To σπορ των online αγορών βρίσκει σε μεγάλη φόρμα τους Ευρωπαίους, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχείς της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Αρχής, με την Ελλάδα να προσεγγίζει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ξεπερνώντας χώρες όπως η Αυστρία και η Ιταλία.
Η Ευρώπη ψωνίζει διαδικτυακά – ποιες χώρες πρωτοστατούν
Πανευρωπαϊκά, το 2024 το 77% των χρηστών του διαδικτύου αγόρασε ή παρήγγειλε αγαθά και υπηρεσίες για προσωπική χρήση online τους προηγούμενους 12 μήνες.
Το αντίστοιχο το 2014 ήταν 59%, με την αύξηση να είναι της τάξης των 17 ποσοστιαίων μονάδων.
Τα υψηλότερα ποσοστά ανθρώπων οι οποίοι πραγματοποίησαν online αγορές το 2024 ήταν στην Ιρλανδία (96%), στην Ολλανδία (94%) και στη Δανία (91%). Αντίθετα, η Βουλγαρία είχε το χαμηλότερο μερίδιο με 57%, ακολουθούμενη από την Ιταλία και τη Ρουμανία, με 60%.
Στη δεκαετία (από το 2014 έως το 2024), σημαντική διάχυση των online αγορών καταγράφεται στη Ρουμανία (από 17% σε 60%), στην Ουγγαρία (από 42% σε 79%) και στη Λιθουανία (από 36% σε 72%).
Κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο η Ελλάδα
Στη χώρα μας και τον τομέα των διαδικτυακών αγορών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat , καταγράφηκε σημαντική ανάπτυξη Το 2014 το ποσοστό των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου που ψώνιζαν online ήταν 39,88%, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο τότε να διαμορφώνεται σε 59,32%. Η Ελλάδα απείχε δηλαδή από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες.
Δέκα χρόνια μετά το ποσοστό των ανθρώπων που κάνουν ψώνια στο διαδίκτυο στην Ελλάδα έχει ανέβει στο 74,66%, πολύ κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι 76,58%. Η αύξηση δηλαδή είναι 35 ποσοστιαίες μονάδες και συνιστά σχεδόν διπλασιασμό του ποσοστού των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου που έχουν εξοικειωθεί με τις online αγορές.
Η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στην 15η θέση στην Ευρώπη των 27, πάνω από χώρες με ανεπτυγμένη οικονομία όπως η Αυστρία, η Ισπανία και η Ιταλία.
Μπορείτε να δείτε όλα τα σχετικά στοιχεία για το 2024 εδώ και για το 2014 εδώ.
Τι ψωνίζουν οι Ευρωπαίοι;
Μάλλον αναμενόμενη ήταν η «πρωτιά» που μέτρησε η Eurostat όσον αφορά στην κατάταξη των προϊόντων/υπηρεσιών που αγοράζουν οι Ευρωπαίοι online. Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ είναι τα βασικά είδη ενώ ακολουθούν delivery φαγητού και υπηρεσίες catering με 21,14% καθώς και κοσμήματα, καλλυντικά και προϊόντα ευζωίας με 20,09%. Ακολουθούν έπιπλα και είδη σπιτιού με 19,22%, αθλητικά είδη (εκτός ρούχων) με 16,45%, βιβλία και περιοδικά με 15,68% και φάρμακα/συμπληρώματα διατροφής με 15,58%.