E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Tumblr: Η Gen Z επαναφέρει στο προσκήνιο την πιο αντισυμβατική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης

Η Gen Z επαναφέρει στο προσκήνιο την πιο αντισυμβατική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
04/04/2025 10:00
in ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σε έναν ψηφιακό κόσμο όπου κυριαρχεί η αλγοριθμική προβολή και η εμπορευματοποιημένη εικόνα, το Tumblr επιστρέφει δυναμικά στο προσκήνιο – όχι ως κατάλοιπο του παρελθόντος, αλλά ως σημείο αναφοράς για την αυθεντικότητα και την ελεύθερη έκφραση.

Η γενιά Z ανακαλύπτει ξανά το Tumblr

Το Tumblr, μια πλατφόρμα που καθόρισε τη διαδικτυακή αισθητική και την κουλτούρα των fandom στις αρχές της δεκαετίας του 2010, γνωρίζει απροσδόκητη αναγέννηση, χάρη στη δυναμική είσοδο της Gen Z. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας, το 50% των ενεργών μηνιαίων χρηστών του το 2025 ανήκει στη Gen Z, ενώ το 60% των νέων εγγραφών προέρχεται από την ίδια ηλικιακή ομάδα.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

CEO Nvidia: «Αν ήμουν φοιτητής σήμερα, έτσι θα χρησιμοποιούσα την τεχνητή νοημοσύνη στη δουλειά μου»

Ολυμπιακοί Αγώνες 2028: Σχεδιάζουν υπηρεσία ιπτάμενων ταξί για τους θεατές

Να, γιατί και οι Βρετανοί καλλιτέχνες ζητούν προστασία απ’ την ΑΙ

Η ελκυστικότητα της πλατφόρμας δεν βασίζεται σε αριθμούς ακολούθων ή στη διαχείριση μιας δημόσιας περσόνας. Αντιθέτως, προτάσσει την αισθητική συνέπεια, την καλλιτεχνική έκφραση, το φαντασιακό περιεχόμενο και τις κοινότητες ενδιαφέροντος – συστατικά που απουσιάζουν από τα mainstream μέσα.

Ο ρόλος της πανδημίας και η αποστροφή προς το TikTok-ποιημένο διαδίκτυο

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η πλατφόρμα λειτούργησε ως ψηφιακό καταφύγιο για νέους χρήστες που αναζητούσαν ένα πιο “ήσυχο” και προσωπικό περιβάλλον. Όπως αναφέρει η ειδικός στην ψηφιακή κουλτούρα, Amanda Brennan, η Gen Z νιώθει νοσταλγία για το διαδίκτυο των αρχών του 2000 – λιγότερο επαγγελματικό, περισσότερο αυθόρμητο και σίγουρα όχι καταναλωτικό.

Το Tumblr αξιοποιεί τη συγκυρία όπου πλατφόρμες όπως το TikTok αντιμετωπίζουν ρυθμιστικές προκλήσεις (όπως η απειλή απαγόρευσής του στις ΗΠΑ ή περιορισμοί σε άλλες χώρες), με αποτέλεσμα να βλέπει την επισκεψιμότητά του να αυξάνεται κατακόρυφα.

Εμπορική πρόκληση και επιχειρηματική αναπροσαρμογή

Η επιχειρηματική πορεία του Tumblr υπήρξε αντιφατική. Ενώ εξαγοράστηκε το 2013 από τη Yahoo για 1,1 δισ. δολάρια, η απαγόρευση του πορνογραφικού περιεχομένου το 2018 οδήγησε σε σημαντική απώλεια χρηστών – εκτιμώμενη στο 30%. Η εξαγορά του από την Automattic (ιδιοκτήτρια του WordPress) έναντι μόλις 3 εκατ. δολαρίων το 2019 σηματοδότησε την ανάγκη για επανεκκίνηση με πιο βιώσιμη στρατηγική.

Σήμερα, το Tumblr προχωρά σε προσεκτικές προσθήκες νέων λειτουργιών, όπως τα Communities (αντίστοιχα με τα Facebook Groups) και το Tumblr TV (ανταγωνιστικό του TikTok για GIFs και βίντεο), διατηρώντας ταυτόχρονα τον αντισυμβατικό χαρακτήρα του.

Ψευδώνυμα, όχι influencers

Οι χρήστες της πλατφόρμας, στην πλειοψηφία τους νέοι 20-30 ετών, απορρίπτουν την ανάγκη προσωπικής έκθεσης. Ο Φιόντορ Έβεραερτς, 26 ετών, περιγράφει το blog του με 250.000 αναρτήσεις ως «ροή συνείδησης» χωρίς ανάγκη για επιμέλεια ή επιβεβαίωση.

Ο Άντριου Ροθ, CEO της ερευνητικής εταιρείας DCDX, εξηγεί πως η Gen Z επιζητεί «ιδιωτική κοινωνική παρουσία», με τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων σε πρόσφατη έρευνα να δηλώνουν ότι προτιμούν πλατφόρμες που είναι πιο «ήσυχες», αυθεντικές και λιγότερο ανταγωνιστικές. Το Tumblr φαίνεται να απαντά ακριβώς σε αυτή την ανάγκη.

Αντισυμβατική κουλτούρα σε σύγχρονο πλαίσιο

Το Tumblr δεν είναι ένα κοινωνικό δίκτυο με στόχο την επιρροή – είναι μια πλατφόρμα πειραματισμού και εξερεύνησης ταυτότητας. Χρήστες όπως ο Τζέι Σμιθ από το Τέξας και η Ασμίτα από τη Γιούτα το περιγράφουν ως έναν από τους ελάχιστους εναπομείναντες χώρους του διαδικτύου που ενθαρρύνει την προσωπική ανακάλυψη χωρίς εξωτερική πίεση.

Ο Άρι Λεβίν, επικεφαλής εταιρικών συνεργασιών του Tumblr, συνοψίζει την παρούσα κατάσταση: «Είναι πιο ήσυχο και πιο αυθεντικό από οποιονδήποτε ανταγωνιστή. Δεν προσπαθεί να αντιγράψει κανέναν – και αυτή είναι η δύναμή του».

Tags: GEN Zsocial mediaTumblrY2K αισθητική
Προηγούμενο άρθρο

Wealthyhood: Η νέα ελληνική επενδυτική εφαρμογή που διεκδικεί θέση στην κορυφή του ευρωπαϊκού fintech χάρτη

Επόμενο άρθρο

Η OpenAI επιτρέπει σε όλους να δημιουργήσουν εικόνες σε Studio Ghibli αισθητική

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αναγέννηση στη Σοφοκλέους: Ξενοδοχείο υψηλών προδιαγραφών στο ιστορικό κτίριο της πρώην Εμπορικής

Αναγέννηση στη Σοφοκλέους: Ξενοδοχείο υψηλών προδιαγραφών στο ιστορικό κτίριο της πρώην Εμπορικής

9 Απριλίου 2025
Έλληνες TikTokers με αναπηρία: Η επανάσταση της ορατότητας και της συμπερίληψης

Έλληνες TikTokers με αναπηρία: Η επανάσταση της ορατότητας και της συμπερίληψης

13 Ιανουαρίου 2025
Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός μαζί με την Ομάδα Αιγαίου στην Κάσο

Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός μαζί με την Ομάδα Αιγαίου στην Κάσο

30 Οκτωβρίου 2024
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP