Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του Mastercard Economics Institute, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ετοιμάζονται για αυξημένες αγορές την περίοδο των Χριστουγέννων του 2024. Οι δαπάνες αναμένεται να αυξηθούν κατά 2,9% σε σύγκριση με πέρυσι για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο, εξαιρουμένων των πωλήσεων αυτοκινήτων. Η βελτιωμένη καταναλωτική εμπιστοσύνη και η προσεκτική οικονομική διαχείριση οδηγούν τις επιλογές δώρων και ταξιδιών.
Επικεντρωμένες αγορές και προσφορές Black Friday
Η Black Friday παραμένει η κορυφαία περίοδος αγορών, με τους Ευρωπαίους να επενδύουν κυρίως σε:
- Ένδυση: Αύξηση δαπανών σε Ουγγαρία (+5,9%), Ισπανία (+4,5%) και Τσεχία (+4,5%).
- Ηλεκτρονικά είδη: Κορυφαίες αγορές σε Ηνωμένο Βασίλειο (+5,5%), Γερμανία (+4,5%) και Τσεχία (+3,2%).
Οι προτιμήσεις στα δώρα
Οι πιο δημοφιλείς επιλογές δώρων για τα φετινά Χριστούγεννα περιλαμβάνουν:
- Μόδα και ομορφιά, με ιδιαίτερη έμφαση σε κομψά και χρηστικά δώρα.
- Ηλεκτρονικά είδη, με σημαντική αύξηση πωλήσεων από 1η Νοεμβρίου έως 24 Δεκεμβρίου, όπως:
- Ηνωμένο Βασίλειο (+4,7%)
- Γερμανία (+3,9%)
- Ουγγαρία (+1,8%)
Ταξίδια: Ένας εορταστικός στόχος
Οι Ευρωπαίοι επιλέγουν ζεστούς και εξωτικούς προορισμούς για τις γιορτές:
- Χειμερινοί προορισμοί: Μαρόκο, Πορτογαλία, Ισπανία.
- Μακρινοί προορισμοί: Άμπου Ντάμπι, Ταϊλάνδη.
- Οικονομικές επιλογές: Ουγγαρία, Πολωνία.
Ενίσχυση «καταναλωτικής εμπιστοσύνης»
Η οικονομική ανάκαμψη και η ορθή διαχείριση των οικονομικών έχουν αυξήσει την αυτοπεποίθηση των καταναλωτών, ιδιαίτερα στις χώρες της Νότιας και Κεντρικής Ευρώπης.
Η φετινή εορταστική περίοδος αναμένεται να συνδυάσει την οικονομική σύνεση με την απόλαυση της κατανάλωσης, καθώς οι Ευρωπαίοι επενδύουν σε προσεκτικά επιλεγμένα δώρα και εμπειρίες.