E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Online σούπερ μάρκετ: Πενταπλασιάστηκε η ανάπτυξη για τους μεγάλους παίκτες της αγοράς

Με ισχυρές επενδύσεις και σαφή μετατόπιση των καταναλωτών προς το ψηφιακό κανάλι, οι online πωλήσεις σε Σκλαβενίτη, ΑΒ, Μασούτη και Κρητικό κινούνται με ρυθμούς που θυμίζουν εποχή πανδημίας, ενώ η αγορά ωριμάζει και επεκτείνεται.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
08/04/2025 21:52
in TRENDS, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Την ώρα που οι πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα κινούνται πλέον με συγκρατημένους ρυθμούς, οι τέσσερις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ καταγράφουν εκρηκτική ανάπτυξη στο ηλεκτρονικό τους κανάλι. Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, το 2024 οι online πωλήσεις σε Σκλαβενίτη, ΑΒ Βασιλόπουλο, Μασούτη και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικό αυξήθηκαν με πενταπλάσιο ρυθμό σε σχέση με τα φυσικά καταστήματα.

Συγκεκριμένα, η ανάπτυξη του online καναλιού έφθασε το 21%, έναντι μόλις 4,2% στα καταστήματα. Η διείσδυση αυξήθηκε κατά 0,4 μονάδες – από το 2,7% στο 3,1% – και η τάση, σύμφωνα με την ίδια πηγή, αναμένεται να συνεχιστεί και το 2025 με επιπλέον άνοδο 0,2 μονάδων.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Χαρτογράφηση της αγοράς σουπερμάκετ στην Ελλάδα

ΓΑΛΠΟ: Κυριαρχία για το own brand της Lidl Ελλάς στα γαλακτοκομικά προϊόντα

Μασούτης – Κρητικός: Το mega-deal που αλλάζει τον χάρτη του λιανεμπορίου έως το 2026

Έτος-ορόσημο το 2020, ισχυρή δυναμική το 2024

Η Convert Group καταγράφει επίσης σταθερή ενίσχυση των online σούπερ μάρκετ. Ο συνολικός τζίρος του κλάδου ανήλθε στα 335 εκατ. ευρώ το 2024, αυξημένος κατά 9% σε σχέση με το 2023, όταν διαμορφώθηκε στα 306 εκατ. ευρώ. Σε ορίζοντα πενταετίας, η αύξηση υπερβαίνει το 300%, με σημείο καμπής το 2020, όταν το ηλεκτρονικό εμπόριο έφθασε τα 100 εκατ. ευρώ λόγω πανδημίας.

Παρά την ταχεία άνοδο, το ποσοστό συμμετοχής των online πωλήσεων στο σύνολο της αγοράς παραμένει περιορισμένο, ιδιαίτερα σε σύγκριση με πιο ώριμες ευρωπαϊκές αγορές. Ωστόσο, οι μεγάλες αλυσίδες εντείνουν τις επενδύσεις σε υποδομές, τεχνολογία, logistics και omnichannel εμπειρίες.

Σκλαβενίτης

Η κίνηση-κλειδί του Σκλαβενίτη το 2023 να αυξήσει το όριο για δωρεάν αποστολή από τα 30 στα 100 ευρώ οδήγησε σε αύξηση της μέσης αξίας παραγγελίας. Η στρατηγική αυτή προκάλεσε ευρύτερη αναπροσαρμογή στην αγορά και έδωσε ώθηση στο online καλάθι συνολικά. Η εταιρεία συνεχίζει να αξιοποιεί τη φυσική της παρουσία ως υποδομή για την κάλυψη των ηλεκτρονικών παραγγελιών.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Eπενδύσεις στα Retail Media

Η ΑΒ Βασιλόπουλος διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στα online σούπερ μάρκετ (30%) και έχει αυξήσει τη συνεισφορά του ψηφιακού της καναλιού στο 5% του συνολικού τζίρου. Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε υποδομές (Home Shop Center στον Ρέντη), καθώς και στην αξιοποίηση του τομέα των Retail Media, όπου διαθέτει συγκριτικό πλεονέκτημα.

Σε αντίθεση με άλλες αλυσίδες, η ΑΒ διατηρεί χαμηλό το όριο για δωρεάν μεταφορικά στα 45 ευρώ, επιδιώκοντας να διευκολύνει τους πελάτες και να ενισχύσει τη συχνότητα αγορών.

Μασούτης: Δυναμική ανάπτυξη

Η Μασούτης καταγράφει ρυθμό αύξησης 20% στις ηλεκτρονικές της πωλήσεις, υπερδιπλάσιο της αγοράς. Το e-commerce συμμετέχει κατά 2,5% στον συνολικό κύκλο εργασιών της αλυσίδας. Η εταιρεία αξιοποιεί ένα συνδυαστικό μοντέλο, με φυσικά καταστήματα, logistics center και darkstore στην Αττική.

Στο σκέλος των χρεώσεων, έχει εισαγάγει ένα ευέλικτο σύστημα: ελάχιστη παραγγελία 20 ευρώ με μεταφορικά 3,5 ευρώ, ενώ οι δωρεάν αποστολές ισχύουν για αγορές άνω των 90 ευρώ ή για click & collect.

Κρητικός: Ψηφιακό κατάστημα και συνεργασίες στο quick commerce

Η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός επενδύει συστηματικά στη βελτίωση της omnichannel εμπειρίας. Το ψηφιακό της κατάστημα ενισχύεται με συνεργασίες σε πλατφόρμες ταχείας εξυπηρέτησης, αναγνωρίζοντας τη δυναμική του quick commerce. Η στρατηγική της βασίζεται στην τεχνολογική αναβάθμιση, την επέκταση γεωγραφικής κάλυψης και την ενίσχυση της αλυσίδας εφοδιασμού.

Η ραγδαία ψηφιοποίηση του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα οδηγεί σε σημαντικές αλλαγές. Οι μεγάλες αλυσίδες υιοθετούν πολυκαναλικές στρατηγικές, επενδύουν σε retail media, βελτιώνουν τα logistics και στοχεύουν στη μεγιστοποίηση του μέσου καλαθιού. Παράλληλα, εντείνονται οι πιέσεις για ταχύτητα, αξιοπιστία και κάλυψη νέων περιοχών.

Η εστίαση στις ψηφιακές αγορές δεν αποτελεί πλέον επιλογή, αλλά στρατηγική ανάγκη – και οι μεγάλοι παίκτες του κλάδου κινούνται ταχύτατα προς αυτή την κατεύθυνση.

Tags: online σούπερ μάρκετΑΒ ΒασιλόπουλοςΚρητικόςΜΑΣΟΥΤΗΣΣκλαβενίτης
Προηγούμενο άρθρο

Ελληνικές εξαγωγές τροφίμων: Ο δασμολογικός πόλεμος φέρνει «επαναχάραξη» στρατηγικής

Επόμενο άρθρο

Αντίστροφη μέτρηση για το Πάσχα: Σε ποια τιμή κυμαίνεται το φετινό τραπέζι

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Voucher για laptop και tablet: Ποιοι θα τα πάρουν και πότε

Voucher για laptop και tablet: Ποιοι θα τα πάρουν και πότε

3 Φεβρουαρίου 2025
Στρατηγική ενίσχυση των Διεθνών Σχέσεων της ΕΣΕΕ για ισχυρότερη παρουσία στην Ευρώπη

Στρατηγική ενίσχυση των Διεθνών Σχέσεων της ΕΣΕΕ για ισχυρότερη παρουσία στην Ευρώπη

13 Μαρτίου 2025
Η κινεζική εταιρεία ανεβάζει τον ανταγωνισμό με το νέο AI μοντέλο της – Ποιες είναι οι συνέπειες για τις παγκόσμιες τεχνολογικές εταιρείες

Η κινεζική εταιρεία ανεβάζει τον ανταγωνισμό με το νέο AI μοντέλο της – Ποιες είναι οι συνέπειες για τις παγκόσμιες τεχνολογικές εταιρείες

30 Ιανουαρίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP