Σταθερή παραμένει η στρατηγική του ομίλου Σαράντη όπως ανέφερε στη διάρκεια παρουσίασης προς τους αναλυτές, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Γιάννης Μπούρας. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην τελική ευθεία η ενσωμάτωση της Stella Pack, που έχει εξαγοράσει ο όμιλος στην Πολωνία, ενώ ετοιμάζει και επενδύσεις για την ενίσχυση της εν λόγω δραστηριότητας.
Το Carroten καθοδηγεί τις επιδόσεις, λόγω της επέκτασης στην αμερικανική αγορά, ενώ συνεχίζει η επέκταση του χαρτοφυλακίου «Hero», δηλαδή στα προϊόντα υψηλής αξίας στις στρατηγικές κατηγορίες, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν στην περαιτέρω κερδοφορία και βιώσιμη ανάπτυξη του Ομίλου. Το γνωστό αντιηλιακό είναι πρώτο στις Ηνωμένες Πολιτείες στην κατηγορία των ελαίων και λοσιόν, μέσω του Amazon US, ενώ μπήκε και σε φυσικά καταστήματα στις ΗΠΑ τον περασμένο Φεβρουάριο και ήδη βρίσκεται σε 1.900 καταστήματα. Στην Αυστραλία βρίσκεται στα ράφια μερικών από τους μεγαλύτερους λιανέμπορους, στις Φιλιππίνες το bioten, διατηρεί εδραιωμένη παρουσία και στη Μέση Ανατολή ξεκίνησε τη διανομή του Carroten σε Σαουδική Αραβία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στον «νούμερο 1» λιανέμπορο και στον «νούμερο 2» λιανέμπορο αντίστοιχα.
Σε επίπεδο στρατηγικής, ο όμιλος προχωρά σε σημαντικό μετασχηματισμό και συνολικές επενδύσεις 86 εκατομμυρίων ευρώ στην τετραετία 2025-2028. Στον ψηφιακό τομέα, υλοποιεί νέο ενιαίο σύστημα SAP για την ενοποίηση δεδομένων σε όλες τις αγορές, με την πρώτη φάση ήδη σε λειτουργία σε Ελλάδα, Τσεχία, Σλοβακία και Ουγγαρία και τη δεύτερη να ξεκινά στις αρχές του 2026 για τα Βαλκάνια, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. Παράλληλα, ολοκληρώθηκε η εφαρμογή του Integrated Business Planning, ενώ αναπτύσσονται νέα ψηφιακά εργαλεία και πλατφόρμες για την καλύτερη οργάνωση των ροών και διαδικασιών. Οι επενδύσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό για φέτος ανέρχονται στα 4 εκατομμύρια ευρώ και το 2026 σε 3 εκατομμύρια ευρώ.
Στο σκέλος της παραγωγής, ξεχωρίζει η αναβάθμιση του εργοστασίου Stella Pack με επένδυση 15 εκατ. ευρώ έως το 2025 για βελτίωση αποδοτικότητας και επιπλέον δαπάνες 3 εκατομμυρίων, 2 εκατομμυρίων και ακόμα 2 εκατομμυρίων για τα έτη 2026,2027 και 2028 αντίστοιχα. Για την επέκταση του εργοστασίου στα Οινόφυτα με επενδύει φέτος 1,5 εκατομμύρια ευρώ και 23,5 εκατομμύρια ευρώ το 2026 για την ενίσχυση της παραγωγικής ικανότητας σε προϊόντα Beauty, Skin & Sun Care. Ο όμιλος δρομολογεί επίσης επενδύσεις σε capex σχετιζόμενο με τον τομέα της βιωσιμότητας, εστιάζοντας σε κυκλικότητα, ενεργειακή αποδοτικότητα και αναβαθμίσεις εξοπλισμού, ενώ προχωρά σε εκτεταμένη αυτοματοποίηση για αύξηση παραγωγικότητας. Εκτός των προαναφερόμενων έχουν προγραμματιστεί επενδύσεις 14 εκατομμυρίων φέτος 6 εκατομμυρίων το 2026 και από 6 εκατομμύρια το 2027 και το 2028 για τις υπόλοιπες δραστηριότητες του ομίλου.
Ο όμιλος Σαράντη στο πρώτο εξάμηνο του 2025 κινήθηκε σε ένα σύνθετο περιβάλλον αγορών, καταφέρνοντας να διατηρήσει την αναπτυξιακή του πορεία με κύκλο εργασιών που ανήλθε στα 304,3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μικρή αλλά θετική άνοδο 0,5% σε ετήσια βάση. Η Ελλάδα παραμένει η μεγαλύτερη αγορά του ομίλου, με πωλήσεις 97,6 εκατ. ευρώ και αύξηση 9,9%, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 32,1% των συνολικών πωλήσεων. Ιδιαίτερα δυναμική ήταν η συνεισφορά από τις διεθνείς αγορές και την Πορτογαλία, όπου οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν κατά 52,7%, ενώ στην εγχώρια αγορά η αύξηση ήταν πιο ήπια, στο 3,5%.
Όμιλος Σαράντη: Συρρίκνωση των πωλήσεων ιδιωτικής ετικέτας – Προτεραιότητα η κερδοφορία
Πτωτική ωστόσο ήταν η πορεία των πωλήσεων στον τομέα των ειδών ιδιωτικής ετικέτας, όπου ο όμιλος έχασε περίπου 5 εκατομμύρια ευρώ από τα 30,7 εκατομμύρια ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2024, σε 25,6 εκατομμύρια ευρώ το φετινό πρώτο εξάμηνο. «Η ιδιωτική ετικέτα ενισχύσει τον τομέα των ειδών σπιτιών. Προτεραιότητα είναι η αποδοτικότητα και πρέπει να έχουμε ισορροπία μεταξύ ανάπτυξης και κέρδους. Επομένως η μείωση του τζίρου αυτή δεν είναι σημαντική», σημείωσε ο κύριος Μπούρας.
Η Πολωνία, που αποτελεί δεύτερη βασική αγορά του ομίλου, όπου εμφάνισε πτώση 4,7% στα 89,9 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2025, με την πίεση να προέρχεται κυρίως από την κατηγορία των ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων (-16,7%), καθώς το επώνυμο χαρτοφυλάκιο διατήρησε θετικό πρόσημο (+1,1%). Αντίθετα, οι αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης έδωσαν θετικά δείγματα. Τσεχία και Σλοβακία κινήθηκαν με άνοδο 8,2%, η Ουγγαρία με +5,2%, ενώ η Ρουμανία υποχώρησε κατά 5,1%, τα Δυτικά Βαλκάνια κατά 4%, και η Βουλγαρία οριακά (-1,2%). Η Ουκρανία επηρεάστηκε περισσότερο σε ποσοστό -12,6%.