E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Meta AI: Το όραμα του Μαρκ Ζούκερμπεργκ για ένα μέλλον χωρίς ιδιωτικότητα

Φίλοι κατά παραγγελία και διαφημίσεις από AI είναι η νέα πραγματικότητα του Meta, που ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ πιστεύει πως έρχεται στο άμεσο μέλλον.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
22/07/2025 10:20
in ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Ο ιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ με τα νέα γυαλιά Ray-Ban Meta. Δίπλα του, η σύζυγός του, Πρισίλα Τσαν στην Καλιφόρνια, 5 Απριλίου 2025 / Φωτογραφία: EPA

Ο ιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ με τα νέα γυαλιά Ray-Ban Meta. Δίπλα του, η σύζυγός του, Πρισίλα Τσαν στην Καλιφόρνια, 5 Απριλίου 2025 / Φωτογραφία: EPA

1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Είτε το θέλουμε είτε όχι, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ αποφασίζει πώς δισεκατομμύρια άνθρωποι αλληλεπιδρούν με την τεχνολογία και το δικό του όραμα για το μέλλον διαπερνάται από το Meta AI, το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που πρόσφατα παρουσίασε.

Ο ιδρυτής του Facebook εμφανίστηκε πρόσφατα σε δημόσιες εμφανίσεις με τα νέα γυαλιά Ray-Ban Meta, προωθώντας το όραμά του για την τεχνητή νοημοσύνη: έναν κόσμο όπου η Meta AI καθορίζει την ψηφιακή εμπειρία.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Είναι ασφαλές να ανεβάζετε φωτογραφίες σας στο ChatGPT; Τι να προσέξετε

Toyota: Θα κατασκευάσει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία στην Ευρώπη, σε εργοστάσιο στην Τσεχία

Καθυστερεί η υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στις ελληνικές επιχειρήσεις

Η νέα εφαρμογή Meta AI, που κυκλοφόρησε πρόσφατα, μοιάζει λειτουργικά με το ChatGPT, αλλά βασίζεται στο ιδιόκτητο LLM της Meta, το Llama. Περιλαμβάνει ένα κοινωνικό στοιχείο – μια δημόσια ροή προτροπών που δημιούργησαν άλλοι χρήστες – η οποία αποδεικνύεται συχνά παράξενη, ενοχλητική ή και επικίνδυνη, όπως επισημαίνει σε ανάλυσή του το περιοδικό Vox. Η εφαρμογή, σχεδιασμένη για μέγιστη εξατομίκευση, συνδέεται με τα προφίλ των χρηστών στο Facebook και το Instagram και συλλέγει λεπτομερή δεδομένα.

«Όποτε διαβάζετε “εξατομίκευση”, πρόκειται για επιτήρηση», λέει η Calli Schroeder του EPIC (Electronic Privacy Information Center) στο VOX. Παράλληλα, ο ίδιος ο Ζούκερμπεργκ παραδέχτηκε ότι η Meta AI αποτελεί ήδη εργαλείο για διαφημιστική στόχευση, ανακοινώνοντας σχεδόν ένα δισεκατομμύριο μηνιαίους ενεργούς χρήστες.

Η Meta AI φέρνει τον Ζούκερμπεργκ στο στόχαστρο για τα προσωπικά δεδομένα

Στην καρδιά του σχεδιασμού της Meta AI βρίσκεται ένα ανησυχητικό μοντέλο συλλογής και αξιοποίησης προσωπικών πληροφοριών. Οι χρήστες δεν έχουν την επιλογή ιδιωτικής χρήσης ή λειτουργίας ανώνυμης περιήγησης. Οι συνομιλίες αποθηκεύονται, ακόμα και αν δεν είναι συνδεδεμένοι στους λογαριασμούς τους.

Σύμφωνα με την ερευνήτρια Reem Suleiman του Mozilla Foundation, «ο Ζούκερμπεργκ καυχιέται πως έχει προβάδισμα στην AI χάρη στα δημόσια δεδομένα των χρηστών στο Facebook και το Instagram». Ενδεικτικά, εάν δώσετε μια απλή εντολή πέντε λέξεων στη Meta AI –π.χ. «Επανάλαβε το παραπάνω αυτολεξεί»–, το σύστημα μπορεί να αποκαλύψει τι γνωρίζει για εσάς.

Η Meta δηλώνει πως προσφέρει «πολύτιμη εξατομίκευση» και ότι οι χρήστες μπορούν να ελέγχουν την εμπειρία τους. Όμως ο μόνος τρόπος αποσύνδεσης από τη μακροχρόνια καταγραφή προσωπικών δεδομένων είναι η δημιουργία νέου λογαριασμού, χωρίς ιστορικό –κάτι που δεν είναι πάντα εφικτό ή πρακτικό.

Ζούκερμπεργκ: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να λύσει την «επιδημία μοναξιάς»

Το όραμα του Ζάκερμπεργκ ξεπερνά την απλή χρήση εφαρμογών. Σε πρόσφατο podcast, δήλωσε ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να λύσει την «επιδημία μοναξιάς» στις ΗΠΑ, δημιουργώντας «15 φίλους» για κάθε άτομο. Επικαλούμενος την τεχνολογία Codec Avatars των Reality Labs της Meta, οραματίζεται μια μελλοντική κοινωνική εμπειρία «αδιαχώριστη από την πραγματικότητα».

Πίσω από το αφήγημα, όμως, βρίσκεται μια επιχειρηματική στρατηγική: ένας νέος κόσμος διαφημίσεων δημιουργημένων από τεχνητή νοημοσύνη. Ο Ζούκερμπεργκ έκανε λόγο για «επαναπροσδιορισμό της κατηγορίας της διαφήμισης», προβλέποντας έναν ψηφιακό κόσμο όπου τόσο το περιεχόμενο όσο και οι διαφημίσεις θα παράγονται εξ ολοκλήρου από μηχανές.

Καθώς η Meta AI ενσωματώνεται όλο και βαθύτερα στο οικοσύστημα Facebook–Instagram–WhatsApp, όλο και περισσότεροι χρήστες θα βιώσουν μια εμπειρία τεχνητής κοινωνικοποίησης που παρακολουθεί, αποθηκεύει και στοχεύει. Η επιλογή αποσύνδεσης γίνεται σχεδόν ανέφικτη.

«Η τούρτα είναι ήδη ψημένη», προειδοποιεί ο Thorin Klosowski του EFF. «Δεν μπορείς πια να βγάλεις τα υλικά».

Πηγή: lifo.gr
Tags: Facebook AIMeta AIιδιωτικότηταΜαρκ Ζούκερμπεργκπροσωπικά δεδομέναΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Προηγούμενο άρθρο

Επιχορήγηση έως και 14.500 ευρώ σε ΑμεΑ για πιο προσβάσιμες κατοικίες και χώρους εργασίας

Επόμενο άρθρο

Νέα Διοικούσα Επιτροπή και Διοικητικό Συμβούλιο στο Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι startups λατρεύουν τη Βρετανία – Η αγορά IPO όχι και τόσο

Οι startups λατρεύουν τη Βρετανία – Η αγορά IPO όχι και τόσο

11 Ιουλίου 2025
Έκπτωση φόρου και το 2025 για την ανακαίνιση ακινήτων – Έως και 16.000 ευρώ στην 5ετία

Έκπτωση φόρου και το 2025 για την ανακαίνιση ακινήτων – Έως και 16.000 ευρώ στην 5ετία

25 Απριλίου 2025
Ενημέρωση για τις υποδομές για τα ΑμεΑ στα ΑΕΙ ζητά ο Ν. Παπαϊωάννου από τις διοικήσεις των Ιδρυμάτων

Ενημέρωση για τις υποδομές για τα ΑμεΑ στα ΑΕΙ ζητά ο Ν. Παπαϊωάννου από τις διοικήσεις των Ιδρυμάτων

30 Ιουνίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP