Η ευρωπαϊκή εταιρεία ζυμαρικών Eurimac από 1939, με ιδρυτές τους αδερφούς Κωνσταντινίδη, διαθέτει στην αγορά τα προϊόντα ΜΑΚΒΕΛ, και λανσάρει τη νέα πιστοποιημένη σειρά, με προϊόντα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη.
ESG και ανάπτυξη σε τρεις πυλώνες
Mε έδρα στο Κιλκίς, η εταιρεία εξάγει σε 60 χώρες, και αυτό αποτελεί το 55% του τζίρου της. Η εξωστρέφεια αποτελεί άλλωστε έναν από τους τρεις βασικούς πυλώνες της, στους οποίους αναπτύσσει τη στρατηγική της, με τη βιωσιμότητα και την καινοτομία να αποτελούν τους άλλους δύο.
Αναφορικά με τον δεύτερο πυλώνα, η βιωσιμότητα, βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της εταιρείας, με χρήση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ανακυκλώσιμα υλικά συσκευασίας, zero waste, πράσινο σχεδιασμό μεταφορών. Ακόμα η εταιρεία έχει πιστοποιηθεί ως η πρώτη εταιρεία τροφίμων στην Ελλάδα που έφτασε στο επίπεδο platinum για τις διαδικασίες μηδενικών αποβλήτων, με 99,98% των υλικών της να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Εκτός από τη πολιτική που αφορά το περιβάλλον, το κοινωνικό αποτύπωμα της εταιρείας αναδεικνύεται από συνεργασίες όπως με το Άλμα Ζωής και το Χαμόγελο του Παιδιού – καθώς και το βραβείο αιμοδοσίας το οποίο έλαβαν. Ακόμα, οι άνθρωποι της ΜΑΚΒΕΛ υπέγραψαν τη Χάρτα της Διαφορετικότητας καθώς πιστεύουν βαθιά στα ανθρώπινα δικαιώματα.
Όπως αναφέρει ο CEO, Οδυσσέας Παπαδόπουλος, προτεραιότητα αποτελεί και η καινοτομία, η οποία διατρέχει συνολικά τη νοοτροπία της εταιρείας: ΑΙ από το 2020, βιομάζα, συνεργασία με επιστήμονες νευροβιολογίας για το rebranding μερικές από τις καινοτομίες που υιοθετεί. «Σε επίπεδο καινοτομίας προϊόντων, δοκιμάζουμε νέα προϊόντα, με ολική άλεση, βρόμη, με γρήγορο βρασμό και διάφορα σχέδια μέχρι να καταλήξουμε στο καλύτερο για τον καταναλωτή προϊόν» επεσήμανε ο κ. Παπαδόπουλος.
Οι επενδύσεις και η πορεία της ΜΑΚΒΕΛ το 2024
Με επενδυτικό πλάνο 12 εκατομμυρίων ευρών, η ΜΑΚΒΕΛ, προχωρά στην 7η υπερσύγχρονη γραμμή παραγωγής, σε αναβάθμιση μύλου, σε επιπλέον χώρους αποθήκευσης, σε νέα μονάδα βιομάζας αλλά και νέα μηχανήματα λόγω των αυξανόμενων απαιτήσεων των καταναλωτών.
Σε ερώτηση δημοσιογράφων για τον τζίρο του 2024, ο κ. Παπαδοπουλος ανέφερε ότι δεν ανακοινώνονται επίσημα στοιχεία μέχρι να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι όμως η κερδοφορία είναι καλύτερη και ο δανεισμός εξακολουθεί να είναι μηδενικός για τη ΜΑΚΒΕΛ
Η σειρά χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη
Με γεύση κλασικού ζυμαρικού, η εταιρεία δημιούργησε μία σειρά η οποία απευθύνεται σε όσους έχουν διαβήτη ή σε όσους επιλέγουν μία ισορροπημένη διατροφή, την καλή υγεία αλλά και την πρόληψη της παχυσαρκίας. Με δεδομένο ότι δυστυχώς η χώρα μας είναι πρώτη στην εμφάνιση παιδικής παχυσαρκίας (ιδιαίτερα μετά την πανδημία), η ομάδα της ΜΑΚΒΕΛ ανέθεσε σε επιστημονική ομάδα την αναζήτηση της σύνθεσης και των συνθηκών θερμικής επεξεργασίας ώστε να προκύψει ένα προϊόν με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη
Και τα κατάφερε! Το σπαγγέτι στα 4 λεπτά βρασμού έχει γλυκαιμικό δείκτη 37! Στην ίδια σειρά αλλά με άλλη σύσταση βρασμού λάνσαρε τις πένες, το κριθαράκι και το λιγκουίνι.
Προκλήσεις και ευκαιρίες για τη ΜΑΚΒΕΛ
Το αυξημένο κόστος ενέργειας απασχόλησε την εταιρεία στην αρχή, όπως και τα μεγάλα κόστη των πρώτων υλών, τα οποία αποτελούν το 70% των εξόδων. Η Eurimac αντιμετωπίζει τα σχετικά κόστη και αναπροσαρμόζει τις κινήσεις της ενώ αναζητά προσωπικό, από υψηλόβαθμα στελέχη μέχρι και ανθρώπους της παραγωγής.
Οι κλινική μελέτη πίσω από τη σειρά
Ο Δρ. Κωνσταντίνος Ξένος έθεσε το επιστημονικό πλαίσιο της συζήτησης και παρέθεσε δεδομένα για την κλινική μελέτη, η οποία είχε ως αποτέλεσμα μία σειρά προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας. «Το προϊόν προκύπτει από το συνδυασμό ενός μείγματος υψηλής διατροφικής αξίας (σιτάρι, αλεύρι βρόμης, φύτρα σταριού) και υψηλής τεχνολογίας» ανέφερε.
Στόχο αποτελεί η θρέψη αλλά και η πέψη, για ανθρώπους οι οποίοι παρουσιάζουν διαβήτη ή απλά επιλέγουν μία διατροφή ισορροπημένη.
«Η συνεργασία με Ωραίους Έλληνες»
«Η συνεργασία με Ωραίους Έλληνες» είναι το κλειδί για τη συμμετοχή μου στο project ανέφερε ο κ. Ξένος. «Μία ομάδα που έχει το μεράκι και το όραμα. Ένα brand που αυτό που υπόσχεται το κάνει. Προτείνουμε λύσεις υγιεινές αλλά και γευστικές» ήταν η κατακλείδα του event για την παρουσίαση της νέας σειράς.