E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Η αποτυχία των Amazon Go: Γιατί η μετάβαση στον φυσικό κόσμο δεν ήταν τόσο εύκολη

Η προσπάθεια με τα Amazon Go καταστήματα δεν απέδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα και η εταιρεία προχωρά σε στρατηγική αναθεώρηση.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
02/04/2025 10:46
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η Amazon, ηγέτης στο πεδίο του ηλεκτρονικού εμπορίου, επιχείρησε να μεταφέρει τη φήμη και την τεχνολογική της υπεροχή στον φυσικό κόσμο της λιανικής. Το 2018, η εταιρεία εγκαινίασε τα Amazon Go, μία σειρά καταστημάτων μικρής λιανικής με την καινοτόμο τεχνολογία «Just Walk Out», η οποία εξαλείφει την ανάγκη για ταμείο. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν προϊόντα και να φύγουν χωρίς να χρειαστεί να πληρώσουν με το παραδοσιακό τρόπο. Παρά το αρχικό ενθουσιασμό, η πραγματικότητα αποδείχθηκε πιο περίπλοκη.

H Amazon σχεδίαζε να επεκτείνει τα Amazon Go σε πολλές χώρες και να ενισχύσει τη φυσική της παρουσία. Παρόλα αυτά, η εταιρεία αναγκάστηκε να αναθεωρήσει τα σχέδιά της, καθώς αντιμετώπισε πλήθος προβλημάτων. Η τεχνολογία που είχε αναπτυχθεί για την εξυπηρέτηση των πελατών είχε σημαντικό κόστος, και η λειτουργία των καταστημάτων απαιτούσε επενδύσεις που δεν απέδωσαν όπως αναμενόταν.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΕΣΠΑ: Νέο πρόγραμμα για μικρομεσαίες επιχειρήσεις με στόχο την εξωστρέφεια

«Agrino»: 70 χρόνια ιστορίας με τα εγκαίνια υπερσύγχρονης μονάδας αποθήκευσης και ξήρανσης ρυζιού

Noval Property: Επενδύσεις με στόχο το χαρτοφυλάκιο 1 δισ. ευρώ μέχρι το 2030

Τα προβλήματα με τη στρατηγική και το κόστος

Ένα από τα βασικά προβλήματα που εμφανίστηκαν ήταν το υψηλό κόστος εγκατάστασης και συντήρησης του συστήματος. Ενώ η εμπειρία για τους πελάτες φαινόταν επαναστατική, οι καταναλωτές δεν φαίνεται να αγκαλιάζουν το νέο μοντέλο με την ίδια ένταση που το έκανε το ηλεκτρονικό εμπόριο. Επιπλέον, η παραδοσιακή εμπειρία αγοράς, που περιλαμβάνει ανθρώπινη αλληλεπίδραση και εξυπηρέτηση, παραμένει για πολλούς καταναλωτές αναγκαία.

Η Amazon, παρά τις τεχνολογικές της καινοτομίες, απέτυχε να αναπτύξει μία στρατηγική που να ανταγωνίζεται αποτελεσματικά τους μεγαλύτερους λιανοπωλητές, όπως η Walmart και η Target, οι οποίοι έχουν πολυάριθμα καταστήματα και δεκαετίες εμπειρίας στη διαχείριση φυσικών χώρων λιανικής.

Η αλλαγή της Amazon

Μετά την αποτυχία των Amazon Go και άλλων λιανικών προσπαθειών, η Amazon φαίνεται να κάνει μία στροφή. Αντί να επεκτείνει τα καταστήματα Amazon Go, η εταιρεία έχει αρχίσει να εστιάζει στη αδειοδότηση της τεχνολογίας της σε άλλους λιανοπωλητές. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να κερδίζει από τα δικαιώματα χρήσης της τεχνολογίας χωρίς να αναλαμβάνει το ρίσκο της διαχείρισης φυσικών καταστημάτων.

Αυτός ο νέος δρόμος της Amazon για τη λιανική είναι πιθανόν να προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, καθώς επιτρέπει στην εταιρεία να επωφεληθεί από την τεχνολογία χωρίς τα υψηλά λειτουργικά έξοδα και τις επενδύσεις που συνεπάγεται η λειτουργία των καταστημάτων. Πιθανότατα, η Amazon θα πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι η επιτυχία στο φυσικό εμπόριο δεν εξαρτάται μόνο από την τεχνολογία, αλλά και από την κατανόηση των καταναλωτικών συνηθειών και των λειτουργικών απαιτήσεων που συνοδεύουν τη φυσική λιανική.

Η Amazon παραμένει αδιαμφισβήτητος ηγέτης στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά η προσπάθειά της να επεκταθεί στον φυσικό κόσμο της λιανικής απέτυχε σε μεγάλο βαθμό. Η αποτυχία των Amazon Go καταστημάτων και άλλων λιανικών πειραμάτων της εταιρείας αποδεικνύει ότι, παρά την τεχνολογική καινοτομία, η μετάβαση στον φυσικό κόσμο απαιτεί περισσότερα από απλή τεχνολογία. Οι εταιρείες λιανικής που διαπρέπουν στο φυσικό εμπόριο, όπως η Walmart και η Target, έχουν αναπτύξει στρατηγικές που αντανακλούν τις καταναλωτικές συνήθειες και ανάγκες, κάτι που η Amazon φαίνεται να μην κατάφερε να επαναλάβει.

Tags: Amazon GoTargetWalmartεμπόριο
Προηγούμενο άρθρο

Το πλαστικό χρήμα «εξαφανίζει» τα μετρητά έδαφος 

Επόμενο άρθρο

Το Επιμελητήριο Κεφαλονιάς και Ιθάκης ενισχύει την τοπική αγορά με δώρα για το Πάσχα

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο Τραμπ «πάγωσε» επιχορήγηση 2,2 δισ. δολαρίων στο Χάρβαρντ γιατί δεν συμμορφώθηκε με απαιτήσεις του

Ο Τραμπ «πάγωσε» επιχορήγηση 2,2 δισ. δολαρίων στο Χάρβαρντ γιατί δεν συμμορφώθηκε με απαιτήσεις του

16 Απριλίου 2025
Γυναικεία απασχόληση: Τα εμπόδια, οι ανισότητες και η θέση της Ελλάδας στην Ευρώπη

Γυναικεία απασχόληση: Τα εμπόδια, οι ανισότητες και η θέση της Ελλάδας στην Ευρώπη

19 Φεβρουαρίου 2025
«Καλάθι του Πάσχα»: Πρεμιέρα στις 9 Απριλίου με αυξημένους ελέγχους στην αγορά

«Καλάθι του Πάσχα»: Πρεμιέρα στις 9 Απριλίου με αυξημένους ελέγχους στην αγορά

31 Μαρτίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP