E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Πώς το ChatGPT «αμφισβητεί» τη Google και τη θέση της ως κυρίαρχου εργαλείου αναζήτησης

Από την εξοικονόμηση χρόνου έως τη διαδραστική εμπειρία, τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT και το Perplexity κερδίζουν έδαφος, θέτοντας σε κίνδυνο το μονοπώλιο της Google στη διαδικτυακή αναζήτηση.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
03/01/2025 12:41
in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Με την αναζήτηση πληροφοριών να είναι μία από τις πιο κοινές διαδικτυακές δραστηριότητες, οι μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, είναι για χρόνια κυρίαρχες στο Διαδίκτυο. Ωστόσο, η νέα τάση που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη, με την άνοδο των chatbot όπως το ChatGPT και το Perplexity, έχει αρχίσει να αμφισβητεί αυτή τη θέση κυριαρχίας.

Ο Matthew Berman, για παράδειγμα, προτιμά πλέον το chatbot Perplexity για τις αναζητήσεις του αντί της παραδοσιακής μηχανής αναζήτησης της Google, καθώς οι απαντήσεις του Perplexity είναι άμεσες και συνοπτικές, εξοικονομώντας του χρόνο. Σύμφωνα με τον ίδιο, το ποσοστό των περιπτώσεων όπου παίρνει ακριβώς αυτό που ζητά από το Perplexity ή το ChatGPT είναι πολύ πιο υψηλό από αυτό του Google, το οποίο απαιτεί χρόνο για να κάνει κλικ σε διάφορους συνδέσμους.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Τι δείχνει ο χάρτης των καταθέσεων, οι 7 στους 10 έχουν έως 1.000 ευρώ

Κινητοποίηση για τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης

CrediaBank: Η εξαγορά της HSBC Malta ανοίγει τον δρόμο για διεθνή επέκταση και ισχυρότερο ανταγωνισμό στην Ελλάδα

Το κόστος της αλλαγής

Η αλλαγή αυτή θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες για το επιχειρηματικό μοντέλο της Google. Η αναζήτηση στο Google υποστηρίζεται κυρίως από διαφημίσεις, και αυτό είναι ένα μοντέλο που πιθανόν να βρεθεί σε κρίση καθώς τα chatbots δεν εξαρτώνται από διαφημίσεις με τον ίδιο τρόπο. Η OpenAI και η Perplexity ήδη προσφέρουν συνδρομητικές υπηρεσίες, όπως το ChatGPT Plus και το Perplexity Pro, γεγονός που εγείρει την πιθανότητα να πληρώνουν οι χρήστες για τις αναζητήσεις τους.

Αναγνώριση και προσαρμογή της Google

Η Google, αν και αντιμέτωπη με αυτή τη νέα απειλή, προσπαθεί να προσαρμοστεί στην τάση, ενσωματώνοντας λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης στις υπηρεσίες της, όπως το AI Overviews, το οποίο προσφέρει πιο άμεσες και ακριβείς απαντήσεις. Ωστόσο, η Google εξακολουθεί να βρίσκεται σε δύσκολη θέση, καθώς το επιχειρηματικό μοντέλο της εξαρτάται από τις διαφημίσεις που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Η εμπειρία του χρήστη και η αξιοπιστία των chatbots

Παρά την υψηλή απόδοση που προσφέρουν τα chatbots, η αξιοπιστία τους παραμένει αμφισβητήσιμη. Οι χρήστες μπορούν να βρουν λάθη στις απαντήσεις των chatbots, ενώ η ανάγκη για διασταύρωση πληροφοριών με άλλες πηγές παραμένει σημαντική. Όπως και οι παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης, τα chatbots ενδέχεται να παρέχουν ανακριβείς πληροφορίες, γνωστές ως “παραισθήσεις”.

Πηγή: capital.gr
Tags: AI αναζήτησηchatbotChatGPTeeconomyGoogle αναζήτησηOpenAIPerplexityαναζήτηση πληροφοριώνΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Προηγούμενο άρθρο

Εργάσιμη για τράπεζες και εμπορικά κέντρα: Τι Λειτουργεί σήμερα, 2 Ιανουαρίου

Επόμενο άρθρο

Η Ε.Ε. ξεκινά τη νέα χρονιά αντιμέτωπη με δύο σοβαρές προκλήσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Alter Ego Media: Θραύση στο IPO – Νέα εποχή για τον κλάδο των Media στην Ελλάδα

Alter Ego Media: Θραύση στο IPO – Νέα εποχή για τον κλάδο των Media στην Ελλάδα

22 Ιανουαρίου 2025
1.000 νέες θέσεις εργασίας για ΑμεΑ: Νέο πρόγραμμα ΔΥΠΑ για ισότιμη εργασιακή συμμετοχή

1.000 νέες θέσεις εργασίας για ΑμεΑ: Νέο πρόγραμμα ΔΥΠΑ για ισότιμη εργασιακή συμμετοχή

4 Δεκεμβρίου 2024
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου επενδύει στην αξιοπρέπεια και την ανεξάρτητη διαβίωση των ατόμων με αναπηρία

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου επενδύει στην αξιοπρέπεια και την ανεξάρτητη διαβίωση των ατόμων με αναπηρία

27 Αυγούστου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP