E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Mediterra: Μια ελληνική εταιρεία που μεγαλώνει με οδηγό τη μαστίχα και την καινοτομία

Mediterra αποτελεί, αναμφίβολα, έναν σύγχρονο εκφραστή της δύναμης της ελληνικής γης, της παράδοσης και της εξωστρέφειας.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
24/06/2025 10:38
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ως επιστέγασμα των προσπαθειών της, το 2024, πέτυχε τα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα στην ιστορία της, αποδεικνύοντας ότι βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης.

Πίσω από τους αριθμούς, όμως, κρύβεται μια σαφής στρατηγική. Η Mediterra εξελίσσεται σταθερά σε έναν πολυδιάστατο οργανισμό, που επενδύει στην τεχνολογία, ανοίγει νέα δίκτυα λιανικής, αναπτύσσει καινοτόμα προϊόντα και προχωρά σε έξυπνες επιχειρηματικές κινήσεις με όραμα δεκαετίας.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

SuiHub Athens: Επένδυση ύψους 15 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του ελληνικού οικοσυστήματος blockchain

Attica Stores: Θέλουν αύξηση τζίρου +5% στην επέτειο των 20 ετών και αντίστοιχη αύξηση κερδοφορίας

Apple: Εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγοράς της Perplexity -«Ζαλίζει» το ποσό που πρέπει να δώσει

Αποτελέσματα θετικότερα του αναμενόμενου

Η Mediterra, θυγατρική της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου, κατέγραψε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 15%, φτάνοντας τα 14,25 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 21%, αγγίζοντας τις 465.386 ευρώ. Σε μια χρονιά με έντονη πληθωριστική πίεση, γεωπολιτική αστάθεια και καταναλωτική κόπωση, οι επιδόσεις αυτές δεν ήταν απλώς θετικές αλλά θα μπορούσα να χαρακτηριστούν εντυπωσιακές.

Η διοίκηση δεν κρύβει την ικανοποίησή της, σημειώνοντας πως τα αποτελέσματα ξεπέρασαν τον αρχικό προϋπολογισμό. Και η πρόβλεψη για το 2025, παρά τις προκλήσεις, παραμένει αισιόδοξη.

Μια επιχείρηση με βαθιές ρίζες

Η Mediterra δεν ξεχνά από πού ξεκίνησε. Η μαστίχα Χίου είναι ο θεμέλιος λίθος της, τόσο ως πρώτη ύλη όσο και ως σύμβολο. Η απόφαση της UNESCO να την εντάξει στην Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά και η αναγνώριση από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων ως φυσικό φάρμακο, δίνουν στη Mediterra ισχυρό θεσμικό όπλο.

Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι αρκείται και περιορίζεται στην παράδοση. Αντιθέτως, η επιχείρηση έχει στραφεί με τόλμη στην καινοτομία. Αναβαθμίζει το παραγωγικό και ψηφιακό της αποτύπωμα, ενσωματώνει «πράσινες» πολιτικές και επενδύει σε νέες τεχνολογίες και προϊόντα με υψηλή προστιθέμενη αξία.

Η είσοδος στα σουπερμέρκετ και η αναγέννηση του παντοπωλείου

Ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της Mediterra για τα επόμενα χρόνια είναι η ενίσχυση της παρουσίας της στο οργανωμένο λιανεμπόριο.

Από τα εξειδικευμένα καταστήματα Mastiha Shop, η εταιρεία κάνει πλέον άνοιγμα και στη μικρή λιανική με ένα νέο concept, τα παντοπωλεία μεσογειακής διατροφής.

Όπως είχε δηλώσει στο πρόσφατο παρελθόν ο Γιάννης Μανδάλας, διευθύνων σύμβουλος της Mediterra, η ιδέα δεν είναι καινούρια. Ήταν πάντα μια φιλοδοξία  να δημιουργηθούν χώροι που φιλοξενούν όχι μόνο τα δικά τους προϊόντα αλλά και εκλεκτά προϊόντα μικρών παραγωγών απ’ όλη τη Μεσόγειο.

Τα πρώτα δύο παντοπωλεία, σε Χίο και Κολωνάκι, θα στηθούν πάνω σε ήδη υπάρχοντα καταστήματα mini market, τα οποία θα ανακαινιστούν πλήρως. Εκεί, οι καταναλωτές θα βρίσκουν 3-4.000 κωδικούς, από βασικά τρόφιμα μέχρι premium προϊόντα. Πρόκειται για μια επένδυση, με ορίζοντα τριετίας, που θα ξεπεράσει το 1 εκατ. ευρώ.

Σημαντική είναι η σημείωση ότι το νέο εγχείρημα δεν έρχεται σε σύγκρουση με τα Mastiha Shop, όπως διαβεβαιώνει η διοίκηση. Αντίθετα, τα δύο μοντέλα θα λειτουργούν συμπληρωματικά, με το ένα να προβάλλει τη μαστίχα ως brand και το άλλο να προτείνει μια συνολική εμπειρία μεσογειακής γαστρονομίας.

Εμπλουτισμός των προϊοντων

Το 2024, η Mediterra επέδειξε έντονη κινητικότητα και λάνσαρε οκτώ νέα προϊόντα. Τρία στη σειρά Cultura Mediterra, τέσσερα στο Mastihashop, και ένα στη μάρκα ELMA, το οποίο παραμένει από τα πιο αναγνωρίσιμα ελληνικά brands στο εξωτερικό.

Το άνοιγμα της εταιρείας στη βιομηχανία, με πρώτες ύλες βασισμένες στη μαστίχα, αναμένεται να διευρυνθεί ακόμη περισσότερο το 2025. Ταυτόχρονα, δρομολογείται η διείσδυση σε νέες αγορές, με στόχο να γίνει η Mediterra ένας από τους βασικούς πρεσβευτές του ελληνικού branding στο εξωτερικό.

Τεχνολογία και πρωτογενής τομέας στο επίκεντρο

Η Mediterra δεν περιορίζεται στην παραγωγή και εμπορία. Δραστηριοποιείται ενεργά στον πρωτογενή τομέα, επενδύοντας στην καλλιέργεια και την εκτροφή. Δημιουργεί κτήματα και στάβλους, συμμετέχοντας σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα με στόχο τη διάσωση και ανάπτυξη της χιώτικης φυλής προβάτου, μιας από τις κορυφαίες στον κόσμο σε γαλακτοπαραγωγή.

Παράλληλα, στρέφεται σε προϊόντα κρυοξήρανσης (lyophilized), με στόχο την παραγωγή τροφίμων μακράς διαρκείας χωρίς συντηρητικά. Τζατζίκι, γιαούρτι, φάβα, ακόμα και μαστίχα ή μανταρίνι, όλα σε μορφή σκόνης, έτοιμα να ανασυσταθούν μόνο με νερό. Και όλα χωρίς να χάνουν καθόλου από τη γεύση ή τα θρεπτικά τους συστατικά.

Η χρήση φωτοβολταϊκών, η ενοικίαση νέων αποθηκευτικών χώρων, η απόκτηση ποσοστού σε συνεργαζόμενη εταιρεία, είναι μόνο μερικές από τις κινήσεις που επιβεβαιώνουν πως η Mediterra έχει ξεκάθαρο στρατηγικό σχέδιο.

Πίσω από την εταιρεία: Συνεταιρισμός, επενδυτές, ναυτιλία

Η Mediterra δεν είναι ένας απλός ιδιωτικός όμιλος. Ο κύριος μέτοχος, με ποσοστό 54,14%, είναι ο Συνεταιρισμός Μαστιχοπαραγωγών Χίου. Το υπόλοιπο μετοχικό κεφάλαιο μοιράζεται μεταξύ του Zaitech Fund (28,41%), της εταιρείας Κορρές (5,13%) και γνωστών Χιωτών εφοπλιστών (8-10%), ενώ ένα μικρό ποσοστό βρίσκεται στη διασπορά.

Αυτό σημαίνει ότι πίσω από κάθε επιτυχία της Mediterra, υπάρχουν παραγωγοί, επιστήμονες, επενδυτές, και, κυρίως, μια κοινότητα που στηρίζει και στηρίζεται.

Το μέλλον της Mediterra γράφεται ήδη

Το 2025 θα είναι μια χρονιά δοκιμών αλλά και μεγάλων προσδοκιών. Η εταιρεία προειδοποιεί για πιθανές δυσκολίες λόγω μειωμένης παραγωγής μαστίχας, εξαιτίας των έντονων βροχοπτώσεων του Σεπτεμβρίου.

Παρά τις προκλήσεις υπάρχει αισιοδοξία για το 2025

Όμως, η σταθερότητα της στρατηγικής της και η πολυκαναλική της προσέγγιση προσφέρουν ισχυρή βάση.

Η Mediterra εξελίσσεται σε ένα case study για το πώς μια ελληνική επιχείρηση μπορεί να διατηρήσει τις ρίζες της, να υπηρετεί την παράδοση και ταυτόχρονα να κοιτά μπροστά.

Στοχεύει σε ανάπτυξη που δεν βασίζεται μόνο στο ράφι, αλλά στη σχέση με τον καταναλωτή, στον σεβασμό στον παραγωγό και στην αξιοποίηση κάθε διαθέσιμου εργαλείου, από την επιστήμη μέχρι τη συνεργασία.

Σε μία Ελλάδα που όλο και περισσότεροι αναζητούν ένα μοντέλο για το πώς μπορεί να δημιουργηθεί αξία από το ελληνικό DNA, η Mediterra είναι ήδη ένα από τα πιο πειστικά παραδείγματα.

Tags: Cultura MediterraELMAMediterraΈνωση Μαστιχοπαραγωγώνμαστίχα Χίου
Προηγούμενο άρθρο

Only Fans: Τα κέρδη των creators και όταν ξοδεύονται περιουσίες για χάρη τους

Επόμενο άρθρο

Επτά μαθήματα ζωής για τον πλούτο -Τι έχουν πει Τζεφ Μπέζος, Μπιλ Γκέιτς και άλλοι 5 μεγιστάνες

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το σχέδιο Τραμπ για μείωση του ομοσπονδιακού κράτους και εξοικονόμηση 100 δισ. δολαρίων

Το σχέδιο Τραμπ για μείωση του ομοσπονδιακού κράτους και εξοικονόμηση 100 δισ. δολαρίων

29 Ιανουαρίου 2025
Πτώση στη ζήτηση και ενεργειακό κόστος: Η κλωστοϋφαντουργία σε κρίσιμο σταυροδρόμι

Πτώση στη ζήτηση και ενεργειακό κόστος: Η κλωστοϋφαντουργία σε κρίσιμο σταυροδρόμι

24 Ιανουαρίου 2025
«Φρένο» στις προσλήψεις: Τι δείχνουν τα στοιχεία για την αγορά εργασίας το 2025

«Φρένο» στις προσλήψεις: Τι δείχνουν τα στοιχεία για την αγορά εργασίας το 2025

11 Δεκεμβρίου 2024
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP