E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Τα projects που αλλάζουν το κέντρο της Θεσσαλονίκης – Τα milestones για 6 εμβληματικά έργα

Ξύλινο ντεκ στην παραλία, πεζοδρομήσεις, πλατείες και πάρκα μνήμης μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης, ενώ η χρηματοδότηση και οι μελέτες έχουν εξασφαλιστεί.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
22/09/2025 09:12
in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να αλλάξει πρόσωπο μέσα από μία σειρά μεγάλων έργων που βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης και αναμένεται να μεταμορφώσουν το κέντρο της. Η διοίκηση του κεντρικού δήμου δίνει έμφαση στην αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και στην ανάδειξη της μνήμης, προχωρώντας με έργα που συζητούνταν επί μακρόν, αλλά έμεναν πίσω λόγω καθυστερήσεων και εκκρεμοτήτων.

Το ξύλινο ντεκ στην παλιά παραλία, η πεζοδρόμηση του β΄ τμήματος της Αγίας Σοφίας, η ανάπλαση του άξονα και της πλατείας Αριστοτέλους, η μετατροπή της πλατείας Ελευθερίας σε πάρκο μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος και οι αναπλάσεις στις πλατείες Διοικητηρίου και Δημοκρατίας βρίσκονται πλέον σε φάση ωρίμανσης και προετοιμασίας για δημοπράτηση.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Γιατροί, δικηγόροι και 8 ακόμα κλάδοι «μπαίνουν» στο ψηφιακό πελατολόγιο

Υπερταμείο: Τα λιμάνια και οι μαρίνες που παίρνουν σειρά για αξιοποίηση

Έρχονται νέα έργα ΣΔΙΤ 3,5 δισ. σε υγεία, φοιτητικές εστίες και απορρίμματα

Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της Δευτέρας (15/9), ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης και ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας Πρόδρομος Νικηφορίδης παρουσίασαν τις τελευταίες εξελίξεις τους, απαντώντας σε κριτικές και αιτιάσεις και περιγράφοντας το χρονοδιάγραμμα που ανοίγει τον δρόμο για μια νέα εικόνα στο κέντρο της πόλης.

Το ξύλινο ντεκ στην παλιά παραλία

Ένα εμβληματικό έργο για τη Θεσσαλονίκη, το ξύλινο ντεκ στην παλιά παραλία, προχωρά με ταχείς ρυθμούς. Το δημοτικό συμβούλιο ενέκρινε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την κατασκευή του καταστρώματος, που θα επεκτείνει τον παραλιακό πεζόδρομο από την 1η προβλήτα του ΟΛΘ μέχρι τον Λευκό Πύργο.

Ο Στέλιος Αγγελούδης τόνισε πως «ήδη υπάρχει σε εξέλιξη η διαβούλευση (σ.σ. μέχρι τις 24 Οκτωβρίου) για το ξύλινο ντεκ» και πρόσθεσε πως «μέσα σε έναν μόλις χρόνο έχουμε μια προμελέτη, με τη συμμετοχή 18 διαφορετικών ειδικοτήτων, η οποία τους επόμενους τρεις μήνες θα ολοκληρώσει την περιβαλλοντική αδειοδότηση και θα είναι έτοιμη από την επόμενη χρονιά να μπει στη διαδικασία της δημοπράτησης».

Στη δευτερολογία του ο δήμαρχος επισήμανε ότι η μελέτη έχει ήδη σταλεί στα υπουργεία και τους φορείς και, όπως είπε, αφού εγκριθεί και από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, θα ακολουθήσει η δημοπράτηση. «Εμείς αναλάβαμε τον Ιανουάριο του 2024 και βρήκαμε ένα έργο που, αν συνεχιζόταν έτσι, θα φτάναμε να το δημοπρατούμε το 2027 ή το 2028», ανέφερε χαρακτηριστικά, εξηγώντας πως η μελέτη που είχε δρομολογηθεί τότε θα ολοκληρωνόταν το 2026, με κόστος 2 εκατομμύρια ευρώ και χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι ζήτησε από τον τότε περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα να ενταχθεί η χρηματοδότηση των 30 εκατομμυρίων ευρώ στο ΕΣΠΑ και ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ μια προμελέτη που είναι ουσιαστικά οριστική. «Μέσα στον Οκτώβριο ολοκληρώνεται η διαβούλευση και από τις αρχές του επόμενου χρόνου θα είμαστε έτοιμοι για δημοπράτηση. Δεν θα αφήσουμε σκιές, όλα θα έρχονται εδώ, στο δημοτικό συμβούλιο», υπογράμμισε.

Από την πλευρά του, ο κ. Νικηφορίδης επισήμανε ότι η προηγούμενη διοίκηση είχε προγραμματίσει την ολοκλήρωση της μελέτης το 2026. «Εμείς ολοκληρώσαμε το 2025 μία οριστική μελέτη. Η σημερινή διοίκηση δεν ξόδεψε ούτε ένα ευρώ από τα ταμεία του δήμου, ολοκληρώθηκε η μελέτη και έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Η διαβούλευση που γίνεται τώρα είναι το τελικό στάδιο, όχι το αρχικό», σημείωσε κατά την τοποθέτησή του, ενώ έπειτα από σχετική ερώτηση της αντιπολίτευσης, υπογράμμισε πως μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου αναμένεται να έχουν δοθεί οι απαιτούμενες εγκρίσεις από τους 12 συνολικά φορείς για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου.

Παράλληλα, για τον καθαρισμό του ξύλινου ντεκ το οποίο θα είναι στηριγμένο σε πασσάλους, ο αντιδήμαρχος τόνισε ότι, «το ψάξαμε και είναι γεγονός ότι υπάρχουν κάποια μηχανήματα τύπου ρομπότ που μπορούν να μαζεύουν ό,τι υπάρχει από κάτω. Τα χρησιμοποιούν σε μαρίνες, σε λιμάνια για να μαζεύουν τα σκουπίδια. Εδώ δεν το έχουμε κάνει μέχρι τώρα, αλλά τώρα από εδώ και πέρα μπορούμε να το εφαρμόσουμε».

Το έργο περιλαμβάνει ξύλινο κατάστρωμα μήκους 1.100 μέτρων και πλάτους 12 μέτρων, στηριγμένο σε 352 πασσάλους, τέσσερις ύφαλους κυματοθραύστες μήκους 230 μέτρων, νέο κρηπίδωμα, ποδηλατόδρομο πλάτους 3 μέτρων, ηλεκτροφωτισμό, καθιστικά, έργα ομβρίων, αναβαθμούς, διαδρομές τυφλών και κλίμακες διάσωσης. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 35-40 εκατομμύρια ευρώ και η διάρκεια κατασκευής υπολογίζεται σε 23 μήνες.

Η πεζοδρόμηση του β’ τμήματος της Αγίας Σοφίας

Στη συνεδρίαση έγινε εκτενής αναφορά και στην πεζοδρόμηση του β΄ τμήματος της Αγίας Σοφίας, έργο που προχωρά μετά και από την υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία «Τακούδης Α.Ε.».

Ο δήμαρχος θύμισε ότι η μελέτη ξεκίνησε με τον Γιάννη Μπουτάρη και διάβασε δήλωση που είχε κάνει το 2018, σύμφωνα με την οποία το τμήμα από την Τσιμισκή έως τη Μητροπόλεως έπρεπε να παραμείνει δρόμος ήπιας κυκλοφορίας. «Αυτό πράξαμε κι εμείς», είπε, επισημαίνοντας ότι η μελέτη συνεχίζει τον πεζόδρομο προς τα κάτω, ενώ παράλληλα δημιουργείται και μια νέα μεγάλη πλατεία μπροστά στη Μητρόπολη, μετά την απομάκρυνση του περιτοιχίου, με τη σύμφωνη γνώμη του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, Φιλόθεου.

Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος απαντώντας σε σχόλια αντιπολίτευσης σημείωσε ότι σε συνομιλία του με τους μελετητές, εκείνοι υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό την ένταξη του περιβάλλοντος χώρου της Μητρόπολης στην ανάπλαση. Όσον αφορά τον δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, τόνισε ότι η μελέτη παραμένει η ίδια, αλλά εξετάζεται η δυνατότητα να δημιουργηθεί ένα ρεύμα κυκλοφορίας με εμπόδια, προκειμένου να αποφευχθεί η συμφόρηση σε γειτονικούς δρόμους και να μην επιβαρυνθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.

Συγκεκριμένα, η μελέτη προβλέπει:

  • Α΄ τμήμα (Τσιμισκή – Μητροπόλεως): Εμπορικός πεζόδρομος με μία λωρίδα ήπιας κυκλοφορίας, χωρίς στάση ή στάθμευση για τη διευκόλυνση του κυκλοφοριακού.
  • Β΄ τμήμα (Μητροπόλεως – Λ. Νίκης): Διαμορφώνεται σε «πλατεία Μητρόπολης», με χαρακτήρα εκβολής του άξονα προς τη θάλασσα. Επίσης στο δεύτερο τμήμα χεδιάζεται και μία υδάτινη επιφάνεια («αρμός – ποταμός») που θα καταλήγει σε κρήνη πόσιμου νερού, ενώ θα τοποθετηθούν φωτεινές στήλες.

Το έργο είναι προϋπολογισμού 4 εκατομμυρίων ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο και προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 14 μήνες. Η έναρξη των εργασιών θα ξεκινήσουν το πιθανότερο στις αρχές του 2026, διότι κρίθηκε προτιμότερο, παρά την ετοιμότητα τόσο των υπηρεσιών όσο και του αναδόχου, να μην υπάρχει ταλαιπωρία των επιχειρηματιών πριν και κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων.

Ο άξονας και η πλατεία Αριστοτέλους

Η ανάπλαση του άξονα και της πλατείας Αριστοτέλους αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα που μπαίνουν σε φάση υλοποίησης. Το έργο έχει προϋπολογισμό 22,32 εκατομμύρια ευρώ μέσω του ΕΣΠΑ Κεντρικής Μακεδονίας και αναμένεται -εκτός απροόπτου όπως σημείωσε ο δήμαρχος- να δημοπρατηθεί εντός του Νοεμβρίου της τρέχουσας χρονιάς.

Η μελέτη -που έχει εγκριθεί και από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων- προβλέπει την ανακατασκευή των πεζοδρομίων, την τοποθέτηση ήπιου φωτισμού, τον περιορισμό υδάτινων στοιχείων, την απομάκρυνση περιπτέρων και κάδων, τη μεταφύτευση των μανόλιων, τη διατήρηση του αγάλματος του Αριστοτέλη και την αντικατάσταση των πέργκολων με βαριές ομπρέλες. Επίσης, στην ανάπλαση εντάσσεται και έργο της ΕΥΑΘ για την πλήρη ανακατασκευή των δικτύων.

Οι εργασίες προβλέπεται να ξεκινήσουν εντός του 2026 και η διάρκεια τους υπολογίζεται από 18 έως 24 μήνες.

Η πλατεία Ελευθερίας

Η πλατεία Ελευθερίας προορίζεται να μετατραπεί σε πάρκο μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος, με βιοκλιματικά χαρακτηριστικά και παρεμβάσεις που θα την αναδείξουν σε χώρο αναφοράς. Ωστόσο, η διαδικασία έχει καθυστερήσει λόγω δικαστικής εκκρεμότητας μεταξύ των δύο πρώτων αναδόχων που συμμετείχαν στη διαγωνιστική διαδικασία.

Ο κ. Νικηφορίδης είχε ενημερώσει ότι «εντός του Νοεμβρίου περιμένουμε την τελική απόφαση του Εφετείου, προκειμένου να ξέρουμε τον ανάδοχο». Όπως έχει αναφέρει και ο δήμαρχος, η έναρξη των εργασιών μετατίθεται για τις αρχές του 2026.

Η ανάπλαση αφορά έκταση 11 στρεμμάτων και θα περιλαμβάνει νέες φυτεύσεις, υδάτινα στοιχεία, καθιστικά, ανοιχτές διαδρομές, έξυπνο φωτισμό και πλήρη προσβασιμότητα. Η ολοκλήρωση του έργου υπολογίζεται σε 18 μήνες.

Οι πλατείες Διοικητηρίου και Δημοκρατίας

Μετά από δεκαετίες στασιμότητας, η πλατεία Διοικητηρίου, αλλά και η Δημοκρατίας, βρίσκονται επιτέλους σε πορεία υλοποίησης. Ο δήμαρχος ανέφερε στο δημοτικό συμβούλιο πως «για την ανάπλαση της πλατείας Διοικητηρίου έχουμε για πρώτη φορά μετά από περίπου 37 χρόνια απόφαση του Κ.Α.Σ. (σ.σ. Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου) που εγκρίνει τη μελέτη. Το ίδιο ισχύει και για την πλατεία Δημοκρατίας. Οι μελέτες προχωρούν ώστε μέχρι το τέλος του χρόνου να ολοκληρωθούν οι μελέτες εφαρμογής και τα τεύχη δημοπράτησης».

Η πλατεία Διοικητηρίου θα αφιερώσει περίπου το 35-40% της έκτασής της στην ανάδειξη των αρχαιοτήτων, ενώ το υπόλοιπο θα διαμορφωθεί σε σύγχρονο δημόσιο χώρο. Η ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται σε δύο χρόνια από την έναρξη, με τη δημοπράτηση να προγραμματίζεται για το πρώτο εξάμηνο του 2026.

Για την πλατεία Δημοκρατίας, το έργο θα περιλαμβάνει παρεμβάσεις και στις γύρω οδούς Ειρήνης και Μοσκώφ, με στόχο την αναβάθμιση της δυτικής εισόδου της πόλης. Η δημοπράτηση τοποθετείται επίσης στις αρχές του 2026 και η ολοκλήρωση σε διάστημα 12 μηνών. Ο συνολικός προϋπολογισμός για τις δύο πλατείες ανέρχεται σε 10 εκατομμύρια ευρώ μέσω του ΕΣΠΑ.

Πηγή: makedonikanea.gr
Tags: ΕΣΠΑ έργαΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΘεσσαλονίκη αναπλάσεις
Προηγούμενο άρθρο

Πώς το Βιετνάμ έγινε το νέο παγκόσμιο «εργοστάσιο» των αθλητικών παπουτσιών

Επόμενο άρθρο

Το Επιμελητήριο Κοζάνης στη 10η επετειακή Serexpo 2025

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πληθωρισμός: Στο 2,9% στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο – Ποια είναι η κατάσταση στην Ευρωζώνη;

Πληθωρισμός: Στο 2,9% στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο – Ποια είναι η κατάσταση στην Ευρωζώνη;

17 Ιανουαρίου 2025
Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός διοργανώνει Ημερίδα με θέμα:  «Αναζητήσεις: Η διαχρονική συμβολή του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού & οι σύγχρονές προκλήσεις»

Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός διοργανώνει Ημερίδα με θέμα:  «Αναζητήσεις: Η διαχρονική συμβολή του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού & οι σύγχρονές προκλήσεις»

29 Νοεμβρίου 2024
OpenAI: Το ChatGPT θα βοηθάει τους χρήστες και στις αγορές τους

OpenAI: Το ChatGPT θα βοηθάει τους χρήστες και στις αγορές τους

30 Απριλίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP