E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Η ελληνική σημαία χάνει έδαφος: Η πτωτική πορεία του ελληνικού στόλου

Παρά την ανάπτυξη του ελληνόκτητου στόλου, η ελληνική σημαία συνεχίζει να χάνει έδαφος έναντι άλλων νηολογίων, με σημαντική πτώση τόσο στη χωρητικότητα όσο και στον αριθμό των πλοίων.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
27/02/2025 10:35
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η ελληνική σημαία χάνει έδαφος, καταγράφοντας μια σταθερή πτωτική πορεία, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ). Παρά τη σημαντική ανανέωση του ελληνόκτητου στόλου, η ελληνική σημαία σταδιακά αποχωρεί από την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των εφοπλιστών, Έλληνες και ξένους, τόσο σε όρους χωρητικότητας όσο και σε αριθμό ποντοπόρων πλοίων.

Αντίο στις μεγάλες χωρητικότητες

Σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα, το 2024 καταγράφεται μείωση της τάξης του 3,5% στον αριθμό των πλοίων με ελληνική σημαία, ενώ η συνολική χωρητικότητα πέφτει κατά 3%. Ιδιαίτερα στην κατηγορία των πλοίων άνω των 30.000 κοχ, η ελληνική σημαία υποχώρησε από τα 392 πλοία τον Δεκέμβριο του 2023 σε 378 πλοία τον Δεκέμβριο του 2024. Η συνολική χωρητικότητα μειώθηκε επίσης από 33,2 εκατ. κοχ σε 32,2 εκατ. κοχ.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΔΕΗ – Ίντερνετ: Μπαίνει «σφήνα» στη λιανική και βάζει νέα δεδομένα στις τηλεπικοινωνίες

Κάραλης: Η ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία που μοιράζει το τζίρο της σε Σκλαβενίτη και εξαγωγές

Βιολογικό Χωριό: To cοmeback και για πρώτη φορά σε κερδοφορία το 2025

Μείωση στα φορτηγά και δεξαμενόπλοια

Αντίστοιχη εικόνα παρουσιάζεται και στον τομέα των φορτηγών πλοίων και των δεξαμενόπλοιων. Ο στόλος των φορτηγών πλοίων μειώθηκε από 357 πλοία το 2023 σε 353 το 2024, με αντίστοιχη πτώση της χωρητικότητας. Παρόμοια είναι η εικόνα και στα δεξαμενόπλοια, όπου καταγράφηκε μείωση 7 πλοίων και 450.000 κοχ σε χωρητικότητα.

Πτώση κάτω από το όριο των 500 πλοίων

Η μείωση αυτή είναι ενδεικτική της συνολικής τάσης της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς ο αριθμός των πλοίων με ελληνική σημαία μειώθηκε το 2023 κάτω από το ψυχολογικό όριο των 500 πλοίων, σύμφωνα με έρευνα του Greek Shipping Cooperation Committee. Το ποσοστό του ελληνικού νηολογίου επί των ελληνόκτητων πλοίων, που ξεπερνούσε το 30% στις αρχές του 21ου αιώνα, έχει υποχωρήσει κατά 25% σε μια δεκαετία.

Η μείωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας είναι εμφανής, καθώς πλέον κατρακυλά στη δεύτερη θέση στην Ευρώπη, πίσω από τη Μάλτα. Η Κύπρος, επιπλέον, καταγράφει εντυπωσιακή αύξηση στον αριθμό των πλοίων της. Στην παγκόσμια κατάταξη, η ελληνική σημαία είναι πλέον η τέταρτη επιλογή του ελληνικού εφοπλισμού, πίσω από τα νηολόγια της Λιβερίας, των Νήσων Μάρσαλ και της Μάλτας.

Αιτίες υποχώρησης της ελληνικής σημαίας

Οι αιτίες της πτώσης της ελληνικής σημαίας είναι ποικίλες και καταγράφονται κυρίως σε τέσσερις τομείς: γραφειοκρατικές και χρονοβόρες διαδικασίες, έλλειψη άμεσα διαθέσιμου πληρώματος, απουσία ψηφιοποίησης και καθυστερημένες αντιδράσεις στις ανάγκες των πλοίων.

Πρωτοβουλίες από το Υπουργείο Ναυτιλίας

Αντιμέτωπο με αυτήν την κατάσταση, το υπουργείο Ναυτιλίας καταβάλλει προσπάθειες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου, επιδιώκοντας τη μείωση της γραφειοκρατίας και την προώθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού. Ωστόσο, οι προκλήσεις παραμένουν μεγάλες και η ανάκαμψη της ελληνικής σημαίας φαντάζει αβέβαιη, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.

Η διαρκής υποχώρηση του ελληνικού νηολογίου αναδεικνύει την ανάγκη για πιο στοχευμένες και αποτελεσματικές πολιτικές. Αν δεν υπάρξουν άμεσες λύσεις σε θέματα γραφειοκρατίας και ψηφιοποίησης, η ελληνική σημαία θα συνεχίσει να χάνει το έδαφος της στον διεθνή ναυτιλιακό χάρτη.

Tags: eeconomyελληνικές ναυτιλιακές εταιρείεςελληνικό νηολόγιοελληνόκτητος στόλοςΚύπροςΜάλταναυτιλίαναυτιλία 2025ναυτιλιακή πολιτικήπλοία ελληνικής σημαίας
Προηγούμενο άρθρο

Αύξηση 50% στην αποζημίωση για ΑμεΑ σε στέγες υποστηριζόμενης διαβίωσης

Επόμενο άρθρο

ΕΣΕΕ: Απογοητευτικά αποτελέσματα από τις χειμερινές εκπτώσεις 2025 – στα «χαμηλά» οι πωλήσεις, προβληματισμός για τις επιχειρήσεις

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΥΠΑ: Σε εξέλιξη οι αιτήσεις για φοίτηση σε Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης ΑμεΑ

ΔΥΠΑ: Σε εξέλιξη οι αιτήσεις για φοίτηση σε Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης ΑμεΑ

30 Μαΐου 2025
Τα ελληνικά ξενοδοχεία είναι προσβάσιμα; Η έρευνα του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου και η προσβάσιμη αλυσίδα

Τα ελληνικά ξενοδοχεία είναι προσβάσιμα; Η έρευνα του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου και η προσβάσιμη αλυσίδα

23 Ιανουαρίου 2025
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Γιατί αποφάσισε να επενδύσει στο ελληνικό eGaming

Βαρδής Βαρδινογιάννης: Γιατί αποφάσισε να επενδύσει στο ελληνικό eGaming

23 Απριλίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP