E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Η άνοδος των ειδών πολυτελείας στην Ελλάδα – Ο ρόλος του τουρισμού και των διεθνών brands

Η ισχυρή τουριστική ανάπτυξη και οι στρατηγικές επενδύσεις διαμορφώνουν έναν νέο χάρτη πολυτελούς λιανικής στη χώρα.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
06/03/2025 10:19
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε έναν από τους σημαντικότερους προορισμούς για τις διεθνείς μάρκες ειδών πολυτελείας, με τις επενδύσεις στον χώρο της λιανικής να επιταχύνονται χάρη στην ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος. Από τα εγκαίνια της Astir Marina μέχρι τη δυναμική ανάπτυξη πολυτελών εμπορικών σημείων στο κέντρο της Αθήνας και σε κορυφαίους νησιωτικούς προορισμούς, οι οίκοι υψηλής ραπτικής και πολυτελών αγαθών εδραιώνουν την παρουσία τους στη χώρα.

Η Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη του luxury retail

Σύμφωνα με την έκθεση “Luxury Retail Report 2025” της Cushman & Wakefield Proprius, η χώρα μας προσελκύει όλο και περισσότερες επενδύσεις στον χώρο των ειδών πολυτελείας. Μία από τις πλέον εμβληματικές κινήσεις που σηματοδότησαν τη νέα αυτή εποχή ήταν τα εγκαίνια της Astir Marina στον Λαιμό της Βουλιαγμένης την άνοιξη του 2024. Εκεί, πολυτελή brands όπως οι Loro Piana, Zegna, Louis Vuitton, Gucci, Bottega Veneta, αλλά και η Cova Pasticceria (που ανήκει στον όμιλο Louis Vuitton Moet Hennessy) απέκτησαν φυσική παρουσία, απευθυνόμενα σε ένα διεθνές κοινό υψηλής εισοδηματικής στάθμης.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Ποιοι παίρνουν επιχορήγηση 14.800 ευρώ για να στήσουν δική τους επιχείρηση – Ξεκινούν οι αιτήσεις

Υπ. Περιβάλλοντος & Ενέργειας: Παρατείνονται για έναν μήνα οι αιτήσεις επιδότησης ρεύματος στις επιχειρήσεις

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Το Εllinikon Mall, η Ρουμανία και το ανεκτέλεστο των 7 δις. ευρω

Παράλληλα, η μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό και η ανάπτυξη του πολυτελούς τουριστικού συγκροτήματος καζίνο και ξενοδοχείου από τις ΓΕΚ Τέρνα και Hard Rock International αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω το πολυτελές λιανικό εμπόριο στη χώρα τα επόμενα χρόνια.

Το luxury shopping στο κέντρο της Αθήνας

Η καρδιά των ειδών πολυτελείας χτυπά έντονα και στο κέντρο της Αθήνας, με την οδό Βουκουρεστίου και την Πανεπιστημίου να συγκεντρώνουν τις μεγαλύτερες μπουτίκ των διεθνών brands. Bulgari, Louis Vuitton, Chanel, Dior, Rolex, αλλά και τα πολυκαταστήματα Attica, μαζί με ιστορικά κοσμηματοπωλεία, αποτελούν σημεία αναφοράς για τις πολυτελείς αγορές.

Παγκόσμια τάση: Επιβράδυνση, αλλά στρατηγικές επενδύσεις

Το 2024 αποτέλεσε ένα μεταβατικό έτος για την αγορά πολυτελών ειδών παγκοσμίως. Μετά την έντονη ανάπτυξη που σημειώθηκε αμέσως μετά την πανδημία, το 2023 η αύξηση των λιανικών πωλήσεων ειδών πολυτελείας στην Ευρώπη επιβραδύνθηκε στο 7% (έναντι 23% το 2022), ενώ το 2024 περιορίστηκε περαιτέρω στο 4%. Παρόλα αυτά, η Ευρώπη εξακολουθεί να καταγράφει σχετικά ικανοποιητικές επιδόσεις, συγκριτικά με περιοχές όπως η Ασία – Ειρηνικός, όπου η κατανάλωση πολυτελών αγαθών επηρεάστηκε αρνητικά.

Τα πολυτελή θέρετρα και τα εποχικά καταστήματα

Οι κορυφαίοι οίκοι ειδών πολυτελείας επενδύουν πλέον δυναμικά σε τουριστικούς προορισμούς υψηλού προφίλ. Στην Ελλάδα, το Nammos Village στην Ψαρού της Μυκόνου αποτελεί σημείο αναφοράς, συγκεντρώνοντας τα μεγαλύτερα luxury brands του κόσμου.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η εποχική παρουσία των brands, με τα pop-up stores να κερδίζουν έδαφος σε δημοφιλείς προορισμούς. Πρόκειται για καταστήματα που λειτουργούν μόνο κατά τη διάρκεια της τουριστικής σεζόν, αξιοποιώντας την τάση των ταξιδιωτών για luxury shopping.

Ο ρόλος των μεγάλων brands στην ελληνική αγορά

Η Louis Vuitton ενισχύει την παρουσία της

Η Louis Vuitton καταγράφει εντυπωσιακή πορεία στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με τις οικονομικές της καταστάσεις, οι πωλήσεις της στην Ελλάδα το 2023 αυξήθηκαν κατά 19,3%, φτάνοντας τα 64,84 εκατ. ευρώ. Παρά την αύξηση των λειτουργικών εξόδων λόγω επέκτασης του προσωπικού, τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 14,5 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στη χώρα, εγκαινιάζοντας νέα καταστήματα, όπως αυτό στη Βουλιαγμένη και στο εστιατόριο Zuma στη Μύκονο.

Η Rolex σε σταθερή ανοδική πορεία

Η Rolex Ελλάς, αποκλειστικός εισαγωγέας των ρολογιών Rolex και Tudor, παρουσίασε αύξηση τζίρου 12,6% το 2023, με κύκλο εργασιών 93 εκατ. ευρώ. Τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν στα 90,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη διατηρήθηκαν σταθερά στα 6,66 εκατ. ευρώ.

Η εκρηκτική ανάπτυξη της Chanel στην Ελλάδα

Η Chanel κατέγραψε εντυπωσιακή πορεία, μέσω του συνεργάτη της Linea Piu. Το 2023, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 136,8%, αγγίζοντας τα 27,87 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 10,65 εκατ. ευρώ, με το καθαρό περιθώριο κέρδους να αγγίζει το 37,18%.

Η Chanel προχώρησε και σε δύο νέες μπουτίκ, μία στην οδό Βουκουρεστίου (μετεγκατάσταση από την οδό Σέκερη) και μία στη Μύκονο, ενισχύοντας την παρουσία της στον ελληνικό χώρο πολυτελούς λιανικής.

Η ισχυρή τουριστική ανάπτυξη και η παρουσία κορυφαίων διεθνών brands διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο στον χώρο των ειδών πολυτελείας στην Ελλάδα. Με στρατηγικές επενδύσεις σε ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, μαρίνες, πολυτελή εμπορικά σημεία και τουριστικά θέρετρα, η χώρα καθιερώνεται ως ένας από τους βασικούς παίκτες του ευρωπαϊκού luxury retail.

Tags: Astir MarinaChaneleeconomyLouis Vuittonluxury retailNammos Villagepremium brandsRolexΕλλάδατουρισμός
Προηγούμενο άρθρο

Η «ακτινογραφία» των ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα: Άνοδος 72,8% το 2024

Επόμενο άρθρο

Έρευνα του ΒΕΑ: Υψηλή φορολογία και αυξημένο κόστος ενέργειας πρέπει να διαχειριστούν οι ΜμΕ

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η ελληνική κουζίνα κατακτά την κορυφή: Η καλύτερη στον κόσμο για το 2024-25

Η ελληνική κουζίνα κατακτά την κορυφή: Η καλύτερη στον κόσμο για το 2024-25

18 Δεκεμβρίου 2024
Πρόσκληση σε Συνέδριο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος: «Δημιουργώντας Ευκαιρίες, Ανάπτυξη και Συνοχή» 

Πρόσκληση σε Συνέδριο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος: «Δημιουργώντας Ευκαιρίες, Ανάπτυξη και Συνοχή» 

7 Φεβρουαρίου 2025
Τι έψαξαν οι Έλληνες στο Google το 2024 – Οι κορυφαίες αναζητήσεις

Τι έψαξαν οι Έλληνες στο Google το 2024 – Οι κορυφαίες αναζητήσεις

19 Φεβρουαρίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP