παρατήρησε κανείς

«Σπίτι μου ΙΙ»: Ακριβότερα και λιγότερα τα επιλέξιμα ακίνητα

 

Αν και η διείσδυση των εναλλακτικών μεθόδων πληρωμών, όπως τα ψηφιακά πορτοφόλια, να είναι ακόμη μικρή στην Ελλάδα, σε σύγκριση με άλλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης, βρίσκεται σε συνεχή άνοδο. «Υπάρχει αυξημένη χρήση των ηλεκτρονικών πορτοφολιών. Ωστόσο, οι πολίτες, πολλές φορές, δεν το συνειδητοποιούν ότι χρησιμοποιούν ψηφιακό πορτοφόλι. Νομίζουν ότι πληρώνουν με κάρτα. Υπάρχουν άτομα που δεν βλέπουν τη διαφορά», ανέφεραν στελέχη της Visa και της ΕΣΕΕ, κατά την παρουσίαση μελέτης για τις καταναλωτικές συνήθειες της Gen Z στην Ελλάδα.

 

 

Μόλις το 22% των νέων καταναλωτών κάνει χρήση μετρητών ενώ μικρή παραμένει και η διείσδυση μεθόδων πληρωμής όπως το Paypal (2%), το IRIS (1%) και η τραπεζική εντολή (1%). «Όλοι οι υπόλοιποι τρόποι είναι πολύ χαμηλά, με το IRIS να είναι πιο χαμηλά από όσο περιμέναμε», ανέφεραν τα στελέχη της Visa και της ΕΣΕΕ, κατά την παρουσίαση της μελέτης.

 

Μέθοδοι πληρωμής

Αναφορικά με τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν το ψηφιακό χρήμα οι νέοι, η χρήση καρτών και μετρητών είναι ισορροπημένη για ποσά έως 20 ευρώ. Ωστόσο, για συναλλαγές που υπερβαίνουν τα 20 ευρώ, οι ψηφιακές πληρωμές αποκτούν σαφές προβάδισμα. Συγκεκριμένα, το 75% των νέων Ελλήνων επιλέγει ψηφιακές πληρωμές για ποσά από 21 έως 50 ευρώ. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 82% για αγορές μεταξύ 51-100 ευρώ, ενώ για ποσά άνω των 100 ευρώ το 84% προτιμά ηλεκτρονικές πληρωμές. Το 59% των ερωτηθέντων, οι οποίοι χρησιμοποιούν κάρτα δήλωσαν πως τη χρησιμοποιούν για λόγους ευκολίας αλλά και ταχύτητας. Όσοι χρησιμοποιούν ψηφιακό πορτοφόλι επικαλούνται επίσης την ταχύτητα και την ευκολία ενώ όσοι προτιμούν μετρητά θέτουν ως βασικό το θέμα της ασφάλειας.

Αγορές μέσω Instagram 

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι η Gen Z πραγματοποιεί αγορές τόσο διαδικτυακά, όσο και από φυσικά καταστήματα. Ειδικότερα, το 28% ψωνίζει διαδικτυακά τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, με το 42% να κάνει ηλεκτρονικές αγορές μία ή δύο φορές τον μήνα.

Εξίσου ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι οι νέοι στην Ελλάδα δεν πείθονται από τους influencers για τις αγορές τους: μόλις 4 στους 10 προτιμούν εμπόρους που ανακαλύπτουν μέσω social media, ενώ οι μόλις το 2% δηλώνει ότι επηρεάζεται άμεσα από influencers. Αν, πάντως, αποφασίσουν να ψωνίσουν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως ειπώθηκε χθες, προτιμούν το Instagram και λιγότερο το Facebook (αν έχουν). Παρά τη δημοτικότητα των social media, η κύρια πηγή πληροφόρησης πριν από την αγορά παραμένει η προσωπική έρευνα σε online καταστήματα (35%), ακολουθούμενη από τις διαφημίσεις στα social media (16%) και τις προωθήσεις εντός καταστημάτων (16%).

Tags: Generation ZVisaγενιά ZΕΣΕΕΚαταναλωτικές συνήθειες
Προηγούμενο άρθρο

Λωξάνδρα Λούκας: Η καλλιτέχνιδα που θέλει να «πετά» ψηλά

Επόμενο άρθρο

Down Syndrome Day 2025

NefeliRantou

NefeliRantou

Δρ. Νεφέλη Ράντου Συνιδρύτρια της syΝΝergy, με ακαδημαϊκές σπουδές στην αναπηρία και πολυετή εμπειρία στα media (TV, radio, sites). Παρέχει συμβουλευτική καθοδήγηση σε θέματα Επικοινωνίας και Προσβασιμότητας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Καθαρά Δευτέρα: Πτώση τιμών στα σαρακοστιανά – Πώς διαμορφώνεται το φετινό καλάθι

Καθαρά Δευτέρα: Πτώση τιμών στα σαρακοστιανά – Πώς διαμορφώνεται το φετινό καλάθι

28 Φεβρουαρίου 2025
ΚΕΕΕ: Ευνοϊκή η αφαίρεση του ψηφιακού τέλους στις συνδρομές των Eπιμελητηρίων

ΚΕΕΕ: Ευνοϊκή η αφαίρεση του ψηφιακού τέλους στις συνδρομές των Eπιμελητηρίων

28 Απριλίου 2025
Πρεμιέρα για το MyDATAapp: Η νέα εποχή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις επιχειρήσεις

Πρεμιέρα για το MyDATAapp: Η νέα εποχή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις επιχειρήσεις

24 Ιανουαρίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP