E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Vibe-shift ή η νέα εποχή περιεχομένου μετά το Instagram

Το Instagram, κάποτε κυρίαρχο στη ψηφιακή καθημερινότητα όλου του πλανήτη, μοιάζει σταδιακά να υποχωρεί, έχοντας βαρύνει από την αισθητική, ψυχαναγκαστική και πιεστική τελειότητα του.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
23/06/2025 10:52
in ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ο περιβόητος όρος Vibe-shift, που κυκλοφόρησε σχεδόν ως meme και τελικά καθιερώθηκε σαν όρος, περιγράφει τη μετατόπιση των ψηφιακών χρηστών απ την όλο φίλτρα τελειότητα του Instagram. Όχι, δεν πρόκειται απλώς για μια αλλαγή πλατφόρμας ή εργαλείων, αλλά για μια βαθύτερη πολιτισμική μεταβολή. Λένε, πως από την εικόνα που εντυπωσιάζει, περνάμε στο περιεχόμενο που αγγίζει και από το look φτάνουμε στο ουσιαστικό feel. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες από πλατφόρμες όπως η Hootsuite και η Stylus, τα brands αλλάζουν προτεραιότητες. Επικεντρώνονται πλέον στη δημιουργία περιεχομένου, που δεν διεκδικεί μόνο το βλέμμα αλλά και τη συναισθηματική εμπλοκή.

Το κοινό ζητά κάτι πιο αληθινό, πιο απρόβλεπτο και λιγότερο επιμελημένο. Η αισθητική δεν καταργείται, αλλά ξεθωριάζει ελαφρώς υπέρ της ατμόσφαιρας. Η τάση δείχνει πως η ειλικρίνεια κερδίζει έδαφος απέναντι στη χορογραφημένη τελειότητα. Όπως σημειώνει η Αντόνια Γουορντ, διευθύντρια της Stylus, η πανδημία άλλαξε το κλίμα, με τα vibes, δηλαδή την αισθητική ατμόσφαιρα, το συναισθηματικό κλίμα ή γενικά την διάχυτη αίσθηση, να προβάλλονται και την αισθητική να έρχεται δεύτερη σε σχέση με το συναίσθημα.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Γιατί τα γράμματα δεν είναι με αλφαβητική σειρά στο πληκτρολόγιο;

Ξεκάθαρος ο CEO της Amazon: Η τεχνητή νοημοσύνη θα μειώσει το εταιρικό προσωπικό μας τα επόμενα χρόνια

Forbes France: «Η Ελλάδα επενδύει στην τεχνολογία για την επανεκκίνηση της οικονομίας της»

Δεν αρκεί, πλέον κάτι να είναι όμορφο, αλλά οφείλει να είναι αληθινό, να έχει μια ιστορία, να είναι αληθινό και κάτι περισσότερο από ένα ωραίο αντικείμενο ή μια όμορφη εικόνα. Από το TikTok ως το Substack και από τις διαφημίσεις μέχρι τα πολιτιστικά events, η εστίαση στρέφεται προς μια πιο προσωπική και οικεία προσέγγιση. Δεν είναι πια η στιγμή που μετρά, αλλά το συναίσθημα που αφήνει πίσω της. Η τάση καταγράφεται και από τον Καναδό δημοσιογράφο μόδας Τιμόθεο Μπλάνκς, που σημειώνει στο Business of Fashion «ένα vibe δεν μπορείς να το φωτογραφίσεις, γιατί υπάρχει στο συναίσθημα πριν το αισθανθείς».

Ακόμα και στις πιο εμπορικές εφαρμογές, όπως το marketing και το branding, η μετάβαση είναι σαφής. Το κοινό δεν ανταποκρίνεται πλέον σε επιτηδευμένη χλιδή ή σε τεχνητή ευθυμία. Ψάχνει για φωνές που μοιάζουν ανθρώπινες, για εικόνες που δεν είναι βελτιωμένες, για ιστορίες που μοιάζουν καθημερινές. Το περιεχόμενο δεν πουλάει μόνο προϊόν ή υπηρεσία. Πουλάει τρόπο ζωής, στάση, ατμόσφαιρα. Πουλάει πρόθεση. Αυτή η πολιτισμική μεταστροφή δεν είναι απλώς ζήτημα αισθητικής. Είναι επιχειρηματική ευκαιρία για όσους μπορούν να εναρμονιστούν με το ότι η αυθεντικότητα μοιάζει να είναι πλέον το ισχυρότερο νόμισμα.

Το Instagram, παρά τη συνεχιζόμενη δημοφιλία του, δείχνει τα σημάδια αυτής της μεταβολής. Οι δείκτες αλληλεπίδρασης πέφτουν. Τα likes δεν μετρούν όπως παλιά. Οι χρήστες κουράστηκαν από το ίδιο φίλτρο ξανά και ξανά. Αντίθετα, οι σαν καρουζέλ, απρόβλεπτες δημοσιεύσεις κερδίζουν έδαφος. Το κοινό στρέφεται σε ιστορίες, σε αλληλουχίες εικόνων που διαβάζονται σαν μικρά αφηγήματα. Οι απότομες φαντασμαγορικές εκρήξεις δεν προκαλούν πια δέος. Τη θέση τους παίρνει η διακριτική σύνδεση, η υποδόρια αίσθηση, το ύφος που λέει λιγότερα και υπονοεί περισσότερα. Η ίδια μετατόπιση γίνεται αισθητή και στη σχέση του κοινού με την τέχνη, την ψυχαγωγία και τη δημόσια έκφραση. Από το θεαματικό περνάμε στο σιγανοψιθυριστό. Η επίδειξη υποχωρεί και αφήνει χώρο στο υπαινικτικό. Η πολιτισμική κατεύθυνση δεν είναι πλέον πομπώδης, αλλά σμιλευμένη. Οι δημιουργοί που καταφέρνουν να είναι ειλικρινείς, να παραμένουν απλοί και να αναδεικνύουν το συναίσθημα χωρίς στόμφο, είναι αυτοί που ξεχωρίζουν.

Στο επιχειρηματικό επίπεδο, η αισθητική μετατόπιση συνοδεύεται από αλλαγή στρατηγικής. Οι επιτυχημένες καμπάνιες δεν βασίζονται πια στο εντυπωσιακό packaging αλλά στη συναισθηματική νοημοσύνη. Όσοι επενδύουν σε content marketing γνωρίζουν πλέον ότι η εμπιστοσύνη δεν χτίζεται με τεχνική, αλλά με τόνο. Οι αριθμοί το επιβεβαιώνουν. Οι χρήστες δεν ακολουθούν απλώς σελίδες. Επιλέγουν να δεθούν με πρόσωπα, ιστορίες και ύφος. Δεν αναζητούν το τέλειο, αλλά το οικείο.  Η φράση «νέα εποχή περιεχομένου» δεν είναι πλέον θεωρητική, αλλά καθρεφτίζεται καθημερινά σε επιλογές, σε αντιδράσεις, σε χιλιάδες micro-προσεγγίσεις. Οι δημιουργοί δεν καλούνται να φωνάξουν πιο δυνατά αλλά να μιλήσουν πιο αληθινά. Οι πλατφόρμες από μόνες τους δεν έχουν σημασία. Εκείνο που μετρά είναι ο τρόπος. Και αν κάτι έχει σημασία σε αυτή τη μεταβατική περίοδο είναι το ότι, παρά τη θολούρα της πληροφορίας, ξεχωρίζουν εκείνοι που τολμούν να είναι ειλικρινείς, απλοί και σταθεροί στο ύφος τους. Γιατί τελικά, οι εποχές αλλάζουν, αλλά η ανάγκη για ουσία, ατμόσφαιρα και αυθεντικότητα δεν είναι απλώς τάση. Είναι επιστροφή στην κανονικότητα της επικοινωνίας.

Το vibe δεν είναι τεχνικό χαρακτηριστικό. Είναι το στίγμα που αφήνει ένα περιεχόμενο όταν το φως της οθόνης σβήσει. Είναι η αίσθηση που μένει όταν δεν υπάρχουν άλλα stories να δεις, ούτε άλλα reels να συγκρίνεις. Και εκεί, στην απουσία του θεάματος, απομένει η μνήμη, η εντύπωση, το συναίσθημα. Δηλαδή, το περιεχόμενο με διάρκεια.

Tags: content marketingdigital trends 2025storytellingvibe shiftκοινωνικά δίκτυαψηφιακό μάρκετινγκ
Προηγούμενο άρθρο

ΔΟΕ: Μικρή μείωση στη χρήση πετρελαίου, ανοδική πορεία για τις ΑΠΕ

Επόμενο άρθρο

Οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης στην ελληνική οικονομία – Ανάλυση του ΙΟΒΕ

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

POS: Το κρυφό όπλο για την αύξηση των φορολογικών εσόδων

POS: Το κρυφό όπλο για την αύξηση των φορολογικών εσόδων

9 Απριλίου 2025
Πόσο εύκολα μας πείθει η τεχνητή νοημοσύνη και τι μπορεί να σημαίνει αυτό για το μέλλον μας;

Πόσο εύκολα μας πείθει η τεχνητή νοημοσύνη και τι μπορεί να σημαίνει αυτό για το μέλλον μας;

11 Ιουνίου 2025
Απρόσμενο σοκ για τους δισεκατομμυριούχους: 210 δισ. δολάρια χάθηκαν από την ορκωμοσία Τραμπ

Απρόσμενο σοκ για τους δισεκατομμυριούχους: 210 δισ. δολάρια χάθηκαν από την ορκωμοσία Τραμπ

11 Μαρτίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP