Στην επόμενη γενιά λύσεων τεχνητής νοημοσύνης που βασίζονται στη δημιουργία των αποκαλούμενων agents ετοιμάζονται να εισέλθουν αρκετές μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις με τις πρώτες υλοποιήσεις να είναι καθ’ οδόν.
Αυτό τουλάχιστον ανέφεραν τα στελέχη της Salesforce, ενός εκ των κορυφαίων εταιρειών παγκοσμίως στο χώρο των λύσεων που αξιοποιούν το ΑΙ σε τομείς όπως είναι οι πωλήσεις και η εξυπηρέτηση πελατών, κατά τη διάρκεια ειδικής ενημέρωσης εκπροσώπων των ελληνικών μέσων ενημέρωσης. Και όπως επεσήμαναν, υπάρχει τουλάχιστον ένας μεγάλος ελληνικός οργανισμός που εγκαθιστά μία τέτοια λύση και αρκετές ακόμη που το δοκιμάζουν. «Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από όλες τις εταιρείες με τις οποίες έχουμε μιλήσει στην Ελλάδα» επεσήμανε o Sinan Erkiner, αντιπρόεδρος της Salesforce για τις αναπτυσσόμενες αγορές της Ευρώπης, στις οποίες περιλαμβάνεται και η χώρα μας.
Οι AI agents, όπως αποκαλούνται, είναι αυτόνομοι βοηθοί τεχνητής νοημοσύνης που αναλαμβάνουν δράση, παίρνουν αποφάσεις και απλοποιούν τη λειτουργία των επιχειρήσεων. Ουσιαστικά, πρόκειται για το τρίτο «κύμα» στο χώρο της τεχνητής νοημοσύνης. Το πρώτο ήταν εφαρμογές που έκαναν προβλέψεις, το δεύτερο ήταν οι ψηφιακοί βοηθοί τύπου copilots και chatbots που χρησιμοποιούνται έντονα την τελευταία τριετία και τώρα μεταβαίνουμε στην επόμενη γενιά όπου το ΑΙ αναλαμβάνει δράση και παίρνει -τρόπον τινά- πρωτοβουλίες, διεκπεραιώνοντας χρονοβόρες διαδικασίες.
Το μεγάλο πλεονέκτημα αυτών των ΑΙ agents είναι ότι υπάρχει μείωση του κόστους και αύξηση της παραγωγικότητας. Και η δημιουργία τους, σύμφωνα τουλάχιστον με τη Salesforce, είναι αρκετά εύκολη ακόμη και για κάποιον χωρίς τεχνικές γνώσεις μέσω της αξιοποίησης της Agentforce πλατφόρμας που έχει δημιουργήσει ο αμερικανικός κολοσσός.
Η Salesforce έχει αναπτύξει εξειδικευμένες πλατφόρμες για διάφορους κλάδους. Ένα παράδειγμα ώστε να γίνει κατανοητό ο τρόπος λειτουργίας των AI agents είναι το Agentforce for Field Service, μια νέα, ψηφιακή πλατφόρμα εργασίας που αξιοποιεί αυτού του τύπου τους «πράκτορες» για την υποστήριξη των ομάδων υπηρεσιών πεδίου (Field Service). Το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να αυτοματοποιεί βασικές, χρονοβόρες, διαδικασίες όπως ο προγραμματισμός ραντεβού, η σύνταξη αναφορών και η υποστήριξη των τεχνικών κατά τη διάρκεια της εργασίας τους.
Το Agentforce for Field Service ενσωματώνεται στα υπάρχοντα συστήματα και εκτελεί αυτόνομα εργασίες όπως ο προγραμματισμός, η διαχείριση αλλαγών στο πρόγραμμα, η τεχνική υποστήριξη σε πραγματικό χρόνο και η σύνταξη αναφορών. Οι τεχνικοί μπορούν να αλληλοεπιδρούν με το σύστημα χρησιμοποιώντας φυσική γλώσσα ή φωνητικές εντολές, ακόμα και όταν βρίσκονται εν κινήσει.
Οι AI agents δεν περιορίζονται μόνο στην εξυπηρέτηση πελατών, αλλά μπορούν, μεταξύ άλλων, να διαχειριστούν πωλήσεις, να οργανώσουν καμπάνιες μάρκετινγκ, να εκτελέσουν εμπορικές συναλλαγές και να λάβουν αποφάσεις βάσει δεδομένων. Επιπλέον, είναι σε θέση να ενεργοποιηθούν από αλλαγές σε δεδομένα, επιχειρηματικούς κανόνες, προκαθορισμένες αυτοματοποιήσεις ή σήματα μέσω API calls από άλλα συστήματα, παρέχοντας 24ωρη υποστήριξη.
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι AI Agents της Agentforce εκτελούν πραγματικές ενέργειες και «μαθαίνουν» από τα δεδομένα. Επιπλέον, προσαρμόζονται με βάση τις αλληλεπιδράσεις των χρηστών και τα εξελισσόμενα δεδομένα για να παρέχουν εξατομικευμένες, ακριβείς λύσεις που οδηγούν σε μετρήσιμα αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις.
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι, βέβαια, να υπάρχουν τα κατάλληλα δεδομένα με τη λύση της Salesforce να απαιτεί μία λύση ονόματι Data Cloud που ενοποιεί σε πραγματικό χρόνο και με απόλυτη ασφάλεια δεδομένα από αποσυνδεδεμένα συστήματα και πλατφόρμες. Και στη συνέχεια, έρχεται η σειρά του Atlas Reasoning Engine, ενός συστήματος που επιτρέπει στο Agentforce να εξετάζει τα δεδομένα και τις επιχειρηματικές διαδικασίες μέχρι να «νιώσει» ότι γνωρίζει πώς να επιτύχει τους στόχους της επιχείρησης, δημιουργώντας ένα πλάνο το οποίο αξιολογεί και βελτιώνει διαρκώς.