Σε μια εποχή που η τεχνολογία απομακρύνει τον καταναλωτή από τον πρωτογενή τομέα, η οικογένεια Ηλιού διατηρεί αναλλοίωτη την ουσία της παράδοσης, παντρεύοντας τη γνώση με την καινοτομία. Από το 1980, το ομώνυμο εργαστήρι γαλακτοκομικών προϊόντων αποτελεί σημείο αναφοράς για το πρόβειο γιαούρτι με πέτσα – ένα προϊόν που δεν συμβιβάστηκε ποτέ στην ποιότητά του.
Η νέα γενιά, εκπροσωπούμενη από την κόρη του ιδρυτή, Ελένη Ηλιού, συνεχίζει με πυξίδα τη σταθερότητα, το μεράκι και τη βιωματική εκπαίδευση. Μιλήσαμε μαζί της για το όραμα, τη γυναικεία επιχειρηματικότητα και την ανάγκη του κοινού να επιστρέψει στις ρίζες, έστω και μέσα από ένα γιαούρτι.
Από το 1980 δραστηριοποιείται η επιχείρησή σας; Ποιο μυστικό σας φέρνει στο σήμερα;
Η επιχείρηση δραστηριοποιείται από το 1980 με ιδρυτή τον πατέρα μου, Ιωάννη Ηλιού και το 2014, μου δίνει τη σκυτάλη. Το μυστικό είναι σταθερή ποιότητα των προϊόντων μας.
Υπάρχει κάποιο προϊόν που σας ξεχωρίζει;
Το εμβληματικό προϊόν της επιχείρησης είναι το παραδοσιακό πρόβειο γιαούρτι με την πέτσα.
Ποια είναι τα προϊόντα τα οποία ζητά ο κόσμος; Έχουν αλλάξει σε σχέση με παλιότερα;
Υπάρχει στροφή του κοινού προς την υγιεινή διατροφή και επιλέγει συνειδητά το πρόβειο γιαούρτι μας που είναι από φρέσκο πρόβειο γάλα χωρίς συντηρητικά, πρόσθετες ουσίες και σάκχαρα.
Ποιος είναι ο καλύτερος πελάτης-καταναλωτής και ποιος ο χειρότερος;
Ο καλύτερος πελάτης είναι ο πιστός πελάτης και ο χειρότερος είναι ταυτόχρονα και πολύτιμος για την επιχείρηση γιατί μέσα από τα παράπονα μας δίνει την ευκαιρία για διόρθωση, βελτίωση και εξέλιξη.
Η μεγάλη ζήτηση για προϊόντα από αλεύρι Ζέας ήρθε για να μείνει ή θα μας περάσει;
Πιστεύω ότι είναι τάση που θα ξεφουσκώσει γιατί δεν υπάρχει ζήτηση από μεγάλο μερίδιο καταναλωτών.
Έχετε δημιουργήσει ένα χώρο βιωματικής μάθησης για παιδιά. Πώς προέκυψε η ιδέα;
Αρχικά γνωρίζοντας ότι στην περιοχή και ευρύτερα δεν υπάρχει αντίστοιχη βιωματική εμπειρία και δραστηριότητα για τα παιδιά προσχολικής και πρώτης παιδικής ηλικίας και έπειτα γιατί λόγω της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας τα παιδιά προτιμούν τα τελευταία χρόνια να ασχολούνται με τις οθόνες και ήθελα να δώσω την ευκαιρία να γνωρίσουν και να βιώσουν την χαρά και την ικανοποίηση της ενασχόλησης με τον πρωτογενή τομέα και να συμμετέχουν μέσα από τη διαδικασία προσομοίωσης στην παραγωγή πρόβειου γιαουρτιού.
Η πρόσφατη βράβευση σας από το Επιμελητήριο Αργολίδας απασχόλησε τα τοπικά μέσα. Σε
ποια κατηγορία βραβευθήκατε;
Βραβεύτηκα στην κατηγορία γυναικείας επιχειρηματικότητας, δηλαδή βραβεύτηκε αυτή η πολυπλοκότητα του ρόλου, της μητέρας, της νοικοκυράς, της εργαζόμενης καθώς είμαι μητέρα δύο παιδιών 4 και 6 χρονών.
Πόσο καινοτόμα μπορεί να είναι μία επιχείρηση με δραστηριότητα αρκετά παραδοσιακή;
Ακριβώς αυτό ήταν το στοίχημα: Nα βρεθεί η ιδέα για να καινοτομήσουμε, παρόλο το παραδοσιακό προφίλ της επιχείρησης – και το καταφέραμε!
Φέραμε τα παιδιά μέσα στο εργαστήριο, διδάξαμε τις σύγχρονες μεθόδους παραγωγής και μιλήσαμε για τη διατροφική αξία αυτού του αγνού προϊόντος χωρίς συντηρητικά καθώς επίσης και αναδείξαμε τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά. Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί διαπιστώνουν βιώνοντας τη μοναδική εμπειρία εμπιστεύονται ξανά τα παραδοσιακά προϊόντα στηρίζοντας την τοπική κοινωνία και αγορά.
Ποιους στόχους έχετε για το μέλλον;
Το όραμα μας και στόχο μας είναι να ταξιδέψουν τα προϊόντα μας σε όλη την Ελλάδα.