E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Γραμμή 4 του Μετρό: Πώς προχωρούν τα έργα και ποιες οι κρίσιμες καμπές

Καθώς οι μετροπόντικες «Νίκη» και «Αθηνά» σκάβουν αθόρυβα κάτω από τη γεμάτη ένταση πόλη, οι υπεύθυνοι του μεγαλύτερου δημόσιου έργου της χώρας αποκαλύπτουν προκλήσεις, καθυστερήσεις, αλλά και αισιοδοξία για το μέλλον. Η AVAX και ο διευθυντής του έργου, Νίκος Σπυριδωνάκος, ανοίγουν τα χαρτιά τους.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
19/06/2025 15:19
in TRENDS, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η Γραμμή 4 του Μετρό Αθηνών, με συνολικό μήκος 12,8 χιλιομέτρων και 15 σταθμούς, αποτελεί αναμφίβολα ένα τεχνολογικά φιλόδοξο και επιχειρησιακά σύνθετο εγχείρημα. Δύο υπερσύγχρονοι μετροπόντικες, η «Νίκη» και η «Αθηνά», εργάζονται ταυτόχρονα για να διανοίξουν υπόγειες σήραγγες που φιλοδοξούν να αποσυμφορήσουν την κυκλοφοριακή πίεση και να επαναχαρτογραφήσουν τον αστικό χάρτη της Αθήνας.

Το εργοτάξιο στο Φρέαρ Βεΐκου ήταν το σημείο συνάντησης για δημοσιογράφους και τεχνικούς την Πέμπτη 19 Ιουνίου, όπου AVAX και επικεφαλής του έργου παρουσίασαν την πρόοδο αλλά και τις κρίσιμες προκλήσεις που αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο εν εξελίξει δημόσιο έργο της χώρας.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Google: Χάνει την έφεση κατά του προστίμου – ρεκόρ άνω των 4 δισ. από ΕΕ;

Σε ξένα χέρια η εταιρεία που «έχτισε» την αμερικανική οικονομία – Ήταν η μεγαλύτερη του κόσμου

Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στα 5,9 δισ. ευρώ η συνεισφορά του στο ΑΕΠ της Ελλάδας το 2024 -Υποστηρίζει συνολικά 37.000 θέσεις εργασίας

Νίκος Σπυριδωνάκος: «Κάτω από τα έγκατα της πρωτεύουσας χτίζεται η επόμενη μέρα»

Ο Νίκος Σπυριδωνάκος, διευθυντής του έργου της Γραμμής 4, επιβεβαίωσε ότι η πρόοδος κινείται εντός των προβλεπόμενων χρονικών πλαισίων:

«Η κατασκευή της σήραγγας γίνεται με προκατασκευασμένους δακτυλίους. Η ημερήσια πρόοδος είναι ικανοποιητική και οι ρυθμοί τέτοιοι, που οι Αθηναίοι πρέπει να είναι σίγουροι ότι ένα μεγάλο έργο βρίσκεται σε εξέλιξη κάτω από τα πόδια τους».

Η «Νίκη» έχει ήδη διανύσει περίπου 1,4 χλμ., έχοντας ολοκληρώσει τους σταθμούς Άλσος Βεΐκου και Γαλάτσι, και συνεχίζει προς Κυψέλη. Το τελικό της ταξίδι θα την οδηγήσει μέχρι το Φρέαρ Διακλάδωσης Ευαγγελισμού, έναν υπόγειο κόμβο κάτω από τη Βασιλέως Κωνσταντίνου, απέναντι από το Πάρκο Ριζάρη.

Μιτζάλης (AVAX): «Πρόκειται για ένα έργο με 33 εργοταξιακές καταλήψεις, δεν είναι όλα προβλέψιμα»

Ο Νίκος Μιτζάλης, εκπρόσωπος του γραφείου του Διευθύνοντος Συμβούλου της AVAX, ήταν απόλυτος:

«Μιλάμε για 15 σταθμούς στο κέντρο της Αθήνας και 33-34 εργοταξιακές καταλήψεις. Ορισμένοι σταθμοί ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει λόγω ιδιαιτεροτήτων, όμως εκεί που δουλεύουμε, τηρούμε κανονικά τα χρονοδιαγράμματα και σε πολλές περιπτώσεις προσπαθούμε να επιταχύνουμε».

Ο δεύτερος μετροπόντικας, η «Αθηνά», έχει ήδη διανύσει 3,2 χιλιόμετρα ξεκινώντας από την Κατεχάκη. Βρίσκεται μόλις 90 μέτρα μακριά από τον σταθμό Πανεπιστημιούπολη, προχωρώντας κατόπιν προς Καισαριανή με τελικό προορισμό και αυτός το Φρέαρ Διακλάδωσης Ευαγγελισμού.

Τρεις σταθμοί-αγκάθια και η αλυσιδωτή επίδραση

Ωστόσο, τα πάντα δεν κυλούν γραμμικά. Ο Σπυριδωνάκος εξήγησε αναλυτικά πως η πρόοδος του έργου καθορίζεται από «κρίσιμες διαδρομές» που κάθε φορά αλλάζουν, ανάλογα με το ποιος σταθμός είναι διαθέσιμος για εργασίες:

  1. Πανεπιστημιούπολη: Αρχαιολογική έρευνα σε εξέλιξη καθυστερεί την έναρξη κατασκευής.
  2. Γουδί: Απρόβλεπτη παρουσία αγωγού της ΕΥΔΑΠ και αρχαιολογική οδός οδηγούν σε ανάγκη νέας χωροθέτησης.
  3. Αλεξάνδρας: Αν και παραδόθηκε με καθυστέρηση, επηρεάζει την συνολική αλυσίδα έργων, καθώς μέχρι να περάσει ο ΤΒΜ και να αποσυναρμολογηθεί στον Ευαγγελισμό, δεν μπορούν να ξεκινήσουν ουσιαστικές εργασίες πλην εκσκαφών.

Η περίπτωση του σταθμού Ευαγγελισμός χαρακτηρίστηκε ως η πιο κρίσιμη:

«Αν καθυστερήσει η παράδοσή του δύο χρόνια, θα μπλοκάρει και τη ροή σε όλους τους προηγούμενους σταθμούς», είπε χαρακτηριστικά ο Σπυριδωνάκος.

Το στοίχημα της Αθήνας και ο πολιτικός χρόνος

Η Γραμμή 4 του Μετρό δεν είναι απλώς μια νέα γραμμή μεταφοράς. Είναι το στοίχημα της σύγχρονης αστικής βιωσιμότητας, ένα έργο που αναμένεται να εξυπηρετεί 340.000 επιβάτες καθημερινά, μειώνοντας τις εκπομπές CO₂ και αποσυμφορώντας τις ήδη κορεσμένες γραμμές 2 και 3.

Όμως η ολοκλήρωση της Γραμμής 4 συνδέεται άρρηκτα με τις πολιτικές δεσμεύσεις, τις χρηματοδοτικές σταθερές, τις αρχαιολογικές ανατροπές και τις υποδομές κοινής ωφέλειας που πολλές φορές «ανακαλύπτονται» στην πορεία.

Το έργο, προϋπολογισμού άνω των 1,5 δισ. ευρώ, είναι μια σπάνια ευκαιρία για την αναβάθμιση του αστικού ιστού, ωστόσο η κάθε μέρα καθυστέρησης έχει κυριολεκτικά… υπόγειες συνέπειες.

Συμπέρασμα: Μια πόλη σε αναμονή

Η Γραμμή 4 του Μετρό είναι μια άσκηση υπομονής και τεχνικής ακρίβειας. Οι υπόγειες σήραγγες που διανοίγονται σήμερα ενδέχεται να αποτελέσουν σε λίγα χρόνια τους νέους κυκλοφοριακούς αρμούς της Αθήνας. Μέχρι τότε, η πρόκληση παραμένει ζωντανή και η δημόσια ανεκτικότητα προς τις εργοταξιακές καταλήψεις και τις καθυστερήσεις θα είναι καταλυτική για την επιτυχία του εγχειρήματος.

Όπως σημείωσε και ο ίδιος ο Σπυριδωνάκος:

«Το έργο εξελίσσεται διαρκώς. Δεν είναι κάτι στατικό. Και αυτό ακριβώς είναι το στοίχημα: να προσαρμοζόμαστε χωρίς να χάνουμε τον στόχο.»

Tags: AVAXΓραμμή 4εργοτάξια Μετρόκαθυστερήσεις ΜετρόΜετρό Αθήναςμετροπόντικας ΝίκηΝίκος ΜιτζάληςΝίκος Σπυριδωνάκος
Προηγούμενο άρθρο

ΚΕΕΕ: Η ενίσχυση της διαλειτουργικότητας μεταξύ ΓΕΜΗ και ΑΑΔΕ στη συνάντηση προέδρου ΚΕΕΕ, Γιάννη Βουτσινά, με τον διοικητή ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή

Επόμενο άρθρο

Apple: Πότε αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή του Fold iPhone

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΕΣΕΕ: Νέος πρόεδρος ο Σταύρος Καφούνης

ΕΣΕΕ: Νέος πρόεδρος ο Σταύρος Καφούνης

2 Δεκεμβρίου 2024
Fourlis: Το πρώτο παγκόσμιο Intersport Football Store στον Ρέντη

Fourlis: Το πρώτο παγκόσμιο Intersport Football Store στον Ρέντη

28 Μαρτίου 2025
Παπασταύρου: Εθνική επιτυχία η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης με την Αττική

Παπασταύρου: Εθνική επιτυχία η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης με την Αττική

27 Μαΐου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP