E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Πώς θα είναι η ομορφιά το 2054, όταν η τεχνολογία θα ξέρει καλύτερα από εμάς το δέρμα μας

Πλησιάζει η μέρα, που ο καθρέφτης μας, θα μας σκανάρει και θα αναγνωρίζει μικροσκοπικές, αδιόρατες ατροφίες του κολλαγόνου.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
25/06/2025 10:34
in ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Θα μας λέει σε τι επίπεδα είναι η υγρασία στο δέρμα, ενώ θα προτείνει καλλυντικά και ορούς βασισμένος στο DNA μας, που θα ετοιμάζονται, στη στιγμή, από έναν μικρό εκτυπωτή βιοκαλλυντικών στο μπάνιο μας. Η ομορφιά, άλλωστε, πρέπει να είναι πειραματική, προσωπική, ελεύθερη, που λέει και η εμβληματική makeup artist, Πατ ΜακΓκραθ, αλλά τώρα, πια, και εντυπωσιακά διαδραστική!

Η βιομηχανία της ομορφιάς κινείται πια με ρυθμούς του Νόμου του Moore, δηλαδή με την ίδια ταχύτητα που διπλασιάζεται η υπολογιστική ισχύς στους υπολογιστές. Οι προβλέψεις για την επόμενη 30ετία μιλούν για μια αγορά αισθητικής υψηλής τεχνολογίας που θα ξεπεράσει τα 400 δισεκατομμύρια δολάρια ως το 2050, σύμφωνα με τη McKinsey.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

SuiHub Athens: Επένδυση ύψους 15 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του ελληνικού οικοσυστήματος blockchain

Apple: Εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγοράς της Perplexity -«Ζαλίζει» το ποσό που πρέπει να δώσει

Γιατί τα γράμματα δεν είναι με αλφαβητική σειρά στο πληκτρολόγιο;

Η παραδοσιακή έννοια του “καλλυντικού” αλλάζει: το skincare γίνεται skin-science, το make-up γίνεται augmented reality και τα spa εξελίσσονται σε data labs. Η τεχνητή νοημοσύνη, τα βιομετρικά δεδομένα και η προσωποποιημένη γονιδιακή προσέγγιση καταργούν τις γενικεύσεις. Δεν θα υπάρχουν πλέον γενικές οδηγίες τύπου “καλό για ξηρό δέρμα”. Οι συστάσεις θα είναι ακριβείς, εξατομικευμένες και δυναμικές, έτσι σχεδιασμένες ώστε να αφορούν στο δέρμα συγκεκριμένου ανθρώπου, σε μια χρονική στιγμή και στις συνθήκες της δικής του καθημερινότητας. Η φροντίδα του προσώπου παύει να είναι μια σταθερή ρουτίνα και γίνεται ευέλικτο σύστημα ανταπόκρισης, με βάση τη διατροφή, τον ύπνο, την ατμοσφαιρική ρύπανση, την έκθεση σε μπλε φως ή τις ορμονικές διακυμάνσεις κάθε οργανισμού. Το δέρμα δεν ταξινομείται πια σε “ξηρό”, “μεικτό”, “ευαίσθητο”, αλλά αποκτά προφίλ πιο βιολογικό, τεχνολογικά χαρτογραφημένο, με διαρκή εξέταση και προσαρμογή νέων δεδομένων του. Η γενίκευση, η ομαδοποίηση, η κατηγοριοποίηση δεν είναι απλώς παρωχημένες τακτικές, αλλά και μεγάλο λάθος.

Η L’Oréal, που ήδη επενδύει πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως στην έρευνα και την καινοτομία, έχει παρουσιάσει το Perso, μια συσκευή που σκανάρει το πρόσωπο και παρασκευάζει εξατομικευμένες φόρμουλες σε πραγματικό χρόνο. Βασίζεται σε αναγνώριση χρωματικών αποκλίσεων, μετεωρολογικά δεδομένα και προσωπικές προτιμήσεις, και υπόσχεται «καλλυντική ακρίβεια επιπέδου εργαστηρίου στο μπάνιο του χρήστη». Η Shiseido εξετάζει, ήδη, τη χρήση νευρωνικών δικτύων για την πρόβλεψη της γήρανσης με ακρίβεια 93% από τις πρώτες φωτογραφίες του προσώπου. Η πλατφόρμα της, εν μέρει βασισμένη σε τεχνολογία που αναπτύχθηκε για την ιατρική απεικόνιση, επιδιώκει να εντοπίζει «σημάδια γήρανσης πριν ακόμη γίνουν ορατά».

Η Amazon, διαθέτει, ήδη, έξυπνους καθρέφτες, που αναλύουν πρόσωπα και σου στέλνουν εξατομικευμένη λίστα προϊόντων για τις συγκεκριμένες ανάγκες δέρματος στο κινητό. Ορισμένα μοντέλα, όπως το Echo Look, δοκιμάστηκαν αρχικά για συμβουλές ένδυσης, αλλά τώρα επεκτείνονται σε ανάλυση επιδερμίδας, διασυνδεδεμένα με την πλατφόρμα της AWS και συνεργασίες με brands ομορφιάς. Στο μεταξύ, στην βασίλισσα των καλλυντικών την Κορέα, η Amorepacific έχει αναπτύξει το IOPE Lab, έναν διαδραστικό καθρέφτη με τεχνολογία AI, που αναλύει την επιδερμίδα σε 12 κατηγορίες, ενώ η LG H&H δοκιμάζει, ήδη, σύστημα ψηφιακής επιδερμικής ταυτότητας που προσαρμόζει προϊόντα με βάση το μικροβίωμα του δέρματος. Ο ανταγωνισμός δεν αφορά πια μόνο το ποιος θα λανσάρει την επόμενη κρέμα, αλλά το ποιος θα ξέρει πρώτος τι χρειάζεται το πρόσωπο πριν το καταλάβει το ίδιο το άτομο.

