E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Πώς το ChatGPT «αμφισβητεί» τη Google και τη θέση της ως κυρίαρχου εργαλείου αναζήτησης

Από την εξοικονόμηση χρόνου έως τη διαδραστική εμπειρία, τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT και το Perplexity κερδίζουν έδαφος, θέτοντας σε κίνδυνο το μονοπώλιο της Google στη διαδικτυακή αναζήτηση.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
03/01/2025 12:41
in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Με την αναζήτηση πληροφοριών να είναι μία από τις πιο κοινές διαδικτυακές δραστηριότητες, οι μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, είναι για χρόνια κυρίαρχες στο Διαδίκτυο. Ωστόσο, η νέα τάση που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη, με την άνοδο των chatbot όπως το ChatGPT και το Perplexity, έχει αρχίσει να αμφισβητεί αυτή τη θέση κυριαρχίας.

Ο Matthew Berman, για παράδειγμα, προτιμά πλέον το chatbot Perplexity για τις αναζητήσεις του αντί της παραδοσιακής μηχανής αναζήτησης της Google, καθώς οι απαντήσεις του Perplexity είναι άμεσες και συνοπτικές, εξοικονομώντας του χρόνο. Σύμφωνα με τον ίδιο, το ποσοστό των περιπτώσεων όπου παίρνει ακριβώς αυτό που ζητά από το Perplexity ή το ChatGPT είναι πολύ πιο υψηλό από αυτό του Google, το οποίο απαιτεί χρόνο για να κάνει κλικ σε διάφορους συνδέσμους.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Χαρτογράφηση της αγοράς σουπερμάκετ στην Ελλάδα

Πιέσεις στα λιμάνια της Ευρώπης και άνοδος του Πειραιά εν μέσω παγκόσμιων αναταράξεων

Η άνθηση της αγοράς μεταχειρισμένων και το νέο τοπίο στο ελληνικό λιανεμπόριο

Το κόστος της αλλαγής

Η αλλαγή αυτή θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες για το επιχειρηματικό μοντέλο της Google. Η αναζήτηση στο Google υποστηρίζεται κυρίως από διαφημίσεις, και αυτό είναι ένα μοντέλο που πιθανόν να βρεθεί σε κρίση καθώς τα chatbots δεν εξαρτώνται από διαφημίσεις με τον ίδιο τρόπο. Η OpenAI και η Perplexity ήδη προσφέρουν συνδρομητικές υπηρεσίες, όπως το ChatGPT Plus και το Perplexity Pro, γεγονός που εγείρει την πιθανότητα να πληρώνουν οι χρήστες για τις αναζητήσεις τους.

Αναγνώριση και προσαρμογή της Google

Η Google, αν και αντιμέτωπη με αυτή τη νέα απειλή, προσπαθεί να προσαρμοστεί στην τάση, ενσωματώνοντας λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης στις υπηρεσίες της, όπως το AI Overviews, το οποίο προσφέρει πιο άμεσες και ακριβείς απαντήσεις. Ωστόσο, η Google εξακολουθεί να βρίσκεται σε δύσκολη θέση, καθώς το επιχειρηματικό μοντέλο της εξαρτάται από τις διαφημίσεις που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Η εμπειρία του χρήστη και η αξιοπιστία των chatbots

Παρά την υψηλή απόδοση που προσφέρουν τα chatbots, η αξιοπιστία τους παραμένει αμφισβητήσιμη. Οι χρήστες μπορούν να βρουν λάθη στις απαντήσεις των chatbots, ενώ η ανάγκη για διασταύρωση πληροφοριών με άλλες πηγές παραμένει σημαντική. Όπως και οι παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης, τα chatbots ενδέχεται να παρέχουν ανακριβείς πληροφορίες, γνωστές ως “παραισθήσεις”.

Πηγή: capital.gr
Tags: AI αναζήτησηchatbotChatGPTeeconomyGoogle αναζήτησηOpenAIPerplexityαναζήτηση πληροφοριώνΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Προηγούμενο άρθρο

Εργάσιμη για τράπεζες και εμπορικά κέντρα: Τι Λειτουργεί σήμερα, 2 Ιανουαρίου

Επόμενο άρθρο

Η Ε.Ε. ξεκινά τη νέα χρονιά αντιμέτωπη με δύο σοβαρές προκλήσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Βαρδής Βαρδινογιάννης: Γιατί αποφάσισε να επενδύσει στο ελληνικό eGaming

Βαρδής Βαρδινογιάννης: Γιατί αποφάσισε να επενδύσει στο ελληνικό eGaming

23 Απριλίου 2025
Γαστρονομικό Φεστιβάλ «ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ…ΠΑΡΕ ΜΙΑ ΓΕΥΣΗ».

Γαστρονομικό Φεστιβάλ «ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ…ΠΑΡΕ ΜΙΑ ΓΕΥΣΗ».

1 Ιουλίου 2024
WIMA «Διεθνή Ναυτική & Βιομηχανική Ένωση»: Εκλογή μελών νέου Διοικητικού Συμβουλίου

WIMA «Διεθνή Ναυτική & Βιομηχανική Ένωση»: Εκλογή μελών νέου Διοικητικού Συμβουλίου

24 Απριλίου 2024
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP