E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Γυναίκες σε θέσεις ηγεσίας: Η Ελλάδα κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ

Στην Ελλάδα, μόλις 1 στις 3 γυναίκες κατέχει θέση manager, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος αγγίζει το 34,8%.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
06/03/2025 09:19
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ του εργατικού δυναμικού στην Ευρωπαϊκή Ένωση (46,4%), ωστόσο κατέχουν μόλις το 34,8% των διευθυντικών θέσεων. Παρά τη βελτίωση σε σχέση με το 2014, όταν το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 31,8%, η πρόοδος παραμένει αργή και άνιση μεταξύ των κρατών-μελών.

Η θέση της Ελλάδας: Στα χαμηλότερα επίπεδα της ΕΕ

Η Ελλάδα παραμένει κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με το ποσοστό των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις να διαμορφώνεται στο 30%, έναντι 34,8% στην ΕΕ. Συνολικά, στη χώρα μας καταγράφηκαν 39.000 γυναίκες σε θέσεις management για το 2023.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Pepco: Τι πέτυχε έως τώρα στην Ελλάδα

Gucci: Πτώση των πωλήσεων εν μέσω αλλαγών στην Kering

Apple: Κλείνει για πρώτη φορά κατάστημα λιανικής στην Κίνα

Η επίδοση αυτή αντικατοπτρίζει τις ευρύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην ελληνική αγορά εργασίας, όπως οι διακρίσεις, οι περιορισμένες ευκαιρίες ανέλιξης και η ανισορροπία επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής.

Οι πρωταθλήτριες και οι ουραγοί της Ευρώπης

Η Σουηδία κατέχει την πρωτοκαθεδρία στην ισότιμη εκπροσώπηση, με το 43,7% των διευθυντικών θέσεων να καταλαμβάνονται από γυναίκες. Ακολουθούν η Λετονία (42,9%) και η Πολωνία (42,3%), που σημειώνουν επίσης υψηλά ποσοστά γυναικείας ηγεσίας.

Αντίθετα, τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στο Λουξεμβούργο (22,2%), την Κροατία (23,8%) και την Τσεχία (27,4%), αναδεικνύοντας σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των κρατών-μελών.

Αυξητική τάση, αλλά με ανισότητες

Από το 2014, ο αριθμός των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 3,1%. Συνολικά, 20 κράτη-μέλη παρουσίασαν βελτίωση, με την Κύπρο (+10,5%), τη Μάλτα (+8,3%) και τη Σουηδία (+6,5%) να σημειώνουν τις μεγαλύτερες ανόδους.

Αντίθετα, σε ορισμένες χώρες, όπως η Ουγγαρία και η Σλοβενία (-2,6%), καθώς και η Λιθουανία (-1,7%), το ποσοστό των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις μειώθηκε.

Τι χρειάζεται για να κλείσει το χάσμα;

Η αύξηση της γυναικείας παρουσίας σε ηγετικές θέσεις δεν είναι απλώς θέμα ισότητας, αλλά και στρατηγική επιλογή για την ενίσχυση της επιχειρηματικής και οικονομικής απόδοσης. Για να επιταχυνθεί η πρόοδος, απαιτούνται συγκεκριμένες παρεμβάσεις:

  • Εφαρμογή πολιτικών για την ισότητα των φύλων στις επιχειρήσεις, με διαφανείς διαδικασίες προαγωγής
  • Μέτρα συμφιλίωσης επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής, όπως ευέλικτα ωράρια και προγράμματα υποστήριξης
  • Ενίσχυση των γυναικών σε ηγετικούς ρόλους μέσω mentoring και στοχευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων
  • Αποτελεσματική εφαρμογή ευρωπαϊκών και εθνικών στρατηγικών για τη μείωση των ανισοτήτων στην αγορά εργασίας

Η σταδιακή πρόοδος που έχει σημειωθεί είναι ενθαρρυντική, ωστόσο η επίτευξη ουσιαστικής ισότητας στις διευθυντικές θέσεις απαιτεί συντονισμένη δράση από κράτη, επιχειρήσεις και θεσμικούς φορείς.

Tags: eeconomymanagementmentoringΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣγυναίκεςδιακρίσειςΕΕΕλλάδαεπιχειρήσειςηγεσίαισότητα φύλωνοικονομία
Προηγούμενο άρθρο

Τεχνητή νοημοσύνη και έλλειψη ταλέντων: Η μεγάλη πρόκληση για την παγκόσμια οικονομία

Επόμενο άρθρο

Η «ακτινογραφία» των ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα: Άνοδος 72,8% το 2024

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Gen-E 2025: 800 μαθητές startuppers από 40 χώρες στην Αθήνα για το Gen-E 2025

Gen-E 2025: 800 μαθητές startuppers από 40 χώρες στην Αθήνα για το Gen-E 2025

27 Ιουνίου 2025
Eκδήλωση «Μια Μουσική Αγκαλιά», με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ΑμεΑ

Eκδήλωση «Μια Μουσική Αγκαλιά», με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ΑμεΑ

2 Δεκεμβρίου 2024
ΠΟΜΙΔΑ: Προτάσεις για τη στεγαστική κρίση και τη φορολογική επιβάρυνση – Τι δείχνει η νέα έρευνα

ΠΟΜΙΔΑ: Προτάσεις για τη στεγαστική κρίση και τη φορολογική επιβάρυνση – Τι δείχνει η νέα έρευνα

28 Ιανουαρίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP