E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Τα 5 SOS για τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα

Τι πρέπει να προσέξουν οι οδηγοί που ενεργοποιούν την άρση ακινησίας – Η παγίδα της δεύτερης σκέψης και τα βαριά πρόστιμα.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
23/05/2025 09:39
in TRENDS, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η πλατφόρμα myCar έχει πάρει και πάλι μπροστά, καθώς ολοένα και περισσότεροι οδηγοί επιλέγουν την πληρωμή τελών κυκλοφορίας με τον μήνα για να θέσουν προσωρινά σε κυκλοφορία τα οχήματά τους, αποφεύγοντας το πλήρες κόστος του έτους.

Η νομοθετική πρόβλεψη που επιτρέπει την αναλογική καταβολή τελών για 1, 3 ή 6 μήνες ενεργοποιήθηκε πριν από το Πάσχα και η απήχηση είναι ήδη μεγάλη. Πέρσι, πάνω από 144.000 οχήματα επανήλθαν σε κυκλοφορία με αυτό το μοντέλο και η φετινή τάση δείχνει νέα αύξηση, ιδίως καθώς η τιμή των καυσίμων υποχωρεί.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Ολοταχώς για καλοκαίρι με φτηνότερη βενζίνη – Τα στοιχεία [πίνακες]

Το Bitcoin σε νέο υψηλό ρεκόρ – Ξεπέρασε τα 111.000 δολάρια

Νέο πακέτο για τα κλειστά σπίτια ετοιμάζει η κυβέρνηση

Ωστόσο, η άρση ακινησίας «με τον μήνα» δεν είναι πάντα τόσο απλή όσο φαίνεται. Υπάρχουν πέντε κρίσιμα σημεία που πρέπει να προσέξει κάθε οδηγός:

1. Μία φορά το χρόνο

Η δυνατότητα πληρωμής τελών κυκλοφορίας με τον μήνα παρέχεται μόνο μία φορά ετησίως. Αν ένας οδηγός αποφασίσει να παρατείνει τη διάρκεια κυκλοφορίας του οχήματος, τότε θα πρέπει να πληρώσει το υπόλοιπο των ετήσιων τελών, χωρίς νέα αναλογική επιλογή.

2. Υποχρεωτική επαναφορά σε ακινησία

Μόλις λήξει η περίοδος που καλύπτεται από τα καταβληθέντα τέλη (π.χ. ένας ή τρεις μήνες), το όχημα πρέπει να τεθεί ξανά σε ψηφιακή ακινησία. Η δήλωση πρέπει να γίνει την τελευταία εργάσιμη μέρα της περιόδου κυκλοφορίας ή την επόμενη εργάσιμη αν μεσολαβεί αργία.

3. Όχι όλα ψηφιακά

Για όσους έχουν καταθέσει φυσικά τις πινακίδες στην Εφορία, η άρση ακινησίας δεν μπορεί να γίνει μέσω της πλατφόρμας. Απαιτείται φυσική παρουσία στη ΔΟΥ, προσκόμιση του ασφαλιστηρίου, απόδειξη πληρωμής και παραλαβή πινακίδων.

4. Η πινακίδα «Μ»

Για περιορισμένη χρήση έως τρεις ημέρες ανά έτος, το Υπουργείο παρέχει την προσωρινή πινακίδα «Μ». Επιτρέπει κυκλοφορία μόνο για:

  • ΚΤΕΟ,
  • επισκευή,
  • ή απόσυρση του οχήματος.

Το κόστος ανέρχεται σε 10 ευρώ/ημέρα για Ι.Χ. και 3 ευρώ/ημέρα για δίκυκλα και η δυνατότητα παρέχεται μόνο δύο φορές ετησίως.

5. Τα πρόστιμα είναι βαριά

Η κυκλοφορία οχήματος που βρίσκεται σε ακινησία – ακόμα και η απλή στάθμευση σε δημόσιο χώρο – επιφέρει σοβαρές κυρώσεις:

  • υποχρεωτική καταβολή των ετήσιων τελών,
  • πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής,
  • διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ,
  • και σε περίπτωση υποτροπής: 30.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος.

Οι οδηγοί καλούνται να μελετήσουν προσεκτικά τις παραμέτρους πριν ενεργοποιήσουν την άρση ακινησίας, ώστε να αποφύγουν περιττές χρεώσεις ή ακόμη και σοβαρές διοικητικές κυρώσεις.

Στους παραπάνω ελέγχους έρχεται να προστεθεί ένα ακόμα, πιο αυστηρό εργαλείο: από τις 30 Σεπτεμβρίου 2025, η ΑΑΔΕ θα αρχίσει να χρησιμοποιεί εικόνες από τις κάμερες των διοδίων για να εντοπίζει οχήματα που έχουν δηλωθεί σε ακινησία αλλά κυκλοφορούν κανονικά στους δρόμους. Οι παραχωρησιούχοι των αυτοκινητοδρόμων θα αποστέλλουν κάθε εβδομάδα στην εφορία κρυπτογραφημένα αρχεία με τις πινακίδες των διερχόμενων οχημάτων, οι οποίες θα διασταυρώνονται αυτόματα με τη λίστα των αυτοκινήτων σε ακινησία. Όσοι εντοπίζονται να παρανομούν, θα καλούνται να απαντήσουν εντός 10 ημερών, πριν βεβαιωθεί πρόστιμο 10.000 ευρώ και τα αντίστοιχα τέλη. Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο αυξάνεται σε 30.000 ευρώ, ενώ αφαιρείται και το δίπλωμα οδήγησης για τρία χρόνια.

Μέχρι τότε, συνεχίζονται οι επιτόπιοι έλεγχοι στους δρόμους και τα σημεία στάθμευσης, με κινητές μονάδες της ΑΑΔΕ και συσκευές σάρωσης πινακίδων.

Tags: ΑΑΔΕπλατφόρμα myCarπρόστιμα αυτοκινήτωνπροσωρινή κυκλοφορίατέλη κυκλοφορίας
Προηγούμενο άρθρο

DeepSeek: Ο «τρελός της τεχνολογίας» που απειλεί την κυριαρχία των ΗΠΑ στην τεχνητή νοημοσύνη

Επόμενο άρθρο

Συνάντηση στην ΚΕΕΕ του υπουργού Οικονομικών, Κυριάκου Πιερρακάκη, με τη Διοικούσα Επιτροπή – Αναμένονται προτάσεις ώστε να υποστηριχθεί η αναπτυξιακή τροχιά της χώρας

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Συνάντηση με τους προέδρους των Eπιμελητηρίων της Περιφέρειας Πελοποννήσου με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Δημήτρη Πτωχό

Συνάντηση με τους προέδρους των Eπιμελητηρίων της Περιφέρειας Πελοποννήσου με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Δημήτρη Πτωχό

24 Ιουλίου 2024
Ελληνικές εξαγωγές: Ο φόβος για Ιταλία και Γερμανία ξεπερνά τις επιπτώσεις των δασμών

Ελληνικές εξαγωγές: Ο φόβος για Ιταλία και Γερμανία ξεπερνά τις επιπτώσεις των δασμών

9 Απριλίου 2025
Συνέντευξη υποψηφίου για το ΕΕθ, Κυριάκου Μερελή, στο eeconomy

Συνέντευξη υποψηφίου για το ΕΕθ, Κυριάκου Μερελή, στο eeconomy

26 Σεπτεμβρίου 2024
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP