E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Jackaroo & Mailo’s: Πώς οι «μικροί» της εστίασης έγιναν τα μεγάλα deals

Οι πρόσφατες εξαγορές στον χώρο της εστίασης δείχνουν πως τα αναπτυσσόμενα brands μετατρέπονται σε επενδυτικές ευκαιρίες για μεγάλους ομίλους.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
02/04/2025 10:27
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Οι εξαγορές της Jackaroo από τη Vivartia και της Mailo’s από τη VG Holding επιβεβαιώνουν μια στρατηγική που ακολουθείται σταθερά στον κλάδο της εστίασης: οι μεγάλοι παίκτες αναζητούν δυναμικά brands με έντονη ανάπτυξη και αναγνωρίσιμη ταυτότητα. Αυτή η τάση δεν αφορά μόνο τις συγκεκριμένες αλυσίδες, αλλά αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης επιχειρηματικής στρατηγικής, που βασίζεται στη δύναμη του brand building, του hype και των καταναλωτικών τάσεων.

Η στρατηγική των εξαγορών: Γιατί οι μεγάλοι όμιλοι κυνηγούν μικρότερες αλυσίδες

Οι μεγάλες εταιρείες εστίασης δεν εξαγοράζουν startups και αναπτυσσόμενα brands μόνο για το δίκτυο καταστημάτων τους. Αναζητούν:

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Ένας χρόνος απόδοσης για τη φωτοβολταϊκή εγκατάσταση της SKAG με 534.650 kWh παραχθείσα ενέργεια

Μήπως ήρθε το τέλος για Temu και Shein;

Σημάδια κόπωσης για την Huawei στην Ελλάδα

  • Πρόσβαση σε νέα κοινά, κυρίως νεανικά, που δύσκολα προσεγγίζουν μέσω των παραδοσιακών τους brands.
  • Δυναμική είσοδο σε αναπτυσσόμενες αγορές, όπως το street food και το γρήγορο casual dining.
  • Ετοιμοπαράδοτα επιτυχημένα concepts, που περιορίζουν το ρίσκο μιας νέας επιχειρηματικής κίνησης.
  • Αξιοποίηση οικονομιών κλίμακας, ώστε να βελτιώσουν τη λειτουργικότητα και την κερδοφορία των εξαγορασμένων brands.

Ένα επιτυχημένο brand στην εστίαση δεν αφορά μόνο το προϊόν, αλλά και την αναγνωρισιμότητα, το buzz και την ταυτότητα που δημιουργεί. Και εδώ είναι που τα social media παίζουν κρίσιμο ρόλο, ενισχύοντας το hype γύρω από συγκεκριμένες αλυσίδες.

Jackaroo: Το «ελληνικό KFC» στο χαρτοφυλάκιο της Vivartia

Η Vivartia απέκτησε το 60% της Jackaroo έναντι 10 εκατ. ευρώ, ενώ ο ιδρυτής της, Μιχάλης Ματζουράνης, διατηρεί το υπόλοιπο 40% και συνεχίζει να διοικεί την εταιρεία. Η αλυσίδα, που ξεκίνησε το 2018 από τον Πειραιά, έχει ήδη πέντε καταστήματα στην Αττική και σχεδιάζει επέκταση στη Θεσσαλονίκη.

Η Vivartia βλέπει στη Jackaroo μια ευκαιρία να αποκτήσει ισχυρή παρουσία στο street food. Το brand έχει εδραιώσει το προφίλ του στα burgers και έχει αξιοποιήσει αποτελεσματικά το δυναμικό των social media.

Τα burgers της Jackaroo έγιναν viral, κυρίως μέσω food bloggers και influencers, δημιουργώντας ένα cool factor που προσέλκυσε καταναλωτές και επενδυτές. Το ισχυρό engagement ήταν καθοριστικό για την εξαγορά, καθώς η Vivartia αποκτά όχι μόνο μια αλυσίδα, αλλά και ένα brand με πίστη πελατειακή βάση και προοπτικές επέκτασης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Μιχάλης Ματζουράνης είχε πετύχει εξαγορά και στο παρελθόν, καθώς η πρώτη του αλυσίδα, το Μπαρ Μπεε Κιου, πουλήθηκε το 2017 στη L’Artigiano.

Jackaroo - Jackaroo

Mailo’s: Όταν το street pasta γίνεται επενδυτική ευκαιρία

Σε ανάλογο deal, η VG Holding του Βλάσση Γεωργάτου απέκτησε το 20% της Mailo’s έναντι 4 εκατ. ευρώ. Η Mailo’s, που ειδικεύεται στα street pasta και αναπτύσσεται με μοντέλο franchise, διαθέτει 36 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, με σχέδια περαιτέρω ανάπτυξης.

Η επιτυχία της Mailo’s βασίζεται σε δύο παράγοντες:

  • Καινοτόμο concept: Τα ζυμαρικά σε κυπελλάκι συνδυάζουν την ταχύτητα και την ευκολία με ποιοτικές γεύσεις, εναρμονίζοντας το brand με τον σύγχρονο τρόπο ζωής.
  • Ισχυρή ταυτότητα: Η Mailo’s εστιάζει στο marketing και το positioning, δημιουργώντας μια premium street food εμπειρία.

Η συμμετοχή της VG Holding ενισχύει τη στρατηγική ανάπτυξης της Mailo’s, προσφέροντας πρόσβαση σε κεφάλαια και επιχειρηματική τεχνογνωσία.

Το hype 

Τα brand-centric deals όπως αυτά της Jackaroo και της Mailo’s αποδεικνύουν ότι η αξία μιας αλυσίδας εστίασης δεν καθορίζεται μόνο από τα οικονομικά της στοιχεία, αλλά και από την αναγνωρισιμότητα και την πιστότητα του κοινού της.

Για τους καταναλωτές, η εξαγορά ενός αγαπημένου brand δημιουργεί προσδοκίες αλλά και ανησυχίες, καθώς φοβούνται πιθανές αλλαγές στην ποιότητα ή στη φιλοσοφία της επιχείρησης.

Από την άλλη, για τους νεοφυείς επιχειρηματίες, αυτά τα deals λειτουργούν ως κίνητρο: αποδεικνύουν ότι καινοτόμες ιδέες μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες.

Η Vivartia, η VG Holding και άλλοι μεγάλοι όμιλοι συνεχίζουν να αναζητούν brands που συνδυάζουν καινοτομία, πιστό κοινό και αναπτυξιακή δυναμική.

Κάθε επιτυχημένη εξαγορά εμπνέει νέους επιχειρηματίες να αναπτύξουν projects που θα αποτελέσουν το επόμενο «hot deal» της αγοράς. Σε έναν κλάδο που εξελίσσεται συνεχώς, οι μεγάλες αλυσίδες και οι νεοφυείς επιχειρήσεις βρίσκονται σε ένα διαρκές παιχνίδι εξαγορών και επενδύσεων.

Tags: food businessfranchiseJackarooMailo’sstartupsstreet foodελληνική αγορά εστίασηςεπενδύσειςεπιχειρηματικότηταεστίαση
Προηγούμενο άρθρο

Πού «παίζουν» τα χρήματά τους οι Έλληνες – Το τοπίο του τζόγου σε αριθμούς

Επόμενο άρθρο

Το πλαστικό χρήμα «εξαφανίζει» τα μετρητά έδαφος 

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το Επιμελητήριο Αχαΐας ενισχύει τον πρωτογενή τομέα με νέο Αγροτικό Τμήμα

Το Επιμελητήριο Αχαΐας ενισχύει τον πρωτογενή τομέα με νέο Αγροτικό Τμήμα

6 Μαΐου 2025
Συμφωνία Στ. Καφούνη – Δ. Παπαστεργίου για συνεργασία του Υπουργειου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με την ΕΣΕΕ στην χαρτογράφηση της ψηφιακής εικόνας των ΜμΕ

Συμφωνία Στ. Καφούνη – Δ. Παπαστεργίου για συνεργασία του Υπουργειου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με την ΕΣΕΕ στην χαρτογράφηση της ψηφιακής εικόνας των ΜμΕ

24 Μαρτίου 2025
Πώς η τεχνολογία και η καινοτομία αναμορφώνουν το Retail

Πώς η τεχνολογία και η καινοτομία αναμορφώνουν το Retail

4 Ιανουαρίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP