Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία που προκύπτουν από τον όμιλο Phillip Morris International (PMI), τα οποία δείχνουν ότι στο δεύτερο τρίμηνο του 2025 η Παπαστράτος αύξησε το μερίδιό της στις θερμαινόμενες ράβδους, φτάνοντας σε ποσοστό 23,6% με ανάπτυξη κατά 2,6 μονάδες σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2024. Αντίστοιχα σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου του 2025, το μερίδιο αυξήθηκε κατά 2,7 μονάδες, φτάνοντας το 24,8%.
Σημειώνεται ότι η Ελλάδα αποτελεί μία από τις χώρες με το μεγαλύτερο μερίδιο στις θερμαινόμενες ράβδους μεταξύ επιλεγμένων ευρωπαϊκών αγορών όπου δραστηριοποιείται η PMI και παρουσιάζονται σε σχετική έκθεση για τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου. Η PMI παρουσιάζει στοιχεία που αφορούν και το πρώτο εξάμηνο του 2025. Πρόκειται για στοιχεία που καταδεικνύουν ότι πρώτη χώρα σε μερίδιο ήταν η Ουγγαρία με 32,9% και ανάπτυξη κατά 0,6 μονάδες σε σύγκριση με το εξάμηνο του 2024. Ακολουθούν στη δεύτερη θέση η Λιθουανία με μερίδιο 28,6% και ανάπτυξη 0,3 μονάδες και αμέσως μετά η Ελλάδα με 24,8% και ανάπτυξη 2,7 μονάδες. Αμέσως μετά έρχονται η Πορτογαλία με μερίδιο 22,3% και ανάπτυξη κατά 1,7 μονάδες σε σχέση με το πρώτο περσινό εξάμηνο και η Ιταλία με 18% και ανάπτυξη 0,8 μονάδες.
Θυμίζουμε ότι από το 2003, ο όμιλος PMI έχει επενδύσει περισσότερα από 700 εκατομμύρια ευρώ σε νέες υποδομές στο εργοστάσιό της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο αλλά και για την ενίσχυση του έμψυχου δυναμικού και των εμπορικών της σημάτων. Παράλληλα έχει προχωρήσει στη στρατηγική απόφαση να διακόψει την παραγωγή παραδοσιακών τσιγάρων, επικεντρώνοντας αποκλειστικά το ενδιαφέρον στα προϊόντα θερμαινόμενου καπνού.
Όπως προκύπτει από τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά μεγέθη της θυγατρικής του ομίλου PMI, της Παπαστράτος, τα οποία αφορούν σε δωδεκάμηνη περίοδο, οι καθαρές πωλήσεις το 2023 ήταν 763,3 εκατομμύρια ευρώ έναντι 657,27 εκατομμυρίων ευρώ με τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους να ανέρχονται στα 109,83 εκατομμύρια ευρώ από 84,61 εκατομμύρια ευρώ αντίστοιχα.
Αύξηση κατά 6,8% στα καθαρά κέρδη παγκοσμίως στο β’ τρίμηνο
Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη του ομίλου PMI στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν οργανικά κατά 6,8% και έφτασαν τα 10,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Σε ό,τι αφορά τον όγκο αποστολών (shipment volume) στην ίδια περίοδο, ανήλθε στα 200 δισεκατομμύρια μονάδες, καταγράφοντας οργανική ανάπτυξη 1,2% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2025. Σημειώνεται ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, το 41% των καθαρών εσόδων του ομίλου προέρχεται από τα προϊόντα νέας γενιάς, ενώ συνολικά από το 2008 έως σήμερα έχουν διατεθεί πάνω από 14 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως για να εδραιωθούν και να μεγαλώσει το μερίδιο των θερμαινόμενων προϊόντων καπνού. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ το τρίτο τρίμηνο του 2014 τα συγκεκριμένα προϊόντα είχαν μηδενική παρουσία, σήμερα διατίθενται σε 97 αγορές του πλανήτη.
Αναπτυσσόμενες αγορές – στόχοι και η πορεία που ακολουθούν
Σημειώνεται ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, ανοδική πορεία καταγράφεται για το IQOS στις βασικές πόλεις-στόχους της Philip Morris International (PMI) σύμφωνα με τα στοιχεία του β’ τριμήνου 2025 (Q2’25), με την τεχνολογία θερμαινόμενου καπνού (HTU) να ενισχύει σταθερά τη θέση της σε πολλές αγορές παγκοσμίως.
Πιο συγκεκριμένα, η Β. Μακεδονία σημειώνει την υψηλότερη διείσδυση με 21,2% μερίδιο, αυξημένο κατά 2,2 μονάδες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ακολουθούν η Ποντγκόριτσα (19,7%, +2,5pp), τα αεροδρόμια (18,7%, +3,4pp), το Βελιγράδι (16,5%, +3,9pp) και η Σεούλ (13,7%, +1,4pp), αποδεικνύοντας τη δυναμική της IQOS κυρίως στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Ασίας.
Aποδοχή των παραγόμενων προϊόντων σε διαφορετικές αγορές του κόσμου
Aύξηση καταγράφεται επίσης στην Κουάλα Λουμπούρ με 13,2% (+1,5pp), ενώ ανοδικές τάσεις παρουσιάζονται και σε αγορές όπως το Κάιρο (8,8% με ανάπτυξη 0,6 μονάδες), το Μέξικο (6,3% μερίδιο και ανάπτυξη 2,5 μονάδες) και η Τύνιδα (μερίδιο 5,8% και ανάπτυξη 1,8 μονάδες).
Παρά το γεγονός ότι ορισμένες πόλεις όπως το Τορόντο (μερίδιο 2,9%) και η Μανίλα (μερίδιο 2,8%) εμφανίζουν ακόμα χαμηλή διείσδυση, η συνολική εικόνα αποδεικνύει την ευρεία αποδοχή των προϊόντων IQOS σε πολύ διαφορετικές αγορές ανά τον κόσμο. Η συνεχής ανάπτυξη της IQOS επιβεβαιώνει τη στρατηγική μετάβασης της PMI σε καπνικά προϊόντα μειωμένου κινδύνου και ενισχύει το παγκόσμιο αποτύπωμα της εταιρείας στις εναλλακτικές μορφές καπνίσματος.