Στην καρδιά της Αθήνας το εμβληματικό κτίριο επί της οδού Ερμού 11 & Βουλής ξαναζωντανεύει ως ο πρώτος διεθνής «οδηγός» του νέου concept καταστημάτων της H&M. Το νέο πρότυπο καταστημάτων έχει εφαρμοστεί πιλοτικά ήδη σε σημαντικές πόλεις για την μόδα ανά τον κόσμο όπως την Νέα Υόρκη, το Παρίσι, το Μιλάνο το Λονδίνο. Και τώρα έρχεται επίσημα παγκοσμίως με το πρώτο κατάστημα στην Ελλάδα και αμέσως μετά στη Μαδρίτη, τοποθετώντας την Αθήνα στο επίκεντρο της μόδας για την H&M.
Ένα πλάνο πέντε μηνών
Η ανακαίνιση διήρκησε περίπου πέντε μήνες — από την πρώτη σχεδιαστική σύλληψη έως την τελική επανεκκίνηση. Ο συνολικός χώρος φτάνει τα 4.000 τ.μ., εκ των οποίων 2.356 τ.μ. διατίθενται για εμπορική χρήση, με φυσικό φως να διαχέεται παντού, λεπτομέρειες που διατηρούν τον ιστορικό του χαρακτήρα και το πρωτοποριακό Frame Concept —μια θεματική γκαλερί που διηγείται ιστορίες μόδας με μοναδικό τρόπο. Το κατάστημα προσκαλεί τους επισκέπτες σε μια εξερεύνηση ολόκληρου του κόσμου της H&M: Γυναικεία, Ανδρικά, Παιδικά και H&M Home.
Στο «peak» της τουριστικής περιόδου, το κατάστημα απασχολεί έως και 120 εργαζόμενους, λειτουργώντας και τις Κυριακές στο πλαίσιο της περιόδου που επιτρέπει ο νόμος(Μάιος–Οκτώβριος). Η επένδυση αυτή έρχεται να εδραιώσει ακόμη περισσότερο τη θέση της H&M στην ελληνική αγορά, όπου δραστηριοποιείται από το 2007 με δίκτυο 35 καταστημάτων.
Next-gen concept και καινοτόμες υπηρεσίες
Θα πρέπει να σημειωθεί πως η Η&Μ στην ουσία δύο εμβληματικά καταστήματά της στην Ελλάδα: το flagship store στην Ερμού 11 & Βουλής στο κέντρο της Αθήνας και το ιστορικό κατάστημά της στον Πειραιά. Το δεεύτερο, λίγα μόλις μέτρα απ’ το λιμάνι, με συνολικό εμβαδόν 4.000 τ.μ. και 2.777 τ.μ. εμπορικού χώρου, έχει μεταμορφωθεί και αυτό σε ένα σύγχρονο σημείο αναφοράς για τους λάτρεις της μόδας.
Οι πολυαναμενόμενες επαναλειτουργίες των δυο αυτών σημείων αυτές σηματοδοτούν μια νέα, δυναμική εποχή για την H&M στην Ελλάδα, προσκαλώντας το κοινό να ανακαλύψει μια αναβαθμισμένη αγοραστική εμπειρία, όπου το σύγχρονο design, η προηγμένη τεχνολογία και τα ιδιαίτερα στοιχεία της ελληνικής κουλτούρας συνυπάρχουν αρμονικά.
Τα νέα καταστήματα στην Ερμού και τον Πειραιά ενσωματώνουν το next-gen concept της H&M: μια νέα εποχή για τη μόδα, που συνδυάζει βιώσιμο design, ψηφιακές καινοτομίες και fashion-forward ατμόσφαιρα. Στεγασμένα σε ιστορικά κτίρια, τα δύο καταστήματα διατηρούν τον αρχιτεκτονικό τους χαρακτήρα, ενώ φέρνουν κοντά το κλασικό με το σύγχρονο μέσα από μοντέρνα στοιχεία και τεχνολογίες φιλικές προς το περιβάλλον.
Τα δύο καταστήματα προσφέρουν υπηρεσίες Click & Collect και αυτόματες θυρίδες παραλαβής δεμάτων για γρήγορη, self-service παραλαβή και επιστροφή online παραγγελιών. Η smart store τεχνολογία, που διαθέτουν, βελτιστοποιεί την παρουσίαση των προϊόντων και τις καθημερινές λειτουργίες τους, ενώ οι ψηφιακές οθόνες σε όλο το κατάστημα παρουσιάζουν τις τελευταίες συλλογές. Αποκλειστικά στην Ερμού, οι πελάτες έχουν πρόσβαση σε έξυπνα δοκιμαστήρια που τους επιτρέπουν να ζητήσουν βοήθεια, άλλα μεγέθη ή προϊόντα απευθείας από το δοκιμαστήριο, ενώ μπορούν, επίσης, να δουν πληροφορίες για τα προϊόντα ή να περιηγηθούν στη διαδικτυακή συλλογή.
Ανακαινίσεις αλλά όχι νέα σημεία
Η είσοδος των δυο αυτών εμβληματικών καταστημάτων σε νέα εποχή δεν αποτελεί μεμονωμένο εγχείρημα. Στην Αττική – όπου η H&M διαθέτει 14 καταστήματα – το σύνολο του δικτύου ν αναμένεται να αναβαθμιστεί βάσει του νέου πρότυπου μέχρι το 2026. Παράλληλα, από την έδρα της ελληνικής ομάδας που συντονίζει τη ΝΑ Ευρώπη, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 12 ανακαινίσεις σε περιφερειακό επίπεδο, με 25 ακόμη να προγραμματίζονται για το 2025. Θα πρέπει να σημειωθεί πως το πλάνο της H&M την δεδομένη στιγμή δεν προβλέπει άμεσα την παρουσίαση νέων καταστημάτων στην Ελλάδα. Εξαίρεση αποτελεί η έλευση της Arket, του up-market brand του ομίλου, το οποίο θα κάνει πρεμιέρα στην ελληνική αγορά εντός της φετινής χρονιάς.