E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Η τεχνητή νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει την επιχειρηματική ανάλυση

Η εποχή των στατικών dashboards, των τριμηνιαίων αναφορών και της «παραδοσιακής» επιχειρηματικής ευφυΐας φαίνεται να πλησιάζει στο τέλος της.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
06/08/2025 11:04
in ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η τεχνητή νοημοσύνη, και πιο συγκεκριμένα οι νέοι βοηθοί AI, δηλαδή αυτόνομες, ευφυείς μονάδες που μπορούν να παίρνουν αποφάσεις, να προσαρμόζονται και να μαθαίνουν, μετασχηματίζουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται και αξιοποιούν τα δεδομένα τους. Δεν πρόκειται για απλή εξέλιξη των εργαλείων AI. Πρόκειται για μια βαθιά μετατόπιση από την παθητική πληροφόρηση, στη ζωντανή, αυτόνομη δράση.

Σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, οι επιχειρήσεις δεν καλούνται μόνο να παρακολουθούν τα δεδομένα τους, αλλά να δημιουργούν συνθήκες ώστε τα ίδια τα δεδομένα να «εργάζονται» γι’ αυτές. Οι AI βοηθοί δεν χρειάζονται ανθρώπινη παρέμβαση για να αναλύσουν δεδομένα ή να συντάξουν αναφορές. Είναι σε θέση να αναγνωρίσουν πρότυπα, να προτείνουν στρατηγικές και να εκτελούν επιχειρησιακές ενέργειες σε πραγματικό χρόνο, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία και τις επιχειρηματικές προτεραιότητες.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Η OpenAI δίνει το ChatGPT με 1 δολάριο τον χρόνο, σε ομοσπονδιακές υπηρεσίες των ΗΠΑ

Αυτά είναι τα 10 επαγγέλματα που δεν αγγίζει, ακόμα, η τεχνητή νοημοσύνη

Πώς η Google απαντά στην πρόκληση της τεχνητής νοημοσύνης

Η πρακτική εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας είναι ήδη εμφανής σε πολλούς κλάδους. Στη μεταποίηση, για παράδειγμα, οι βοηθοί AI παρακολουθούν γραμμές παραγωγής, προβλέπουν φθορές και αναλαμβάνουν δράση για την πρόληψη βλαβών. Στον τραπεζικό τομέα, ανιχνεύουν ύποπτες συναλλαγές και ενεργοποιούν μηχανισμούς πρόληψης απάτης χωρίς καθυστέρηση. Στον χώρο της υγείας, βοηθούν στη διαχείριση ραντεβού, πόρων και ανθρώπινου δυναμικού, λαμβάνοντας υπόψη ζωντανά δεδομένα προσέλευσης και ανάγκης.

Η σημαντικότερη καινοτομία είναι η προσαρμοστικότητά τους. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά συστήματα που βασίζονται σε στατικές ροές εργασίας, οι AI βοηθοί δεν ακολουθούν προκαθορισμένες διαδρομές. Μαθαίνουν διαρκώς, αξιολογούν τις επιδόσεις τους, προσαρμόζονται και εξελίσσονται. Ένα απλό επιχειρησιακό παράδειγμα είναι αυτό μιας αλυσίδας λιανικής που ετοιμάζεται για την εορταστική περίοδο. Ένας AI βοηθός μπορεί να εντοπίσει ότι ιστορικά παρατηρείται αύξηση 30% στις πωλήσεις, να συνδυάσει αυτή την πληροφορία με τις φετινές προβλέψεις ανάπτυξης, να υπολογίσει το αναγκαίο απόθεμα και να προτείνει ή ακόμα και να δρομολογήσει παραγγελίες προσαρμοσμένες στη ζήτηση, με ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση.

Για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες αυτών των βοηθών, χρειάζεται ένα νέο τεχνολογικό θεμέλιο. Πρώτο και βασικό στοιχείο είναι η αξιόπιστη και συνεχής ροή δεδομένων. Οι υποδομές δεδομένων πρέπει να είναι δομημένες έτσι ώστε να υποστηρίζουν την αυτόματη ενημέρωση και τη σταθερότητα, χωρίς διακοπές από αλλαγές σε APIs ή προβλήματα συγχρονισμού.

