Ενόσω, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Τράμπ αγκαζέ με τον Μάσκ, δηλώνουν ανερυθρίαστα πόσο περιττές είναι οι πολιτικές συμπερίληψης, η Ευρώπη φαίνεται να αντιστέκεται. Η ευρωπαϊκή κοινότητα διαθέτει κοινωνικά αντανακλαστικά και ισχυρές αντιστάσεις. Η χώρα μας, στο ίδιο πλαίσιο, διατηρεί σταθερά μία τροχιά με θετικό κοινωνικό πρόσημο, με την υιοθέτηση πολιτικών ενίσχυσης της συμπερίληψης (DEI – Diversity, Equity, Inclusion) από φορείς και επιχειρήσεις.
Σούπερ Μάρκετ Μασούτης φιλικά προς άτομα με οπτική αναπηρία
Η Διαμαντής Μασούτης ΑΕ επενδύει στην ισότιμη εξυπηρέτηση όλων των καταναλωτών, εκπαιδεύοντας τους εργαζομένους της στην εξυπηρέτηση ΑμεΑ, και αποδεικνύει έμπρακτα τη δέσμευσή της για μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς. Υπάλληλοι από δύο σούπερ μάρκετ Μασούτης της Καλλιθέας παρακολούθησαν σεμινάριο, το οποίο οι πραγματοποιήθηκε στο ΚΕΑΤ Αθηνών (Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών), με στόχο την εξοικείωση με τεχνικές εξυπηρέτησης καταναλωτών με αναπηρία όρασης. Εκτός από την εκπαίδευση με βιωματικό τρόπο, οι εργαζόμενοι παρακολούθησαν σεμινάριο σχετικά με την ορθή χρήση ορολογίας, ώστε να μπορούν να εκφράζονται εύστοχα και να αποφεύγουν τα λάθη. Οι προκαταλήψεις διαιωνίζονται άλλωστε πρώτα μέσα από τη γλώσσα και τις λέξεις που επιλέγουμε να χρησιμοποιήσουμε.
Η Διαμαντής Μασούτης ΑΕ δημιούργησε το 2022, το πρώτο σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα αλλά και σε παγκόσμια επίπεδο, φιλικό για ανθρώπους με οπτική αναπηρία. Βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη στην περιοχή Σχολής Τυφλών και προσφέρει μοναδικές υπηρεσίες σε συνανθρώπους μας με αναπηρία όρασης, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να είναι αυτόνομοι μέσα στο κατάστημα. Ως επόμενο βήμα, ο πρόεδρος της εταιρείας, Ιωάννης Μασούτης, προχωρά στα εγκαίνια νέου καταστήματος, στην Καλλιθέα, το οποίο θα είναι το πρώτο στην Αττική που θα ενσωματώνει καινοτόμες τεχνολογίες.
Quiet Hours στην Κωτσόβολος για νευροδιαφορετικά άτομα
Η Κωτσόβολος, επιλέγει να ησυχάσει για δύο ώρες την ημέρα, δίνοντας μία ανάσα σε όσους το έχουν ανάγκη. Σε συνεργασία με την The Happy Act οργανώνει μια πρωτοβουλία η οποία μεταμορφώνει την εμπειρία των αγορών σε διαδικασία συμπεριληπτική. Mε μειωμένα οπτικά, ηχητικά και οσφρητικά ερεθίσματα, μη νευροτυπικά άτομα, δύνανται να κινηθούν στο χώρο και να ψωνίσουν με ηρεμία, νιώθοντας ασφάλεια. Η πρωτοβουλία απευθύνεται σε ανθρώπους με ευαισθησία σε αισθητηριακά ερεθίσματα, οι οποίοι έχουν ανάγκη από ένα περιβάλλον ήρεμο.
Καθημερινά (εκτός Σαββάτου), από τις 15:00 έως τις 17:00, στο κατάστημα Κωτσόβολος στο Νέο Ηράκλειο (Μαρίνου Αντύπα 90), μία ανακοίνωση από τα μεγάφωνα του καταστήματος ενημερώνει: “Σε λίγα λεπτά, το κατάστημα θα εισέλθει στην “Ήσυχη Ώρα”. Μειώνουμε τα ηχητικά, οπτικά και τα οσφρητικά ερεθίσματα για να δημιουργήσουμε ένα πιο ήρεμο περιβάλλον για όλους”. Ακολούθως, τα φώτα μειώνονται, η μουσική σταματά και οι οθόνες σβήνουν. Οι προσαρμογές, τις οποίες υιοθετεί ο Κωτσόβολος, αφορούν απαλό φως, σίγαση ηλεκτρονικών συσκευών, κλείσιμο μουσικής, αφαίρεση αρωματικών χώρου, με στόχο την εξασφάλιση ενός ήρεμου περιβάλλοντος αγορών, απαλλαγμένου από έντονα ερεθίσματα. Εφαρμόστηκαν αρχικά στο κατάστημα του Νέου Ηρακλείου και σύντομα η δράση θα επεκταθεί και σε άλλα καταστήματα της Κωτσόβολος σε όλη την Ελλάδα.
Η σημασία της συμπερίληψης
Η συμπερίληψη μας αφορά όλους – κοινωνία, επιχειρήσεις, φορείς. Κανείς δεν πρέπει να μένει πίσω και αυτή η φιλοσοφία φαίνεται να έχει εμπεδωθεί από όλους. Δράσεις όπως οι παραπάνω αποδεικνύουν στην πράξη ότι η επιχειρηματικότητα αγκαλιάζει ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες και είναι δίπλα στην κοινωνία.