E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Πώς η Ελλάδα μπορεί να καταστεί διεθνές κέντρο logistics

Η χώρα μας διαθέτει στρατηγική θέση και αυξανόμενη ζήτηση, όμως παραμένει εκτός του επενδυτικού χάρτη των διεθνών μεταφορών. Ποιες είναι οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες για τον κλάδο;

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
28/02/2025 15:46
in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η ελληνική αγορά logistics εμφανίζει αυξημένη ζήτηση, ειδικά μετά την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Παρά την κομβική γεωγραφική θέση της χώρας, το επενδυτικό ενδιαφέρον παραμένει χαμηλό λόγω έλλειψης σύγχρονων υποδομών και περιορισμένης προσφοράς αποθηκευτικών χώρων.

Η πρόσφατη σύσκεψη στο υπουργείο Ανάπτυξης έφερε στο προσκήνιο τις εξελίξεις γύρω από έξι νέα logistics centers σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, εξετάζεται η επικαιροποίηση του νομικού πλαισίου του 2014 ώστε να προσαρμοστεί στις διεθνείς απαιτήσεις. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: να μετατραπεί η Ελλάδα σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο μεταξύ Ανατολής και Δύσης, Βορρά και Νότου.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Τι «μαγειρεύει» ο επιτυχημένος επιχειρηματίας, Αντώνης Σταύρου;

Σπίτι μου ΙΙ: Διευρύνονται τα κριτήρια για ΑμεΑ -Τι αλλάζει με το έτος κατασκευής του ακινήτου

Μπαράζ ελέγχων από την Επιθεώρηση Εργασίας- 69.000 έφοδοι σε κλάδους υψηλής επικινδυνότητας (πίνακες)

Οι βασικές προκλήσεις

Σύμφωνα με έρευνα της GEOAXIS, ο κλάδος των logistics αντιμετωπίζει έξι βασικά εμπόδια:

  • Περιορισμένη διαθεσιμότητα γης: Η εξεύρεση νέων εκτάσεων γίνεται δυσκολότερη και ακριβότερη.
  • Αυστηροί πολεοδομικοί περιορισμοί: Δυσχεραίνουν τις νέες αναπτύξεις.
  • Αβέβαιο κόστος κατασκευής: Ο πληθωρισμός και η άνοδος των τιμών πρώτων υλών αυξάνουν το ρίσκο.
  • Έλλειψη εργατικού δυναμικού: Η στελέχωση απομακρυσμένων κέντρων καθίσταται πρόκληση.
  • Περιβαλλοντικοί περιορισμοί (ESG): Οι επενδύσεις πρέπει να συμμορφώνονται με νέους πράσινους κανονισμούς.
  • Ενεργειακό κόστος και επάρκεια: Ιδιαίτερα κρίσιμο για εγκαταστάσεις ψυχρής αποθήκευσης.

Παρά τις προκλήσεις, το 2025 αναμένεται να είναι έτος-σταθμός, καθώς προγραμματίζονται επενδύσεις άνω των 2 δισ. ευρώ σε νέες αποθήκες και logistics hubs.

Οι διεθνείς τάσεις και η θέση της Ελλάδας

Η απορρόφηση αποθηκευτικών χώρων στην Ευρώπη άγγιξε τα 13,6 εκατ. τ.μ. το 2024, με αυξημένη ζήτηση για μεγάλους χώρους άνω των 10.000 τ.μ. Οι κορυφαίες αγορές είναι η Γερμανία, η Γαλλία και η Ισπανία, με την Ελλάδα να παραμένει εκτός του βασικού επενδυτικού ενδιαφέροντος λόγω μειωμένης προσφοράς και κατακερματισμένων υποδομών.

Οι περισσότερες αποθήκες στην Ελλάδα διαθέτουν ωφέλιμο ύψος κάτω των 9 μέτρων, όταν τα σύγχρονα πρότυπα απαιτούν ύψος άνω των 10 μέτρων για βέλτιστη αποθήκευση. Η αναβάθμιση των υπαρχουσών εγκαταστάσεων είναι κρίσιμη για την προσέλκυση διεθνών παικτών.

Ποιες είναι οι προοπτικές;

Για να μπει η Ελλάδα στον χάρτη των διεθνών μεταφορών, απαιτούνται:

  • Επενδύσεις σε σύγχρονες αποθήκες και hubs με υψηλές προδιαγραφές.
  • Απλοποίηση του νομικού πλαισίου για να διευκολυνθεί η ανάπτυξη νέων μονάδων.
  • Αξιοποίηση της γεωπολιτικής θέσης της χώρας ως κόμβου διαμετακόμισης.
  • Κίνητρα για προσέλκυση διεθνών επενδυτών, ειδικά μέσω ΣΔΙΤ.

Με στρατηγικό σχεδιασμό και στοχευμένες επενδύσεις, η Ελλάδα μπορεί να εξελιχθεί σε βασικό παίκτη στον κλάδο των logistics, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά της στη διεθνή αγορά.

Tags: eeconomylogistics Ελλάδααποθήκες Ελλάδαδιεθνείς μεταφορέςεπενδύσεις logisticsκόμβος μεταφορών
Προηγούμενο άρθρο

Τι σημαίνει να ανήκει κανείς στη μεσαία τάξη σε Γερμανία, στη Γαλλία ή στο Ηνωμένο Βασίλειο;

Επόμενο άρθρο

Οι ικανότητες του ηγέτη: Όραμα, πρότυπο, καθοδήγηση

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η πολωνική έκπληξη στον ελληνικό τουρισμό

Η πολωνική έκπληξη στον ελληνικό τουρισμό

29 Απριλίου 2025
Η 3η Δεκέμβρη στο Υπουργείο Παιδείας

Η 3η Δεκέμβρη στο Υπουργείο Παιδείας

3 Δεκεμβρίου 2024
Επιμελητήριο Πιερίας: «Πάσχα στον Τόπο μας»

Επιμελητήριο Πιερίας: «Πάσχα στον Τόπο μας»

29 Απριλίου 2024
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP