E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

«Laughter Not Laptops»: Οι καφετέριες βάζουν όρια στην τηλεργασία

Μια νέα τάση αναδύεται στις καφετέριες, με πολλούς ιδιοκτήτες να περιορίζουν τη χρήση φορητών υπολογιστών, επιδιώκοντας πιο κοινωνικούς και προσοδοφόρους χώρους. Ποιες είναι οι αντιδράσεις και πώς διαμορφώνεται το νέο σκηνικό στην αγορά της εστίασης.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
19/03/2025 12:12
in ΑΠΟΨΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Οι καφετέριες αποτελούσαν ανέκαθεν χώρους κοινωνικοποίησης και ανταλλαγής ιδεών. Ωστόσο, η εκρηκτική αύξηση της τηλεργασίας τα τελευταία χρόνια έχει μετατρέψει πολλές από αυτές σε ανεπίσημα coworking spaces, όπου ένας καφές γίνεται το αντίτιμο για ένα αυτοσχέδιο γραφείο με Wi-Fi.

Μπροστά σε αυτή την εξέλιξη, ορισμένοι επιχειρηματίες στον κλάδο της εστίασης αναλαμβάνουν δράση. Στη Βρετανία και άλλες χώρες, καφετέριες ανεξάρτητων επιχειρηματιών εισάγουν περιορισμούς στη χρήση φορητών υπολογιστών και επαναφέρουν τον παραδοσιακό χαρακτήρα των καταστημάτων τους: χώρους συνάντησης, χαλάρωσης και αλληλεπίδρασης.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Monocle: Η Αθήνα 3η καλύτερη πόλη να ζεις στον κόσμο – Πώς το δικαιολογεί

Η κυβέρνηση Τραμπ κόβει τη «γραμμή ζωής» για ΛΟΑΤΚΙ+ νέους

Τα πρώτα οικονομικά βήματα των εφήβων στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα

Η «απαγόρευση» των laptop και τα οικονομικά κίνητρα

Η απόφαση αυτή δεν είναι τυχαία. Οικονομικά, το φαινόμενο της τηλεργασίας στις καφετέριες δεν είναι πάντα βιώσιμο για τους ιδιοκτήτες. Όπως επισημαίνει ο Ollie Gold, συνιδιοκτήτης της αλυσίδας αρτοποιείων Pophams Bakery, το επιχειρηματικό μοντέλο καταρρέει όταν οι πελάτες αγοράζουν ένα ρόφημα των 3 λιρών και παραμένουν στα τραπέζια για ώρες.

Η αντίδραση πολλών επιχειρηματιών περιλαμβάνει:

  • Ολική απαγόρευση χρήσης laptop σε συγκεκριμένες ώρες ή ημέρες, με έμφαση στα Σαββατοκύριακα.
  • Περιορισμό χρήσης laptop μόνο σε συγκεκριμένους χώρους, όπως οι μπάρες και τα παράθυρα.
  • Επικοινωνιακές εκστρατείες, με πινακίδες που ενθαρρύνουν την κοινωνικοποίηση αντί για την ατομική εργασία.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί μια καφετέρια που ανάρτησε πινακίδα: «Προτιμούμε τα τραπέζια μας να προορίζονται για γέλιο, φλερτ και συζήτηση», στέλνοντας σαφές μήνυμα για το πώς αντιλαμβάνεται τον ρόλο της στον κλάδο.

Οι αντιδράσεις

Η πολιτική περιορισμού της τηλεργασίας δεν πέρασε χωρίς αντιδράσεις. Πολλοί φοιτητές και νέοι επαγγελματίες που διαμένουν σε μικρούς χώρους εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους, καθώς οι καφετέριες αποτελούσαν για αυτούς έναν εναλλακτικό χώρο εργασίας.

Παράλληλα, μεγάλες αλυσίδες καφέ, όπως η Costa, το Caffè Nero και τα Starbucks, δεν έχουν υιοθετήσει μέχρι στιγμής ανάλογα μέτρα στο Ηνωμένο Βασίλειο, διατηρώντας την προσβασιμότητα για εργαζόμενους. Ωστόσο, στις ΗΠΑ και τον Καναδά, η Starbucks έχει ήδη περιορίσει την πολιτική open-door, που επέτρεπε στους πελάτες να παραμένουν στο κατάστημα χωρίς υποχρεωτική κατανάλωση.

Οι διχασμένες επιχειρήσεις: Περιορισμοί ή ελευθερία;

Αν και η στρατηγική των ανεξάρτητων καφετεριών είναι σαφής, κάποιες επιχειρήσεις υιοθετούν πιο ευέλικτες πολιτικές.

Για παράδειγμα, η αλυσίδα Black Sheep Coffee, με πάνω από 100 καταστήματα παγκοσμίως, τάσσεται υπέρ μιας πιο ανοιχτής προσέγγισης. Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε: «Καλωσορίζουμε όλους, με ή χωρίς laptop. Είτε έρχεστε για να διαβάσετε ένα βιβλίο είτε για να έχετε μια επαγγελματική συνάντηση, θέλουμε να νιώθετε ευπρόσδεκτοι».

Το μέλλον των καφετεριών: Προς μια νέα ισορροπία

Η διαχείριση της σχέσης μεταξύ καφετέριας και τηλεργαζόμενων παραμένει ανοιχτή συζήτηση. Από τη μία, οι επιχειρήσεις θέλουν να διασφαλίσουν την οικονομική βιωσιμότητά τους και να διατηρήσουν τον χαρακτήρα τους ως κοινωνικοί χώροι. Από την άλλη, οι εργαζόμενοι και οι φοιτητές αναζητούν ευέλικτες επιλογές, ιδίως σε μια εποχή που η τηλεργασία δεν δείχνει να υποχωρεί.

Η λύση ίσως βρίσκεται σε ένα υβριδικό μοντέλο, όπου οι καφετέριες θα προσφέρουν εξειδικευμένους χώρους για εργασία με αντίστοιχη χρέωση, ενώ θα διατηρούν ξεχωριστές ζώνες για κοινωνικοποίηση. Το αν αυτή η ισορροπία μπορεί να επιτευχθεί, θα κριθεί από τη δυναμική της αγοράς και τις προτιμήσεις των πελατών.

Tags: eeconomyεστίασηκαφέ coworkingκαφετέριες και τηλεργασία
Προηγούμενο άρθρο

Πώς να αναγνωρίσετε αν ένα κείμενο έχει γραφτεί από τεχνητή νοημοσύνη

Επόμενο άρθρο

Δυναμική παρουσία της SKAG στην 11η έκθεση School & Office 2025

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

«Λιώνετε» στο άσκοπο σκρολάρισμα; Να τι συμβαίνει στον εγκέφαλό σας

«Λιώνετε» στο άσκοπο σκρολάρισμα; Να τι συμβαίνει στον εγκέφαλό σας

17 Απριλίου 2025
Γιατί οι ελληνικές τράπεζες επιστρέφουν στις ασφαλιστικές εταιρείες

Γιατί οι ελληνικές τράπεζες επιστρέφουν στις ασφαλιστικές εταιρείες

27 Μαρτίου 2025
Eνίσχυση στο ρεύμα  για τον Ιανουάριο με 20,9 εκατ. ευρώ.

Eνίσχυση στο ρεύμα για τον Ιανουάριο με 20,9 εκατ. ευρώ.

8 Ιανουαρίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP