Το 2024, οι Έλληνες εφοπλιστές συνέχισαν να πρωταγωνιστούν στην αγορά αγοραπωλησιών πλοίων, καταγράφοντας αξιοσημείωτες πωλήσεις. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking, οι Έλληνες πούλησαν 248 πλοία, δηλαδή το 14,6% του συνόλου των 1.692 πλοίων που άλλαξαν χέρια παγκοσμίως. Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που επικεντρώνονται στις πωλήσεις, αξιοποιώντας την άνοδο των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων.
Η στρατηγική των πωλήσεων και οι υψηλές αποδόσεις
Οι υψηλές τιμές στην αγορά προσέφεραν σημαντικές αποδόσεις στους Έλληνες εφοπλιστές. Όπως σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons, οι ιδιοκτήτες εκμεταλλεύτηκαν το περιβάλλον υψηλών τιμών για να προχωρήσουν σε ανανέωση στόλου, αποφεύγοντας τους αυξημένους χρόνους παράδοσης και τις τιμές των νεότευκτων πλοίων. Οι πωλήσεις περιλάμβαναν 127 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, 74 δεξαμενόπλοια, 26 containerships και 14 πλοία μεταφοράς αερίου.
Οι κυρίαρχοι αγοραστές και οι τάσεις της αγοράς
Στην πλευρά των αγοραστών, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες απέκτησαν 300 πλοία, εκ των οποίων η πλειονότητα αφορούσε bulkers (194). Στη δεύτερη θέση, οι Έλληνες απέκτησαν 200 πλοία, ενώ ιδιαίτερα δραστήριοι ήταν και οι Τούρκοι πλοιοκτήτες με 75 αγορές.
Η συνολική αξία των πλοίων που πωλήθηκαν το 2024 ξεπέρασε τα 45 δισ. δολάρια, με τις τιμές να κορυφώνονται για bulkers και δεξαμενόπλοια μέχρι το καλοκαίρι. Παρά την πτώση που ακολούθησε, οι Έλληνες πλοιοκτήτες αξιοποίησαν τη συγκυρία, επενδύοντας στρατηγικά στην αναδιοργάνωση των στόλων τους.
Μια αγορά σε κίνηση
Η παγκόσμια αγορά αγοραπωλησιών πλοίων παραμένει ιδιαίτερα δυναμική, με συνολικά 1.692 πλοία μεταφορικής ικανότητας 117,387 εκατ. dwt να αλλάζουν χέρια το 2024, ελαφρώς περισσότερα από το προηγούμενο έτος. Στο κέντρο αυτής της κίνησης, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να επιβεβαιώνουν την κυρίαρχη θέση τους στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά.