E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Έρευνα ΕΕΑ: Απαισιοδοξία για το 2025 – Το 60% των επαγγελματιών δεν βλέπει βελτίωση στην αγορά

Το αυξημένο κόστος λειτουργίας, η φορολογική επιβάρυνση και η ακρίβεια πλήττουν την επιχειρηματικότητα. Ανησυχία για τη βιωσιμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

fotini_oikonomopoulou by fotini_oikonomopoulou
05/03/2025 10:40
in ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ - ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΕΑ) παρουσίασε τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας της Opinion για την πορεία της αγοράς και την κατάσταση των επιχειρήσεων, αποτυπώνοντας έντονη απαισιοδοξία στον επιχειρηματικό κόσμο. Σύμφωνα με τα ευρήματα, 6 στους 10 επαγγελματίες εκτιμούν ότι η οικονομική κατάσταση δεν θα βελτιωθεί το 2025, ενώ οι ελεύθεροι επαγγελματίες άνω των 46 ετών εμφανίζονται ακόμη πιο απαισιόδοξοι.

Αυξημένος τζίρος χωρίς αύξηση κερδοφορίας

Αν και το 39,1% των επιχειρήσεων ανέφερε αύξηση του τζίρου το 2024, αυτό δεν μεταφράστηκε σε υψηλότερα κέρδη. Η άνοδος του κύκλου εργασιών αποδίδεται κυρίως στις ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, λόγω της αύξησης του κόστους προμηθειών και λειτουργίας. Επιπλέον, το 37,6% των επιχειρήσεων διαπίστωσε μείωση του τζίρου κατά την εορταστική περίοδο, επιβεβαιώνοντας τη χαμηλή καταναλωτική δαπάνη.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας: Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση Fruit Attraction

ΣΕΤΕ: Ισχυρός ο ελληνικός τουρισμός – Τα μηνύματα από τη Γενική Συνέλευση

Eπιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας: Πρόσκληση συμμετοχής στη Δράση «DigiWest – Κόμβος για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό των Επιχειρήσεων»

Κακή η εκπτωτική περίοδος – Ικανοποίηση μόλις στο 0,5% των επιχειρήσεων

Η εκπτωτική περίοδος δεν έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις. Μόλις το 0,5% δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένο, ενώ το 21,3% εκφράζει πλήρη απογοήτευση. Το 47,2% των ερωτηθέντων απέφυγε να απαντήσει στο σχετικό ερώτημα, γεγονός που ερμηνεύεται ως ένδειξη γενικευμένης δυσαρέσκειας.

Οι βασικοί παράγοντες που πλήττουν την αγορά

Η έρευνα αναδεικνύει ως κύρια προβλήματα των επιχειρήσεων:

  • Φορολογική επιβάρυνση (63,9%)
  • Ενεργειακό κόστος (41,2%)
  • Περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών (47,6%)
  • Ακρίβεια (46%)
  • Υψηλά ενοίκια (20,7%)
  • Ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο

Οι επιχειρήσεις θεωρούν ότι τα μέτρα που έχουν ληφθεί για τις τραπεζικές χρεώσεις δεν επαρκούν (89,9%), ενώ το 78,5% ζητά νέες ρυθμίσεις για την είσπραξη ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο.

Προτάσεις για στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Το ΕΕΑ καλεί την κυβέρνηση να εξετάσει στοχευμένα μέτρα ενίσχυσης των επιχειρήσεων, εστιάζοντας σε:

  • Φορολογικές ελαφρύνσεις
  • Ρύθμιση ενεργειακού κόστους
  • Στήριξη της καταναλωτικής δύναμης
  • Δίκαιες τραπεζικές χρεώσεις
  • Αναμόρφωση του πλαισίου για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές

Η ανησυχία για τη βιωσιμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι έντονη, με το 59,1% να δηλώνει ιδιαίτερα ανήσυχο για το μέλλον. Οι κυβερνητικές παρεμβάσεις θα κρίνουν εάν το 2025 θα αποτελέσει έτος ανάκαμψης ή περαιτέρω επιβάρυνσης της αγοράς.

Tags: eeconomyαγοράΕΕΑενεργειακό κόστοςεπιχειρήσειςμικρομεσαίες επιχειρήσειςοικονομίατζίροςφορολογία
Προηγούμενο άρθρο

Σαντορίνη: Οι προκλήσεις του 2025 και το στοίχημα της τουριστικής ανάκαμψης

Επόμενο άρθρο

358 προσλήψεις ΑμΕΑ στο Δημόσιο: Δημοσιεύθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα

fotini_oikonomopoulou

fotini_oikonomopoulou

Η Φωτεινή Οικονομοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με εμπειρία στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση social media και στις πρακτικές του digital marketing, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

TikTok στην Ευρώπη: Επένδυση 1 δισ. ευρώ στη Φινλανδία εν μέσω ψηφιακών εντάσεων

TikTok στην Ευρώπη: Επένδυση 1 δισ. ευρώ στη Φινλανδία εν μέσω ψηφιακών εντάσεων

9 Μαΐου 2025
HORECA 2025: Ο ξενοδοχειακός κλάδος στην αιχμή της ελληνικής οικονομίας

HORECA 2025: Ο ξενοδοχειακός κλάδος στην αιχμή της ελληνικής οικονομίας

20 Μαρτίου 2025
Ι. Μπρατάκος, πρόεδρος ΕΒΕΑ: «Είναι ανάγκη να επιταχυνθούν δραστικά οι επενδύσεις»

Ι. Μπρατάκος, πρόεδρος ΕΒΕΑ: «Είναι ανάγκη να επιταχυνθούν δραστικά οι επενδύσεις»

3 Ιανουαρίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP