Η ομάδα μας βρέθηκε στο Μeet and Greet event του ΣΕΛΠΕ χθες (19/11) μαθαίνοντας για τις πρωτοβουλίες που προγραμματίζονται. Αξίζει να τονιστεί πως δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στην εκπαίδευση των στελεχών και στη βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου.
Το πλάνο δράσεων για το 2025 αποτελεί μια δυναμική προσέγγιση για την ενίσχυση της λιανικής, προσαρμοσμένη στις σύγχρονες απαιτήσεις και προκλήσεις. Ως εταιρεία που προωθεί την προσβασιμότητα και τη συμπερίληψη, βλέπουμε προοπτικές για συνέργειες που θα ενισχύσουν περαιτέρω τον κοινωνικό αντίκτυπο του κλάδου.
Με ανανεωμένη εταιρική ταυτότητα και νέο λογότυπο, λοιπόν, ο ΣΕΛΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος) παρουσίασε το πλάνο δράσεων για το 2025, στοχεύοντας να ενισχύσει τον κλάδο της λιανικής.
Ο χαιρετισμός του προέδρου
Ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ, Κώστας Γεράρδος, καλωσόρισε τους συμμετέχοντες, αναδεικνύοντας τη σημασία της λιανικής τόσο για την αγορά όσο και για τις οικογένειες που εργάζονται στον κλάδο. «Σε κάθε ελληνική οικογένεια υπάρχει αποτύπωμα της λιανικής, είτε από την πλευρά του πελάτη είτε από την πλευρά του εργαζόμενου», δήλωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας την προτεραιότητα του Συνδέσμου να στηρίξει τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη του τομέα.
Παρέμβαση του Υπουργού Οικονομικών
Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, παρευρέθηκε στην εκδήλωση, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση παραμένει ανοιχτή σε διάλογο με τον ΣΕΛΠΕ. Αναφέρθηκε στη συμβολή του κλάδου στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
«Η Ελλάδα προχωρά με δημοσιονομική σύνεση και ανάπτυξη, αυξάνοντας σταδιακά το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών», τόνισε, προσθέτοντας πως τα τελευταία χρόνια το καθαρό εισόδημα των Ελλήνων αυξήθηκε κατά 8,5%, σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με την ΕΕ.
Οι τρεις κύριες αποστολές του ΣΕΛΠΕ
Η παρουσίαση του προγράμματος δράσεων για το 2025 εστίασε σε τρεις κεντρικούς άξονες:
1. Ενίσχυση της επικοινωνίας με την κυβέρνηση
Η Διοίκηση επεσήμανε τη σημασία του διαλόγου με κυβερνητικούς φορείς για την επίλυση ζητημάτων που απασχολούν τη λιανική, διασφαλίζοντας τη συνεργασία σε κρίσιμα θέματα.
2. Branding Retail
Η ανάγκη αναβάθμισης της εικόνας του κλάδου υπογραμμίστηκε, με στόχο να αναγνωριστεί η πολυεπίπεδη εμπειρία των στελεχών της λιανικής, τα οποία αποκαλέστηκαν «ειδικές δυνάμεις του επιχειρείν».
3. Κοινότητα Εξειδίκευσης (Community Expertise)
Ο ΣΕΛΠΕ φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως πλατφόρμα ανταλλαγής γνώσης μεταξύ των μελών του, προωθώντας τη συνεργασία και την καινοτομία στον κλάδο.
Τα μελλοντικά σχέδια
Ο ΣΕΛΠΕ ανακοίνωσε μια σειρά πρωτοβουλιών για το 2025, όπως:
- Συναντήσεις με υπουργούς και γενικούς γραμματείς για θέματα που αφορούν τη λιανική.
- Διαμόρφωση προτάσεων από την αρχή κάθε νομοθετικής διαδικασίας, ώστε οι εξελίξεις να αντικατοπτρίζουν τις ανάγκες της αγοράς.
Προσέλκυση νέων στελεχών
Με στόχο να καταστήσει τη λιανική έναν ελκυστικό κλάδο εργασίας, ο ΣΕΛΠΕ σχεδιάζει:
- Χιουμοριστική σειρά «Ιστορίες από το Ράφι» και θεματική εκπομπή «Retail Gurus».
- Masterclasses από ειδικούς και μικρά συνέδρια για την ανάπτυξη των στελεχών.
- Δημιουργία τράπεζας αίματος και ένα ετήσιο event για τον κλάδο της λιανικής.