Οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα σημείωσαν εντυπωσιακή άνοδο το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2024, φτάνοντας τα 10,876 δισ. ευρώ, αύξηση 3,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Η κατανάλωση αυξήθηκε και σε όγκο (+3,2%), ενώ η μέση τιμή ανά προϊόν παρουσίασε οριακή πτώση (-0,1%).
Ραγδαία άνοδος στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατέχουν πλέον το 26,7% των πωλήσεων σε αξία, με αύξηση 4,9%, ξεπερνώντας τον ρυθμό ανάπτυξης των επώνυμων προϊόντων (+2,5%). Ειδικότερα, στα τρόφιμα το μερίδιο αγγίζει το 27,4%, ενώ στα είδη ατομικής υγιεινής και καθαριότητας φτάνει το 20% και 25,7% αντίστοιχα.
Ταχύτατη ανάπτυξη σε αλκοολούχα και μη αλκοολούχα ποτά
Οι κατηγορίες των αλκοολούχων (+6,5%) και μη αλκοολούχων ποτών (+6,9%) κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, με τους καταναλωτές να δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για αυτά τα προϊόντα. Άνοδος παρατηρήθηκε και στα κατεψυγμένα τρόφιμα (+5,3%), γαλακτοκομικά (+4,2%), και υλικά μαγειρικής (+4,4%).
Προσφορές: Κλειδί της αγοραστικής κίνησης
Οι προσφορές συνέβαλαν καθοριστικά στην αύξηση του τζίρου, καλύπτοντας το 25,5% των συνολικών πωλήσεων. Ειδικά στα τρόφιμα, οι προωθητικές ενέργειες ενίσχυσαν την αξία πωλήσεων κατά 25,2%, ενώ στα είδη προσωπικής υγιεινής και καθαριστικά κατά 28,7% και 26,1% αντίστοιχα.
Στροφή στα μικρά καταστήματα
Τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.) γνώρισαν αύξηση τζίρου 5,9%, επιτυγχάνοντας μερίδιο 11,9%. Παράλληλα, τα μεγάλα καταστήματα (1.000-2.500 τ.μ.) κάλυψαν το 43,4% του συνολικού τζίρου, σημειώνοντας αύξηση 3%.
Οι περιοχές με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη
Η Κρήτη αναδείχθηκε πρωταθλήτρια στις πωλήσεις (+5,8%), ακολουθούμενη από τη Βόρεια Ελλάδα (+4,6%) και την Πελοπόννησο (+3,7%). Στην Αττική και την Κεντρική Ελλάδα η ανάπτυξη ήταν πιο συγκρατημένη (+2,4%).