E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
No Result
View All Result
E-economy
No Result
View All Result

Ελληνική πατάτα: Υπό πίεση η εγχώρια παραγωγή

Η έλλειψη εγχώριας πατάτας και η αύξηση των εισαγωγών από Αίγυπτο και Κύπρο προκαλούν ανησυχία στην αγορά. Πιέσεις δέχεται η ελληνική παραγωγή λόγω κόστους και κλιματικών συνθηκών.

Η συντακτική ομάδα by Η συντακτική ομάδα
28/04/2025 12:02
in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η ελληνική πατάτα αντιμετωπίζει σοβαρές πιέσεις φέτος, καθώς η εγχώρια παραγωγή έχει περιοριστεί δραματικά και η αγορά πλημμυρίζει από εισαγόμενα προϊόντα. Η συγκομιδή της ελληνικής πατάτας ξεκινά στα τέλη Απριλίου, γεγονός που έχει οδηγήσει σε αυξημένη παρουσία πατάτας από Αίγυπτο και Κύπρο στα ράφια των καταστημάτων.

Το 2024 η ανομβρία και το αυξημένο κόστος παραγωγής (εργατικά και πατατόσπορος) περιόρισαν την ελληνική παραγωγή σε λίγο πάνω από 300.000 τόνους, από 400.570 το 2021. Οι εκτιμήσεις δείχνουν περαιτέρω πτώση στα 261.290 τόνους έως το 2026, με ετήσια μείωση περίπου 7%.

ΙΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

«Έκρηξη» των συναλλαγών με πλαστικό χρήμα – Αντίδοτο στη φοροδιαφυγή

Υπερτουρισμός: Η αβάσταχτη κούραση των Ευρωπαίων από τους τουρίστες τους

Οι Έλληνες αλλάζουν συνήθειες στο σουπερμάρκετ

Αιγυπτιακή κυριαρχία στην αγορά

Σύμφωνα με τον ειδικό σύμβουλο του INCOFRUIT-HELLAS, Γιώργο Πολυχρονάκη, περίπου 160.000 τόνοι πατάτας εισάγονται κάθε χρόνο από την Αίγυπτο. Πολλές φορές, οι πατάτες αυτές “βαφτίζονται” ελληνικές, παραπλανώντας τους καταναλωτές. Αν και φέτος οι έλεγχοι του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης περιόρισαν τις ελληνοποιήσεις, το φαινόμενο παραμένει ανησυχητικό.

Η κυριαρχία της αιγυπτιακής πατάτας οφείλεται κυρίως στη χαμηλή τιμή της. Στη λιανική, πωλείται από 0,75 έως 0,85 ευρώ το κιλό, όταν η κυπριακή ξεπερνά το 1,65 ευρώ και η ελληνική κοστίζει από 1 έως 1,20 ευρώ το κιλό, με κάποιες ποικιλίες, όπως η πατάτα Νάξου (ΠΓΕ), να φτάνουν ακόμα και τα 1,80 ευρώ.

Η «γκρίζα ζώνη» των εξαγωγών

Το πρόβλημα δεν περιορίζεται στην εσωτερική αγορά. Σύμφωνα με εκπροσώπους της αγοράς, από τους 100.000 τόνους πατάτας που εξάγει η Ελλάδα, περίπου οι μισοί προέρχονται από εισαγόμενες πατάτες που ελληνοποιούνται πριν εξαχθούν. Η πρακτική αυτή βλάπτει σοβαρά τη φήμη της ελληνικής παραγωγής στις διεθνείς αγορές.

Προοπτικές και προκλήσεις

Το περιβάλλον για την ελληνική πατάτα παραμένει δύσκολο. Η απειλή της ελληνοποίησης, το υψηλό κόστος παραγωγής και οι κλιματικές αλλαγές συνθέτουν ένα εκρηκτικό μίγμα για τους Έλληνες παραγωγούς. Η ανάγκη για συστηματικούς ελέγχους, στήριξη της εγχώριας παραγωγής και ενίσχυση της διαφάνειας στην αγορά κρίνεται επιτακτική.

Εγχώριες

 

Αιγύπτου

 

Κύπρου

 

Tags: INCOFRUIT-HELLASεγχώρια παραγωγή πατάταςεισαγωγές πατάταςελληνική πατάταεξαγωγές πατάταςπατάτα Αιγύπτουπατάτα Κύπρουπατάτα Νάξουτιμή πατάτας
Προηγούμενο άρθρο

Θανόπουλος: «Γινόμαστε αυτόνομοι ενεργειακά με δικά μας κεφάλαια»

Επόμενο άρθρο

Έρευνα: Ποιες χώρες αγοράζουν περισσότερο βιβλία σε φυσική μορφή

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα

Η συντακτική ομάδα του eeconomy.gr αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους και αρθρογράφους που φέρνουν έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση. Με γνώμονα την αντικειμενικότητα και την ποιοτική δημοσιογραφία, σας μεταφέρουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις με αμεσότητα και εγκυρότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Υποχρεωτική από 1η Μαρτίου σε τουρισμό και εστίαση – Οι αλλαγές που φέρνει στην αγορά εργασίας

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Υποχρεωτική από 1η Μαρτίου σε τουρισμό και εστίαση – Οι αλλαγές που φέρνει στην αγορά εργασίας

25 Φεβρουαρίου 2025
Πώς οι Κινέζοι «σκοτώνουν» την Tesla

Πώς οι Κινέζοι «σκοτώνουν» την Tesla

23 Απριλίου 2025
Πράσινη μετάβαση και ναυτιλία: Κίνδυνοι και ευκαιρίες για τον παγκόσμιο στόλο

Πράσινη μετάβαση και ναυτιλία: Κίνδυνοι και ευκαιρίες για τον παγκόσμιο στόλο

29 Ιανουαρίου 2025
E-economy

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • BUSINESS STORIES
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΔΡΑΣΕΙΣ ESG
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Copyright © eeconomy.gr 2024 - All Rights Reserved ™ Powered by FOCUS ON GROUP