Στη συνάντηση συμμετείχαν 30 μέλη που έθεσαν ερωτήματα και συνέβαλλαν στην εποικοδομητική συζήτηση.
Τα θέματα συζήτησης περιελάμβαναν:
- Συνάντηση Μελών ΣΟΚΕΕ
- Ενημέρωση από την εταιρεία NEPA για την ψηφιακή κάρτα εργασίας
- Παρουσίαση από την εταιρεία Bureau Veritas για την πιστοποίηση εκθέσεων με ISO
- Επανάληψη, εντός του 2025, εκπαιδευτικού προγράμματος ΣΟΚΕΕ – ALBA για τον εκθεσιακό κλάδο
- Διενέργεια μελέτης ALCO για ΣΟΚΕΕ
- Παρουσίαση νέων μελών ΣΟΚΕΕ Διοργάνωση ετήσιας Γενικής Συνέλευσης 2025 την Τετάρτη 4 Ιουνίου 2025 στη Θεσσαλονίκη
- Άλλα θέματα
Αν και ο ΚΑΔ των εκθέσεων δεν έχει ακόμα ενταχθεί στη χρήση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, αυτό είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει έντονα τις εταιρείες του κλάδου λόγω των ιδιαιτεροτήτων της δουλειάς μας που καθιστούν δύσκολη την απόλυτη εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας, όπως για παράδειγμα η ανάγκη απασχόλησης στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
Τα βασικά σημεία που παρουσιάστηκαν σχετικά με το θέμα από εκπροσώπους της εταιρείας Nepa Economic Consulting, που δραστηριοποιείται στην παροχή φορολογικών, λογιστικών & συμβουλευτικών υπηρεσιών, ήταν:
- Οι εργοδότες θα έχουν την επιλογή να υποβάλλουν απολογιστική δήλωση στο τέλος κάθε μήνα με το σύνολο των υπερωριών κάθε υπαλλήλου.
- Η επιλογή αυτή θα προ-δηλώνεται στο σύστημα από τον εργοδότη, επομένως η αρμόδια αρχή θα είναι ενήμερη ότι θα λάβει στο τέλος του μήνα τη δήλωση.
- Στην κάρτα κάθε εργαζόμενου μπορούν να φαίνονται λιγότερες ώρες ανά ημέρα (π.χ. αν ο εργαζόμενος προσέλθει αργότερα ή φύγει νωρίτερα από το γραφείο λόγω εξωτερικού ραντεβού), αλλά όχι περισσότερες. Μόνο στην περίπτωση αδήλωτων υπερωριών προβλέπεται έλεγχος/ πρόστιμο και όχι στις λιγότερες ώρες.
- Κάθε υπάλληλος είναι υπεύθυνος να «χτυπήσει» την κάρτα του, ωστόσο εάν το παραλείψει, ο εργοδότης -και όχι ο εργαζόμενος- χρεώνεται με πρόστιμο €10.500.
- Υπάρχει περιθώριο 3 λάθος χρήσεων της κάρτας ανά εργαζόμενο ανά μήνα.
Ήδη από το 2023, ο ΣΟΚΕΕ έχει κάνει επαφές με την Κυβέρνηση και έχει κάνει σαφή την πρόθεση του κλάδου να προτείνει και να εξετάσει από κοινού εποικοδομητικές λύσεις
Πιστοποίηση εκθέσων
Εκπρόσωποι της Bureau Veritas -παγκόσμιου ηγέτη στις δοκιμές, την επιθεώρηση και την πιστοποίηση- παρουσίασαν το ISO 20121 για τη Βιώσιμη διαχείριση εκδηλώσεων.
Κατά την παρουσίασή τους ανέπτυξαν τους βασικούς στόχους του προτύπου, τα κριτήρια και τις απαιτήσεις, τις βασικές αρχές του ISO 20121, τα απαραίτητα βήματα και τα οφέλη της εφαρμογής του.
Ενδεικτικά, εκδηλώσεις που έχουν πιστοποιηθεί και εντάσσουν στη λειτουργία τους προσέγγιση διαχείρισης βιωσιμότητας από τα μέλη του Συνδέσμου είναι:
SOKEE – ALBA EXECUTIVE PROGRAM II
Σε συνέχεια της πολύ επιτυχημένης διεξαγωγής του πρώτου κύκλου “Executive Programme in Exhibition & Events Management” που πραγματοποιήθηκε την Άνοιξη 2024, ο ΣΟΚΕΕ σχεδιάζει την υλοποίηση και δεύτερου επαναληπτικού κύκλου σε συνεργασία με το ALBA εντός του 2025.
Τα μέλη του Συνδέσμου καλούνται να επικοινωνήσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα στις επαφές τους και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάθε εταιρείας, ώστε από κοινού να προσελκύσουμε και να καταρτίσουμε ικανά μελλοντικά στελέχη στον εκθεσιακό κλάδο. Περισσότερες λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν σύντομα.
Διενέργεια έρευνας επισκεπτών σε συνεργασία με την ALCO
Προκειμένου να ποσοτικοποιήσει το συνολικό οικονομικό όφελος που προκύπτει από τη συμμετοχή των εκατοντάδων χιλιάδων επισκεπτών των εκθέσεων που διοργανώνουν τα μέλη του, ο ΣΟΚΕΕ θα συνεργαστεί με τη γνωστή εταιρεία δημοσκοπήσεων ALCO για τη διενέργεια έρευνας που θα καταγράψει τη συνεισφορά του εκθεσιακού κλάδου στην οικονομία μας.
Η έρευνα θα διενεργηθεί το διάστημα Ιανουάριο με Δεκέμβριο 2025 και θα γίνει ανώνυμα μέσω ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων που θα ετοιμάσει ο ΣΟΚΕΕ με την ALCO και που οι διοργανωτές εκθέσεων καλούνται να στέλνουν στους επισκέπτες τους λίγο μετά την ολοκλήρωση της εκάστοτε έκθεσης. Τα αποτελέσματα θα αποτελέσουν ένα σημαντικό διαπραγματευτικό εργαλείο στις μελλοντικές συζητήσεις του κλάδου μας με αρμόδιους φορείς και αρχές.
Για το σκοπό αυτό, ο ΣΟΚΕΕ προσκαλεί τα μέλη του να συμμετέχουν. Λεπτομέρειες θα σταλούν ξεχωριστά σε κάθε διοργανωτή – μέλος.
Στη Θεσσαλονίκη η Γενική Συνέλευση ΣΟΚΕΕ το 2025
Στη Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιηθεί η επόμενη ετήσια Γενική Συνέλευση του ΣΟΚΕΕ στις 4 Ιουνίου 2025 με αφορμή και τη διοργάνωση του UFI European Conference στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
Η πόλη της Θεσσαλονίκης θα συγκεντρώσει στις αρχές Ιουνίου 2025 τους leaders της εκθεσιακής βιομηχανίας. Η διοργάνωση συμπίπτει με τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την ίδρυση της UFI αλλά και της ΔΕΘ – Helexpo.
Ο ΣΟΚΕΕ θα εξασφαλίσει τιμές μελών για όσα μέλη του θέλουν να παρακολουθήσουν και το UFI European Conference στις 5-6 Ιουνίου.
Εντός του 2025 θα ανακοινωθούν και προτεινόμενα ξενοδοχεία με καλύτερες τιμές για τα μέλη ΣΟΚΕΕ εκτός Θεσσαλονίκης.
Υπενθυμίζεται ότι στη Γ.Σ. του 2025 θα λάβουν χώρα και οι αρχαιρεσίες για το επόμενο Δ.Σ. του ΣΟΚΕΕ.
Ο Σύνδεσμος καλωσορίζει νέα μέλη
Με την πρόσφατη ένταξη τριών ακόμα νέων μελών στον ΣΟΚΕΕ, τα μέλη του συνδέσμου φτάνουν πλέον τις 37 εταιρείες που συμπεριλαμβάνουν διοργανωτές των μεγαλύτερων εκθέσεων στη χώρα μας αλλά και στο εξωτερικό, εκθεσιακά κέντρα, κατασκευαστές περιπτέρων και αρχιτεκτονικά γραφεία, εταιρείες παραγωγής και μεταφορών.
Τα νέα μέλη είναι η διεθνής εταιρεία logistics Orphee Beinoglou, η Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας με τη συνεργασία του Δήμου Λαμιέων, ως κυρίου μετόχου, της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος, και του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Λαμίας και της εταιρείας Ploutώ που προσφέρει πρωτοποριακό σχεδιασμό & νέες εφαρμογές στο χώρο των εκθέσεων και των συνεδρίων.
Η συνεχής επέκταση του Συνδέσμου αποδεικνύει την αξία που προσδίδει στα μέλη του η συμμετοχή τους σε αυτόν, και παράλληλα ενδυναμώνει την εκπροσώπηση της εκθεσιακής βιομηχανίας της χώρας μας.