Η τεχνολογία δεν ακολουθεί πλέον την κανόνες ομορφιάς και την αισθητική προτύπων, αλλά την επαναπροσδιορίζει. Ο μύθος της μιας και μοναδικής ομορφιάς υποχωρεί μπροστά σε αναλογίες, συμμετρίες, χρωματικές ισορροπίες, μικροσκοπικές αποκλίσεις που το ανθρώπινο μάτι αγνοεί, αλλά το λογισμικό όχι. Ο αλγόριθμος δεν κρίνει αλλά υπολογίζει τι κολακεύει περισσότερο. Και από τη στιγμή που οι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης γνωρίζουν το πρόσωπό καλύτερα από όσο το ίδιο το άτομο, αρχίζουν να αποφασίζουν όχι απλώς τι του ταιριάζει, αλλά τι χρειάζεται ακριβώς με βάση δεδομένα, όπως ηλικία, φως, γωνία, ή προτιμήσεις άλλων ατόμων με παρόμοια χαρακτηριστικά.

Σε έρευνα του MIT Technology Review, οι περισσότεροι από όσους συμμετείχαν δήλωσαν ότι ένιωθαν πιο ελκυστικοί, όταν έβλεπαν το πρόσωπό τους μέσα από φίλτρα που είχαν δημιουργηθεί από σύστημα τεχνητής νοημοσύνης, παρά όταν χρησιμοποιούσαν αυτά που είχαν επιλέξει οι ίδιοι. Κοινώς, το πρόγραμμα τους μελετούσε καλύτερα απ’ ό,τι οι ίδιοι τον εαυτό τους. Αν λοιπόν η αίσθηση του τι μας πάει αρχίζει να διαμορφώνεται από υπολογιστικά μοντέλα, τότε αλλάζει ριζικά και η σχέση μας με τον καθρέφτη.

Το θέμα πλέον είναι όχι πως ορίζεται η ομορφιά, αλλά από ποιον. Όταν η εμφάνιση έχει προβλεφθεί, διαμορφωθεί, εγκριθεί και βελτιστοποιηθεί από ένα σύστημα που γνωρίζει τη βιολογία της επιδερμίδας καλύτερα από τον ίδιο το πρόσωπο, η έννοια της “προσωπικής” αισθητικής μετατοπίζεται. Η αυθεντικότητα παύει να είναι αυθόρμητη. Προκύπτει από συνδυασμούς αλγοριθμικών μεταβλητών, όπως η κατανομή του φωτός στο πρόσωπο, η γεωμετρία των χαρακτηριστικών, η συμπεριφορά του δέρματος σε περιβαλλοντικές παραμέτρους. Ούτε η φυσικότητα είναι κάτι ανεπιτήδευτη, αλλά  το αποτέλεσμα επεξεργασίας απο εικόνες υψηλής ανάλυσης, συνδυασμένες με νέα πρότυπα αποδοχής. Η ομορφιά παύει να είναι υπόθεση προϊόντων, αλλά σχεδιάζεται και ρυθμίζεται με επιστημονικούς και τεχνολογικούς όρους. Είναι υπηρεσία, βασισμένη σε δεδομένα, σε προβλέψεις, σε μαθηματικά μοντέλα προτίμησης και συσχέτισης.

Με μια κουβέντα, το μέλλον δεν περιπλέκει την ομορφιά. Την απλουστεύει, την προσωποποιεί και την φέρνει πιο κοντά στην καθημερινότητα απ’ όσο φανταζόταν ποτέ η βιομηχανία.

Tags: DNA skincareskin technologyομορφιά 2050ομορφιά και AIτεχνητή νοημοσύνη skincareτεχνολογία αισθητικής
Προηγούμενο άρθρο

OK! Anytime Markets: Η μικρή λιανική που «κοιτά στα μάτια» τους μεγάλους

Επόμενο άρθρο

Ο καιρός ακριβαίνει τα τρόφιμα – Σαρώνουν οι ξηρασίες τις σοδειές

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ξεκινάει το Athens Street food Festival με 3 απολαυστικά τριήμερα

Ξεκινάει το Athens Street food Festival με 3 απολαυστικά τριήμερα

2 Μαΐου 2025
Κατάπαυση πυρός στη Μέση Ανατολή: Ανεβαίνουν οι μετοχές, πέφτει το πετρέλαιο

Κατάπαυση πυρός στη Μέση Ανατολή: Ανεβαίνουν οι μετοχές, πέφτει το πετρέλαιο

24 Ιουνίου 2025
Από το Hollywood στις επιχειρήσεις: Πώς 10 celebrities έχτισαν αυτοκρατορίες δισεκατομμυρίων

Από το Hollywood στις επιχειρήσεις: Πώς 10 celebrities έχτισαν αυτοκρατορίες δισεκατομμυρίων

12 Μαρτίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP