E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Instagram: Πώς μια αποτυχία οδήγησε σε ένα από τα μεγαλύτερα tech deals όλων των εποχών

Η ιστορία πίσω από τη δημιουργία του Instagram, το καθοριστικό ρόλο της αποτυχίας του Burbn και η εξαγορά-ορόσημο από το Facebook για 1 δισ. δολάρια που άλλαξε για πάντα το τοπίο των social media.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
09/04/2025 10:11
in ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η εξαγορά του Instagram από το Facebook το 2012 έναντι 1 δισ. δολαρίων, μπορεί σήμερα να μοιάζει αναμενόμενη, όμως την εποχή εκείνη προκάλεσε έντονη αμφισβήτηση. Η εφαρμογή μετρούσε μόλις 13 υπαλλήλους, δεν είχε έσοδα, ενώ τα media της εποχής υπολόγιζαν ότι κάθε εργαζόμενος της εταιρείας κόστιζε… 77 εκατ. δολάρια.

Κι όμως, πίσω από αυτό το φαινομενικά «τολμηρό» deal κρύβεται μια καλά δομημένη στρατηγική, αλλά και μια πορεία που ξεκίνησε με μια εμφατική αποτυχία.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Όταν το ίντερνετ έκανε επανάσταση – Το Napster πολεμήθηκε, χρεοκόπησε, αλλά επιστρέφει

Γιατί όλες οι ελληνικές εταιρείες πληροφορικής μιλούν για την αμυντική βιομηχανία

Διάσημος επενδυτής της Silicon Valley προς Google: «Επενδύστε δισεκατομμύρια σε αυτόν τον κλάδο, είναι το μέλλον»

Η «γέννηση» του Instagram

Το Instagram είναι δημιούργημα του Kevin Systrom, απόφοιτου του Stanford και λάτρη της φωτογραφίας. Η ιδέα γεννήθηκε μέσα από ένα αποτυχημένο project: την εφαρμογή Burbn, η οποία παρείχε τη δυνατότητα geolocation, check-ins και διαμοιρασμού φωτογραφιών. Παρά την ισχυρή χρηματοδότηση από γνωστούς επενδυτές όπως ο Marc Andreessen, το Burbn δεν κατάφερε να ξεπεράσει τους 100 χρήστες.

Ο Systrom και ο συνιδρυτής του Mike Krieger αποφάσισαν να κάνουν ένα τολμηρό pivot: να διαγράψουν κάθε λειτουργία του app, κρατώντας μόνο το κομμάτι του photo sharing.

Η τελική ώθηση δόθηκε από τη Nicole, σύντροφο του Systrom, η οποία παρατήρησε ότι οι φωτογραφίες της δεν έδειχναν ωραίες επειδή δεν ήξερε να χρησιμοποιεί φίλτρα. Η παρατήρηση αυτή οδήγησε στη δημιουργία του πρώτου φίλτρου του Instagram, του X-Pro II, που έγινε σήμα κατατεθέν της εφαρμογής.

Η απόρριψη του Facebook και η δεύτερη ευκαιρία

Παραδόξως, ο Systrom είχε την ευκαιρία να ενταχθεί στο Facebook ήδη από το 2004, όταν ο Mark Zuckerberg του πρότεινε θέση με stock options. Παρά τις προτροπές, ο Systrom επέλεξε να συνεχίσει τις σπουδές του στο Stanford – μια απόφαση που δήλωσε εκ των υστέρων ότι θα αναθεωρούσε.

Ωστόσο, το μονοπάτι τον οδήγησε ξανά στο Facebook, αλλά αυτή τη φορά ως ιδρυτής μιας από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες social εφαρμογές παγκοσμίως.

Το deal του δισεκατομμυρίου

Μέσα σε μόλις δύο χρόνια, το Instagram κατάφερε να απογειωθεί και να αποκτήσει εκατομμύρια χρήστες, χωρίς καν να έχει έσοδα. Το 2012, ο Zuckerberg ανακοίνωσε την εξαγορά του για 1 δισ. δολάρια σε μετοχές και μετρητά – ένα από τα σημαντικότερα τεχνολογικά deals της δεκαετίας.

Για τους ιδρυτές, το deal ήταν η αρχή μιας νέας πραγματικότητας. Όπως έχει δηλώσει ο Mike Krieger, το πρώτο πράγμα που έκανε όταν έγινε πολυεκατομμυριούχος ήταν να φάει ένα burger. «Ήθελα να νιώσω κάτι φυσιολογικό μετά από τόση ένταση», είχε πει χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος ο Systrom έχει αναφέρει ότι τα χρήματα δεν είναι αυτοσκοπός: «Μπορούν να βοηθήσουν, αλλά δεν σε κάνουν ευτυχισμένο. Δεν σου λύνουν προβλήματα υγείας».

Η εξαγορά του Instagram αποδείχθηκε στρατηγικής σημασίας για τη μετέπειτα κυριαρχία του Facebook (νυν Meta) στον χώρο των social media. Η πλατφόρμα απέκτησε πρόσβαση σε ένα νεανικό κοινό, ενίσχυσε τη θέση της απέναντι στο Twitter και στο Snapchat και δημιούργησε νέα πρότυπα περιεχομένου – με τις ιστορίες, τα reels και το influence economy να αποτελούν εξέλιξη του αρχικού προϊόντος.

Η κεφαλαιοποίηση της Meta πλέον ξεπερνά το 1,3 τρισ. δολάρια, με το Instagram να αποτελεί πυλώνα της πλατφόρμας.

Η ιστορία του Instagram αποδεικνύει ότι η αποτυχία μπορεί να είναι ο θεμέλιος λίθος της επιτυχίας. Μέσα από στρατηγικές αποφάσεις, επιμονή και την ικανότητα να εντοπίζεις τι έχει πραγματική αξία για τον χρήστη, ο Kevin Systrom και ο Mike Krieger κατάφεραν να δημιουργήσουν μία από τις πιο επιδραστικές εφαρμογές της εποχής μας.

Tags: INSTAGRAMKevin SystromMark Zuckerbergsocial mediaδημιουργία Instagram
Προηγούμενο άρθρο

Temu και Shein υπό πίεση: Οι δασμοί των ΗΠΑ αλλάζουν το παιχνίδι στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Επόμενο άρθρο

Ελληνικές εξαγωγές: Ο φόβος για Ιταλία και Γερμανία ξεπερνά τις επιπτώσεις των δασμών

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Amazon και Meta εγκαταλείπουν τις πολιτικές ποικιλομορφίας και συμπερίληψης

Amazon και Meta εγκαταλείπουν τις πολιτικές ποικιλομορφίας και συμπερίληψης

15 Ιανουαρίου 2025
Οι ελληνικές τράπεζες στο «κυνήγι» της ψηφιακής γενιάς

Οι ελληνικές τράπεζες στο «κυνήγι» της ψηφιακής γενιάς

29 Απριλίου 2025
Τράπεζες: Τα νέα μηνιαία πακέτα συναλλαγών που αντικαθιστούν τις προμήθειες

Τράπεζες: Τα νέα μηνιαία πακέτα συναλλαγών που αντικαθιστούν τις προμήθειες

17 Μαρτίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP