E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Heineken: Μειωμένη η ζήτηση της μπύρας σχεδόν σε όλο τον κόσμο – Μικρή κάμψη και στην Ελλάδα

Παρά τις πιέσεις, η Heineken διατηρεί ανθεκτικότητα στα premium προϊόντα και ενισχύει το παγκόσμιο αποτύπωμά της.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
23/10/2025 09:51
in TRENDS, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η υψηλή μεταβλητότητα που χαρακτηρίζει το παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον σε συνδυασμό με την πίεση που αισθάνονται οι καταναλωτές στις περισσότερες μεριές του πλανήτη, έχει επηρεάσει και την αγορά της μπύρας.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε χθες ο Dolf van den Brink, Διευθύνων Σύμβουλος της Heineken, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων 9μήνου,  “η μακροοικονομική αστάθεια συνεχίστηκε όπως αναμενόταν και έγινε πιο έντονη στο τρίτο τρίμηνο του έτους, δημιουργώντας ένα απαιτητικό περιβάλλον, με αποτέλεσμα μια μεικτή απόδοση”. Ωστόσο αναμένει ότι “η καταναλωτική εμπιστοσύνη και η ζήτηση θα ανακάμψουν όταν οι συνθήκες ομαλοποιηθούν».

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Βαριά πρόστιμα για όσες επιχειρήσεις «ξεχνούν» το ΓΕΜΗ

Από το AI στο ROI: Το Satori Analytics Summit 2025 φέρνει την τεχνητή νοημοσύνη στο πεδίο των αποτελεσμάτων

Η OpenAI λανσάρει τον ChatGPT Atlas: Τον πρώτο browser χτισμένο εξ’ ολοκλήρου γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη

Σε ό,τι αφορά την εικόνα της Heineken, η ζυθοποιία κατέγραψε στο 9μηνο του 2025 οργανική ανάπτυξη της τάξης του 1,3% (αλλά με μείωση 3,9% στα δημοσιευμένα μεγέθη) και καθαρές πωλήσεις €21,51 δισ. (στα €25,64 δισ. οι συνολικές, με πτώση 4,7%), κάτι το οποίο οφείλεται στις υψηλότερες τιμές, καθώς οι όγκοι μειώθηκαν κατά 5 εκατ. mhl (ή 2,1%), στους 198,7 εκατ. Σε ό,τι αφορά την εικόνα στο γ’ τρίμηνο, ο όμιλος έκλεισε με πωλήσεις €7,33 δισ. (μειωμένες 4,54% σε δημοσιευμένη βάση και 0,3% σε οργανική) με χαμηλότερους όγκους κατά 3,8% (στους 67,4 εκατ.)

Οι όγκοι στην μπύρα ήταν μειωμένοι κατά 2,3% στο εννεάμηνο (στους 175,4 εκατ. τόνους), ενώ αυξημένοι κατά 21% ήταν οι όγκοι στην κατηγορία της licenced μπύρας (11,4 εκατ. τόνοι).

Ανθεκτικά τα premium προϊόντα

Σε ό,τι αφορά την premium κατηγορία, αυτή εμφάνισε ανάπτυξη 0,4% χάρη στις επιδόσεις σε Βιετνάμ, Ινδία, Νιγηρία και Νότια Αφρική που αντιστάθμισαν τους χαμηλότερους όγκους σε Βραζιλία και ΗΠΑ. Η Heineken 0.0 υποχώρησε οριακά κατά 0,6% ενώ η Silver αναπτύχθηκε με 31,6% χάρη στην ισχυρή ζήτηση σε Κίνα και Βιετνάμ. Τέλος, οι όγκοι στην κατηγορία mainstream υποχώρησαν οριακά στο 9μηνο (κατά 0,9%) λόγω κυρίως της αδύναμης ζήτησης σε Βραζιλία και Καμπότζη, η οποία εν μέρει αντισταθμίστηκαν από τις επιδόσεις της Larue στο Βιετνάμ, της Cruzcampo στο Ηνωμένο Βασίλειο και των Bedele και Harara στην Αιθιοπία. Η Amstel κατέγραψε ισχυρή ζήτηση σε Νότια Αφρική, Ινδία, Ρουμανία, Τυνησία και Εκουαδόρ.

Η εικόνα ανά γεωγραφική περιοχή

Εξετάζοντας την εικόνα της Heineken ανά γεωγραφική περιοχή στο 9μηνο βλέπουμε ότι οι όγκοι ήταν μειωμένοι σε όλες τις περιοχές εκτός από την Ασία-Ωκεανία.

Ειδικότερα, στην Αφρική & Μέση Ανατολή οι όγκοι υποχώρησαν κατά 2,4%, στα 32,5 εκατ. εκατόλιτρα, με τα καθαρά έσοδα ωστόσο να αυξάνονται σε ποσοστό 18,1%, στα €3,02 δισ.

Στην περιοχή της Αμερικής, πτωτικά κινήθηκαν τόσο τα καθαρά έσοδα (κατά 2,3%, στα €6,88 δισ.), όσο και οι όγκοι πωλήσεων (κατά 2,9%, στα 64,3 εκατ. εκατόλιτρα).

Κόντρα στο… ρεύμα πήγε η περιοχή της Ασίας-Ωκεανίας με αύξηση τόσο των καθαρών εσόδων (5,6%, στα €3,1δισ.) όσο και των όγκων (κατά 1,8%, στα 34,8 εκατ. εκατόλιτρα).

Ευρώπη

Στην Ευρώπη, μείωση καταγράφηκε μείωση τόσο σε αξία (στο -3,9% με έσοδα €8,91 δισ.  όσο και σε όγκους πωλήσεων (-4,1%, στα  67,1 εκατ. εκατόλιτρα). Σε παρουσίαση που έγινε από τον CFO του ομίλου, Harold van den Broek, σημειώθηκε ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο υπήρξε άνοδος σε έσοδα και όγκους, με παράλληλη αύξηση του μεριδίου αγοράς. Η Cruzcampo “έτρεξε¨με σχεδόν 50%, στον τρίτο χρόνο από την κυκλοφορία της, ενώη Murphy’s stout και η Inch’s αναπτύσσονται δυναμικά.

Στην υπόλοιπη Ευρώπη, η ανάκαμψη είναι βραδύτερη από την αναμενόμενη μετά την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων στο retail σε Γαλλία, Γερμανία και Ολλανδία. Αδύναμη ζήτηση υπήρξε στις αγορές Πολωνίας και Αυστρίας, ενώ καλή απόδοση με αύξηση μεριδίου αγοράς καταγράφηκε στην Ισπανία, την Πορτογαλία και την Ιρλανδία.

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, το 9μηνο εκτιμάται ότι έκλεισε με μικρή κάμψη των όγκων πωλήσεων αλλά και των εσόδων για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, κάτι που αποδίδεται στις χαμηλότερες επιδόσεις του καναλιού HoReCa.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η κατανάλωση ήταν μικρότερη τόσο από τους τουρίστες, όσο και από τους Έλληνες. Ειδικότερα, υπογραμμίζεται ότι το κανάλι του HoReCa πιέζεται σημαντικά, αφενός από το υψηλότερο κόστος σε ενέργεια και εργασία, αφετέρου εξαιτίας της χαμηλότερης ζήτησης, λόγω του γενικότερου κλίματος αβεβαιότητας σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και της στενότητας στους προϋπολογισμούς του μέσου νοικοκυριού.

Υπογραμμίζεται επίσης η υψηλή συγκριτική βάση που έχουν τα φετινά μεγέθη της εταιρείας με τα περυσινά ισχυρά μεγέθη, σε συνέχεια ενός επίσης δυναμικού 2023.

Ισχυρό γεωγραφικό αποτύπωμα

Ο CEO της Heineken, σχολίασε μεταξύ άλλων ότι “το γεωγραφικό μας αποτύπωμα μας βοήθησε να προσαρμοστούμε, μεταξύ άλλων με την ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεων μπύρας στη Νότια Αφρική, τα κέρδη σε όλο το χαρτοφυλάκιο στο Βιετνάμ και τη συνεχιζόμενη ισχυρή ανάπτυξη για την Heineken® και την Amstel στην Κίνα, αντισταθμίζοντας εν μέρει τις αδύναμες επιδόσεις στην Ευρώπη και την Αμερική”.

Ο CEO του ομίλου υπογράμμισε ότι το πρόσφατο deal που έκλεισε με την FIFCO (με την απόκτηση του υπολοίπου 75% της Distribuidora La Florida) θα ενισχύσει το αναπτυξιακό αποτύπωμα της Heineken στην Κεντρική Αμερική και θα συμβάλει στην αύξηση των κερδών.

Ακόμη ανέφερε ότι ακολουθώντας την στρατηγική EverGreen, “το χαρτοφυλάκιό μας συνεχίζει να εξελίσσεται θετικά, με αύξηση μεριδίου αγοράς σε σημαντική πλειοψηφία των αγορών μας, και τον όγκο προϊόντων Heineken® και premium να αυξάνεται από την αρχή του έτους. Επιπλέον, προετοιμάζουμε την επιχείρησή μας για το μέλλον επιταχύνοντας τις ψηφιακές επενδύσεις και αναδιαμορφώνοντας τον οργανισμό μας”.

Λαμβάνοντας υπόψη το απαιτητικό δ’ τρίμηνο, η διοίκηση παραμένει αισιόδοξη ότι θα πετύχει εξοικονόμηση €500 εκατ.  για το 2025, ενώ η αύξηση των οργανικών λειτουργικών κερδών (BEIA) για ολόκληρο το έτος θα κινηθεί γύρω στο 4%.

Tags: HeinekenHeineken Ελλάδα
Προηγούμενο άρθρο

Από το AI στο ROI: Το Satori Analytics Summit 2025 φέρνει την τεχνητή νοημοσύνη στο πεδίο των αποτελεσμάτων

Επόμενο άρθρο

Βαριά πρόστιμα για όσες επιχειρήσεις «ξεχνούν» το ΓΕΜΗ

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Επιχειρείν: Το payroll outsourcing γνωρίζει εκρηκτική άνοδο

Επιχειρείν: Το payroll outsourcing γνωρίζει εκρηκτική άνοδο

25 Απριλίου 2025
Επιμελητήριο Πιερίας: Δράση “Πάσχα στον Τόπο μας”

Επιμελητήριο Πιερίας: Δράση “Πάσχα στον Τόπο μας”

25 Απριλίου 2024
Η SKAG παρουσιάζει τον απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης 2023: Σταθερή πορεία με πυξίδα την υπευθυνότητα

Η SKAG παρουσιάζει τον απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης 2023: Σταθερή πορεία με πυξίδα την υπευθυνότητα

10 Απριλίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP