Οι εμπορικές εντάσεις φαίνεται πως δεν εμποδίζουν τις κινεζικές εταιρείες να εισέλθουν στις ΗΠΑ, τις οποίες υπολογίζουν ως μία από τις μεγαλύτερες αγορές τους. Η αποφασιστικότητα των κινεζικών εταιρειών για επέκταση στο εξωτερικό, αψηφά τις ανησυχίες για τους γεωπολιτικούς κινδύνους, κυρίως ποντάροντας στις προβλέψεις ότι η ζήτηση στις ΗΠΑ θα παραμείνει ισχυρή.
«Παραμένουμε μπροστά μόνο με την επένδυση στην έρευνα και την ανάπτυξη με επίκεντρο τον καταναλωτή και την παρακολούθηση των τάσεων της αγοράς που τελικά ικανοποιούν τις ανάγκες του», δήλωσε στο CNBC, ο συνιδρυτής της Insta360, Max Richter, της οποίας οι κάμερες 360 μοιρών ξεκίνησαν επίσημα τις πωλήσεις στο Apple Store το 2018.
Η εταιρεία φωτογραφικών μηχανών Insta360 με έδρα τη Σενζέν, αντίπαλος της GoPro, συγκέντρωσε 1,938 δισεκατομμύρια γουάν (270 εκατομμύρια δολάρια) κατά την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο της Σαγκάης την περασμένη Τετάρτη, με την ονομασία Arashi Vision. Οι μετοχές εκτινάχθηκαν κατά 274%, δίνοντας στην εταιρεία χρηματιστηριακή αξία 71 δισ. γιουάν (9,88 δισ. δολάρια).
Η Κίνα εγκαινίασε την αγορά STAR της Σαγκάης τον Ιούλιο του 2019, μόλις λίγους μήνες αφότου ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ ανακοίνωσε τα σχετικά σχέδια. Η τεχνολογική αγορά τύπου Nasdaq δημιουργήθηκε για να στηρίξει τις εταιρείες τεχνολογίας υψηλής ανάπτυξης, αυξάνοντας παράλληλα τις απαιτήσεις για την επενδυτική βάση, ώστε να περιοριστεί η κερδοσκοπική δραστηριότητα.
«Όλο και περισσότερες ικανές κινεζικές εταιρείες γίνονται παγκόσμιες», δήλωσε ο King Leung, παγκόσμιος επικεφαλής των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, της fintech και της βιωσιμότητας στην InvestHK. Ο ίδιος επισήμανε την αυξανόμενη παγκόσμια δραστηριότητα κινεζικών εταιρειών, όπως ο γίγαντας μπαταριών CATL, ο οποίος εισήχθη στο Χονγκ Κονγκ τον περασμένο μήνα.
Το InvestHK είναι μια κυβερνητική υπηρεσία του Χονγκ Κονγκ που προωθεί τις επενδύσεις στην περιοχή. Έχει διοργανώσει ταξίδια για να βοηθήσει να συνδεθούν οι επιχειρήσεις της ηπειρωτικής Κίνας με ευκαιρίες στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένου ενός ταξιδιού στη Μέση Ανατολή τον περασμένο μήνα.
Η Roborock, μια εταιρεία με ηλεκτρικές σκούπες ρομπότ, η οποία είναι επίσης εισηγμένη στο ταμπλό του STAR, ανακοίνωσε αυτόν τον μήνα ότι σχεδιάζει να εισαχθεί στο Χονγκ Κονγκ. Περισσότερα από τα μισά έσοδα της εταιρείας πέρυσι προήλθαν από τις υπερπόντιες αγορές. Στο Consumer Electronics Show στο Λας Βέγκας φέτος, η Roborock παρουσίασε μια ηλεκτρική σκούπα με ρομποτικό βραχίονα για την αυτόματη απομάκρυνση των εμποδίων κατά τον καθαρισμό των δαπέδων. Η συσκευή κυκλοφόρησε στη συνέχεια στις ΗΠΑ στην τιμή των 2.600 δολαρίων.
Τον Νοέμβριο, η κινεζική εταιρεία οικιακών συσκευών Hisense δήλωσε ότι στοχεύει να γίνει η κορυφαία πωλήτρια τηλεοράσεων στις ΗΠΑ σε δύο χρόνια ενώ τον περασμένο μήνα, η κινεζική Bc Babycare ανακοίνωσε την επίσημη επέκτασή της στις ΗΠΑ και πρόβαλε την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού της ως έναν τρόπο αντιστάθμισης των δασμολογικών κινδύνων.
Νέα φάση επέκτασης
Οι κινεζικές εταιρείες επεκτείνονται στο εξωτερικό τα τελευταία χρόνια, εν μέρει επειδή η ανάπτυξη στη χώρα τους έχει επιβραδυνθεί, καθώς η καταναλωτική ζήτηση παρέμεινε υποτονική μετά την πανδημία της Covid-19.
Για παράδειγμα, η Insta360 παράγει κυρίως στην Κίνα, αλλά έχει γραφεία στο Βερολίνο, το Τόκιο και το Λος Άντζελες.
Η επόμενη φάση της παγκοσμιοποίησης των κινεζικών εταιρειών θα πωλεί διαφορετικά είδη προϊόντων. Όσες έχουν γίνει παγκόσμιες πωλούσαν κυρίως οικιακές συσκευές και ηλεκτρονικά είδη, αλλά τώρα είναι πιθανό να επεκταθούν σημαντικά στα παιχνίδια.
Ήδη, η Pop Mart με έδρα το Πεκίνο έχει γίνει παγκόσμιος παίκτης παιχνιδιών, με τη σειρά φιγούρων Labubu να κερδίζει δημοτικότητα παγκοσμίως.
Οι συνολικές πωλήσεις της Pop Mart, κυρίως εγχώριες, ήταν 4,49 δισεκατομμύρια γιουάν το 2021. Το 2024, μόνο οι πωλήσεις στο εξωτερικό ξεπέρασαν αυτό το ποσό και έφτασαν τα 5,1 δισεκατομμύρια γουάν, αυξημένες κατά 373% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, ενώ οι πωλήσεις στην ηπειρωτική Κίνα σκαρφάλωσαν στα 7,97 δισεκατομμύρια γουάν.
Η εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ εταιρεία λιανικής πώλησης δεν μοιράζεται δημοσίως πολλά για τα παγκόσμια σχέδια επέκτασης των καταστημάτων της ή τις υπάρχουσες τοποθεσίες, αλλά ένας ανεξάρτητος blogger συνέταξε μια λίστα με τουλάχιστον 17 τοποθεσίες καταστημάτων στις ΗΠΑ από τα μέσα Μαΐου, οι περισσότερες από τις οποίες άνοιξαν τα τελευταία δύο χρόνια.
Μάλιστα, εκτιμάται ότι η Pop Mart σχεδιάζει να ανοίξει περισσότερα καταστήματα σε όλο τον κόσμο και καθώς οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο σε προϊόντα με χαρακτήρες, σε περιόδους άγχους και μακροοικονομικής αβεβαιότητας.