Η εταιρεία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων με ιστορία 102 ετών, η οποία άλλοτε κάποτε ανταγωνιζόταν ευθέως εδραιωμένες μάρκες αυτοκινήτων όπως η Mercedes-Benz και η BMW, αντιμετώπιζε προβλήματα ακόμα και πριν από την κυκλοφορία της διαφημιστικής καμπάνιας για την ανανέωσή της. Αλλαγές στην ηγεσία, πτώση των πωλήσεων λόγω της παρωχημένης γκάμας μοντέλων και σκληρός ανταγωνισμός τόσο από τις γερμανικές εταιρείες κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων όσο και από σχετικά νεοσύστατες εταιρείες όπως η Tesla ήταν μερικές από τις προκλήσεις.
Τώρα, σύμφωνα με το CNN, έχει δύο επιπλέον προβλήματα: τους παραπλανητικούς τίτλους ειδήσεων σχετικά με τις πωλήσεις της και την οργή της δεξιάς, κυρίως του προέδρου των ΗΠΑ.
Αυτή τη Δευτέρα, ο πρόεδρος Donald Trump κατέκρινε την Jaguar για την, όπως την αποκάλεσε, «ηλίθια» και «σοβαρά WOKE» διαφημιστική καμπάνια της περασμένης χρονιάς, η οποία περιελάμβανε ένα πρωτοποριακό διαφημιστικό σποτ με σλόγκαν όπως «ζήσε έντονα» και μοντέλα με έντονα χρωματιστά ρούχα και με αδρά χαρακτηριστικά φύλου. Ωστόσο, δεν υπήρχε καμία εικόνα από αυτοκίνητα.
«Ποιος θέλει να αγοράσει μια Jaguar μετά από αυτή την επαίσχυντη διαφήμιση», σχολίασε ο Trump στο Truth Social. «Η καταστροφή της κεφαλαιοποίησης ήταν πρωτοφανής, με ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΔΟΛΆΡΙΑ ΝΑ ΈΧΟΥΝ ΧΑΘΕΊ ΤΌΣΟ ΑΝΌΗΤΑ».
Βέβαια, η Jaguar Land Rover ανήκει στην ινδική Tata Motors από το 2008, όταν ο ινδικός όμιλος την αγόρασε από τη Ford, που σημαίνει ότι δεν έχει κεφαλαιοποίηση σε κάποιο χρηματιστήριο. Η ίδια η Tata, η οποία είναι εισηγμένη, έχει πολύ καλή επίδοση ως ένας τεράστιος πολυεθνικός όμιλος με μεγάλο χαρτοφυλάκιο αξίας περίπου 28 δισ. δολαρίων.
Τα προβλήματα της Jaguar είναι πιο κρίσιμα, σύμφωνα με το CNN. Αν και οι περισσότερες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προσπαθήσει να διαχειριστούν μια ομαλή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η Jaguar απλώς σταμάτησε εντελώς την κατασκευή αυτοκινήτων το 2024, αποσύροντας όλα τα προϊόντα της από την αγορά, καθώς προσπαθεί να ξαναβρεί την ταυτότητά της στον κλάδο.
Αυτό φαίνεται πως ήταν αρκετό για να δημιουργήσει μια εσφαλμένη εικόνα. Τον περασμένο μήνα, οι τίτλοι των εφημερίδων ανέφεραν ότι οι πωλήσεις της Jaguar σε όλη την Ευρώπη μειώθηκαν κατά 97,5% σε ετήσια βάση τον Απρίλιο, επικαλούμενοι στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Είναι βέβαια λογικό, δεδομένου ότι η Jaguar σταμάτησε να κατασκευάζει αυτοκίνητα, αλλά η είδηση ήταν αρκετή για να προκαλέσει την οργή του Trump και ορισμένων συντηρητικών.

Λίγο μετά την κυκλοφορία της διαφήμισης, η Jaguar παρουσίασε το πρωτότυπο αυτοκίνητο Type 00 στο Miami Art Week, το οποίο δεν προορίζεται για παραγωγή, αλλά έχει στόχο να δείξει τη γενική μελλοντική σχεδιαστική κατεύθυνση της Jaguar.
Την περασμένη εβδομάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της Jaguar Land Rover, Adrian Mardell, ανακοίνωσε ότι παραιτείται μετά από 35 χρόνια στην εταιρεία. Είχε μια πολύ επιτυχημένη θητεία, καθώς συνέβαλε στην εξάλειψη χρεών δισεκατομμυρίων δολαρίων και η εταιρεία ανακοίνωσε τον ένατο συνεχόμενο κερδοφόρο τρίμηνο τον Ιανουάριο, χάρη στις ισχυρές πωλήσεις SUV. Η Tata Motors όρισε τη Δευτέρα τον P.B. Balaji, ο οποίος είναι τώρα οικονομικός διευθυντής, ως νέο διευθύνοντα σύμβουλο της Jaguar Land Rover αρχής γενομένης από τον Νοέμβριο.