Δεύτερον, απαιτείται ενοποίηση όλων των δεδομένων σε έναν ενιαίο χώρο αποθήκευσης , ένα data warehouse που λειτουργεί ως μοναδική και αξιόπιστη πηγή δεδομένων. Αυτό επιτρέπει στους βοηθούς να έχουν πρόσβαση σε συνεπείς και τρέχουσες πληροφορίες, χωρίς κενά ή συγκρούσεις.

Τρίτον, απαραίτητη είναι η ανάπτυξη ενός σημασιολογικού επιπέδου, δηλαδή ενός μεταφραστικού μηχανισμού που μετατρέπει τα ακατέργαστα δεδομένα, σε έννοιες κατανοητές από ανθρώπους, αλλά και από τους AI βοηθούς . Έτσι, όροι όπως «αύξηση ζήτησης» ή «εποχικότητα» αποκτούν συγκεκριμένη σημασία μέσα στο σύστημα, επιτρέποντας την ακρίβεια στη λήψη αποφάσεων.

Η νέα αυτή προσέγγιση δεν μειώνει τον ρόλο του ανθρώπου. Αντιθέτως, μεταβάλλει τη φύση του. Η ανθρώπινη συμμετοχή μετατοπίζεται από την εκτέλεση στην εποπτεία και τη στρατηγική καθοδήγηση. Οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων καλούνται να καθορίζουν στόχους, να θέτουν παραμέτρους, να ελέγχουν τα αποτελέσματα και να επεμβαίνουν όπου χρειάζεται κρίση ή ηθική αξιολόγηση.

Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις που θα ηγηθούν στη νέα εποχή της ανάλυσης δεν θα είναι εκείνες με τα πιο εντυπωσιακά dashboards, αλλά εκείνες που θα καταφέρουν να χτίσουν έξυπνα οικοσυστήματα, όπου η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα αναλύει απλώς, αλλά ταυτόχρονα θα πράττει. Ο ρόλος της τεχνολογίας περνά από το επίπεδο της υποστήριξης, στο επίπεδο της συνεργασίας. Οι οργανισμοί δεν εργάζονται με τα δεδομένα τους, αλλά εργάζονται μαζί τους.

Η μετάβαση αυτή είναι ήδη σε εξέλιξη. Και δεν αποτελεί μια νέα τάση στην τεχνολογία, αλλά μια θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων. Το πραγματικό ερώτημα δεν είναι πλέον αν οι εταιρείες θα ενσωματώσουν αυτή την αλλαγή, αλλά πόσο γρήγορα θα προσαρμοστούν και πόσο καλά θα προετοιμαστούν για τον κόσμο που ήδη διαμορφώνεται μπροστά τους.

Tags: data infrastructureβιομηχανία και AIτεχνητή νοημοσύνη στις επιχειρήσεις
Προηγούμενο άρθρο

ITX Ελλάς: Πώς οι επενδύσεις σε Zara, Bershka και Oysho ενισχύουν την κυριαρχία της

Επόμενο άρθρο

Όχι άλλο pixel στη Vogue

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός διοργάνωσε με τεράστια επιτυχία συναυλία για την ειρήνη και την αλληλεγγύη στο Ηρώδειο

Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός διοργάνωσε με τεράστια επιτυχία συναυλία για την ειρήνη και την αλληλεγγύη στο Ηρώδειο

20 Σεπτεμβρίου 2024
Η Meta ανοίγει τις διαφημίσεις στο Threads για όλους

Η Meta ανοίγει τις διαφημίσεις στο Threads για όλους

24 Απριλίου 2025
Σουπερμάρκετ: Πώς μπορεί να αλλάξει εκ νέου τις ισορροπίες ένα deal Carrefour – Market In

Σουπερμάρκετ: Πώς μπορεί να αλλάξει εκ νέου τις ισορροπίες ένα deal Carrefour – Market In

3 Ιουνίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP