E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Η ακρίβεια χτυπά και την ένδυση: Ανατιμήσεις και αναταράξεις στην αγορά το 2024

Οι αυξήσεις τιμών στον τομέα της ένδυσης και υπόδησης το 2024 αποδίδονται σε συνδυασμό παραμέτρων, με κυριότερους λόγους την αύξηση του ενεργειακού και μισθολογικού κόστους, ενώ οι διεθνείς τάσεις και η πολιτική αστάθεια προσθέτουν αβεβαιότητα στην αγορά.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
20/01/2025 11:47
in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Το 2024 φαίνεται να είναι η χρονιά των αυξήσεων για τον κλάδο της ένδυσης και υπόδησης, με την ελληνική αγορά να πληρώνει τις συνέπειες της παγκόσμιας πληθωριστικής πίεσης, αλλά και των ανακατατάξεων που προκάλεσαν η πανδημία και οι συνεχιζόμενοι γεωπολιτικοί κλυδωνισμοί.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση των τιμών στον τομέα αυτό αγγίζει το 6,2% μέχρι το τέλος του 2024, με την επίπτωση στον γενικό δείκτη πληθωρισμού να φτάνει το 0,34%. Παρά τις αυξήσεις, η ζήτηση παραμένει σχετικά ανθεκτική, λόγω των οικονομικών ανακατατάξεων και των εξελίξεων στην παγκόσμια αγορά.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Πιερρακάκης στον ΟΟΣΑ : Η ελληνική οικονομία χαρακτηρίζεται από ανθεκτικότητα και προοπτική

Στα 500 εκατ. ευρώ οι απώλειες από το λαθρεμπόριο καυσίμων – Οι Βρυξέλλες ζητούν μέτρα για τη φοροδιαφυγή

Επιπλέον «χώρος» 1,5 δισ. ευρώ για ελαφρύνσεις μέσα στο 2026

Οι παράγοντες της αγοράς αναγνωρίζουν ότι οι αυξήσεις των τιμών στον κλάδο δεν είναι μονόδρομος και αποδίδονται κυρίως στην εκτίναξη του ενεργειακού και μισθολογικού κόστους, αλλά και στα αυξημένα ναύλα στις μεταφορές. Η Ελλάδα, όπως και άλλες χώρες της ΕΕ, επηρεάζεται από τις διεθνείς κρίσεις και τις αυξήσεις στις τιμές μεταφορών, ειδικά μετά την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, κάτι που έχει ωθήσει τις επιχειρήσεις να αναπροσαρμόσουν τις τιμές τους.

Η ένδυση και η υπόδηση έχουν παραμείνει σε σχετικά σταθερές τιμές τα τελευταία χρόνια, αλλά οι συνθήκες της παγκόσμιας αγοράς έχουν προκαλέσει μια «τέλεια καταιγίδα» για τον κλάδο. Οι διεθνείς πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως οι Temu και Shein, έχουν αυξήσει τον ανταγωνισμό στην αγορά, πλήττοντας κυρίως τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις της χώρας. Παρά την ύφεση στη ζήτηση, οι καταναλωτές προσαρμόζονται σταδιακά στις αυξήσεις τιμών, με τον Έλληνα καταναλωτή να προτιμά να αγοράζει λιγότερο, αλλά να συνεχίζει τις αγορές του.

Η ελληνική αγορά εξακολουθεί να είναι πεδίο πειραματισμού για πολλές διεθνείς αλυσίδες, που εκμεταλλεύονται το μικρό μέγεθος της αγοράς για να εφαρμόσουν στρατηγικές αυξήσεων τιμών χωρίς να αντιμετωπίζουν σοβαρές συνέπειες. Στην ίδια λογική, οι μεγάλες αλυσίδες χρησιμοποιούν στρατηγικές ολιγοπωλίου, αποδυναμώνοντας τα τοπικά καταστήματα και κερδίζοντας μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.

Μια ιδιαίτερη παρατήρηση από τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, Σταύρο Καφούνη, είναι ότι οι ανατιμήσεις στον τομέα είναι παροδικές και σχετίζονται με τις εκρηκτικές αυξήσεις του ενεργειακού και μισθολογικού κόστους. Παρά ταύτα, οι τιμές φαίνεται να αποκλιμακώνονται και αναμένονται ελαφρές μειώσεις από τις αρχές του 2025. Στις ανατιμήσεις του 2024 συνέβαλαν οι ανισότητες στις ισοτιμίες νομισμάτων, καθώς και οι αυξημένοι ναύλοι για τις μεταφορές προϊόντων.

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι μεγάλες βιομηχανίες της ένδυσης πλέον λαμβάνουν αποφάσεις υπό την καθοδήγηση στελεχών από τον τραπεζικό τομέα και τα χρηματιστήρια, κάτι που έχει διαφοροποιήσει τη φιλοσοφία του κλάδου. Αντί να βλέπουν τις εταιρείες ως εμπορικές δραστηριότητες, τις αντιμετωπίζουν ως commodities, με αποτέλεσμα τη λήψη στρατηγικών που αποσκοπούν στη μεγιστοποίηση των κερδών εις βάρος των τοπικών καταστημάτων.

 

Πηγή: businessdaily.gr
Tags: eeconomySheinTemuανατιμήσειςδιεθνής ανταγωνισμόςελληνική αγοράένδυσημικρομεσαίες επιχειρήσειςμισθολογικό κόστοςοικονομία 2024ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ
Προηγούμενο άρθρο

Στ. Καφούνης: Αντίδραση στις διαδικτυακές πλατφόρμες τρίτων χωρών για να προστατευτεί το ευρωπαϊκό εμπόριο

Επόμενο άρθρο

Αποκάλυψη στοχευμένων απατών: Ξέπλυμα μαύρου χρήματος μέσω ελληνικών εταιρειών

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΥΠΑ: Σε εξέλιξη οι αιτήσεις για φοίτηση σε Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης ΑμεΑ

ΔΥΠΑ: Σε εξέλιξη οι αιτήσεις για φοίτηση σε Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης ΑμεΑ

30 Μαΐου 2025
Klarna: «Πάγωμα» προσλήψεων λόγω της τεχνητής νοημοσύνης

Klarna: «Πάγωμα» προσλήψεων λόγω της τεχνητής νοημοσύνης

16 Δεκεμβρίου 2024
Οι παγίδες στις έτοιμες φορολογικές δηλώσεις – Τι πρέπει να προσέξετε

Οι παγίδες στις έτοιμες φορολογικές δηλώσεις – Τι πρέπει να προσέξετε

11 Μαρτίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP