E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Ψηφιακά μοντέλα με τεχνητή νοημοσύνη: Η H&M δοκιμάζει AI κλώνους στις καμπάνιες της

Η H&M πειραματίζεται με τη δημιουργία ψηφιακών «διδύμων» μοντέλων μέσω τεχνητής νοημοσύνης, με στόχο τη χρήση τους σε διαφημιστικό υλικό και αναρτήσεις στα social media - προκαλώντας ήδη αντιδράσεις στον χώρο της μόδας.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
08/04/2025 10:22
in ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η H&M, ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους fast fashion παγκοσμίως, προχωρά στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία ψηφιακών αντιγράφων μοντέλων. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, τα εικονικά αυτά avatars θα αξιοποιηθούν αρχικά σε επιλεγμένες δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε προωθητικό περιεχόμενο, εφόσον δοθεί σχετική έγκριση από τα ίδια τα μοντέλα.

Στόχος, σύμφωνα με τον επικεφαλής δημιουργικό διευθυντή της H&M, Jörgen Andersson, είναι η ανάδειξη της μόδας με «νέους, δημιουργικούς τρόπους», χωρίς απόκλιση από τις βασικές αξίες της εταιρείας. Όπως δήλωσε:
«Θέλουμε να εξερευνήσουμε τα οφέλη της νέας τεχνολογίας, παραμένοντας πιστοί στη δέσμευσή μας για προσωπικό στυλ και αυθεντικότητα».

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Η νέα μάχη των social media: Ποιος θα κερδίσει τον χρόνο μας;

Πώς η Meta θυσιάζει την ιδιωτικότητά μας στον βωμό της τεχνητής νοημοσύνης

Το Ελληνικό Δημόσιο στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης

Αντιδράσεις στον δημιουργικό κλάδο

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, αν και καινοτόμα, έχει προκαλέσει ήδη αντιδράσεις από επαγγελματίες του κλάδου. Η influencer Morgan Riddle χαρακτήρισε την κίνηση «ντροπιαστική», εκφράζοντας την ανησυχία της για τις επιπτώσεις σε μοντέλα, φωτογράφους και επαγγελματίες μακιγιάζ, των οποίων η εργασία ενδέχεται να μειωθεί.

Στο ίδιο πνεύμα, συνδικάτα όπως το Equity στη Βρετανία ζητούν κανονιστική παρέμβαση για την προστασία των εργαζομένων του δημιουργικού τομέα από τις γρήγορες εξελίξεις στην παραγωγή περιεχομένου μέσω AI.

Προστασία πνευματικών δικαιωμάτων και αποζημίωση

Η H&M διευκρινίζει ότι:

  • Τα μοντέλα θα διατηρούν τα δικαιώματα χρήσης των ψηφιακών αντιγράφων τους
  • Η χρήση θα γίνεται με βάση συμφωνημένες αμοιβές, αντίστοιχες με εκείνες των φυσικών φωτογραφιών
  • Οι εικόνες θα συνοδεύονται από υδατογραφήματα ή σήμανση που θα δηλώνουν τη χρήση AI

Η εταιρεία δηλώνει ότι η νέα αυτή τεχνολογία δεν αντικαθιστά τους ανθρώπους, αλλά συμπληρώνει τις υπάρχουσες δημιουργικές πρακτικές με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας και της ευελιξίας.

Παγκόσμια τάση στον χώρο της μόδας

Η H&M δεν είναι η μόνη που πειραματίζεται με εικονικά μοντέλα και δημιουργική AI. Οι Levi Strauss & Co και Hugo Boss έχουν επίσης ανακοινώσει πιλοτικές εφαρμογές, με την πρώτη να δηλώνει ότι το κάνει για να αυξήσει την ποικιλομορφία των παρουσιαζόμενων μοντέλων.

Ωστόσο, υπό το βάρος της δημόσιας κριτικής, η Levi’s ξεκαθάρισε ότι δεν σκοπεύει να μειώσει τις φωτογραφήσεις με πραγματικούς ανθρώπους.

Η χρήση AI στη δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου φέρνει νέες προκλήσεις για τον διαφημιστικό και δημιουργικό κλάδο. Οι πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok απαιτούν πλέον ρητή επισήμανση όταν χρησιμοποιείται τεχνητή νοημοσύνη για την παραγωγή ρεαλιστικών εικόνων.

Καθώς το κοινό γίνεται πιο ευαίσθητο απέναντι στην αυθεντικότητα και τη διαφάνεια, η ισορροπία ανάμεσα στην καινοτομία και τον σεβασμό στους ανθρώπινους επαγγελματίες καθίσταται κρίσιμη για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο ψηφιακό περιβάλλον.

Tags: AIavatarsfast fashionH&Mδιαφήμισημόδα και AIΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗψηφιακά μοντέλαψηφιακοί κλώνοι
Προηγούμενο άρθρο

Luna: Ο πρώτος σκύλος-ρομπότ με ψηφιακό νευρικό σύστημα που «μαθαίνει» σαν άνθρωπος

Επόμενο άρθρο

Βραβεία Επιχειρηματικότητας 2025: Το Επιμελητήριο Αργολίδας επιβραβεύει 12 πρωτοπόρες επιχειρήσεις

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

«Φρένο» στις προσλήψεις: Τι δείχνουν τα στοιχεία για την αγορά εργασίας το 2025

«Φρένο» στις προσλήψεις: Τι δείχνουν τα στοιχεία για την αγορά εργασίας το 2025

11 Δεκεμβρίου 2024
ΕΕΣ: Δράση για τον καύσωνα

ΕΕΣ: Δράση για τον καύσωνα

11 Ιουνίου 2024
ISOMAT: Ισχυρή ανάπτυξη με κύκλο εργασιών 114,7 εκατ. ευρώ το 2024

ISOMAT: Ισχυρή ανάπτυξη με κύκλο εργασιών 114,7 εκατ. ευρώ το 2024

14 Φεβρουαρίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP